Näytönohjaimen asennus ongelmia
|
|
MatrixC
Suspended due to non-functional email address
|
29. joulukuuta 2007 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
osta uus kone!!
|
Member
2 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2007 @ 21:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MatrixC: osta uus kone!!
En koe sitä ajankohtaiseksi. Vielä. Vasta keväällä sitten...
...jos löytyy rahaa.
I just need more money, my friends...
|
Member
2 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2008 @ 18:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Vuosi on vaihtunut ja palaan tuon koneen kimppuuni kotona, eli asentelen näyttistä uusiks, ku tästä jaksan...
Mutta viime asennuksessa ilmaantu yksi toinen hyvin epämielyttävä asia:
Kun olin poistanut ajurin ja sammuttanut koneen kokonaan (+irrottanut kaikki johdot jne...) ja seuraavana päivänä asensin sen näyttiksen (jossa ei ollut virtajohtoa kiinni). Kun se oli aikansa valittanut ja pistin vanhan näyttiksen takaisin ja käynnistin koneen, tuli erittäin vittumainen viesti (Niin hyvin kuin sen muistan...):
"Windows ei voinut käynistyä koska joku osa on viottunut tai puuttuu. Korjaa/Korvaa tämä tiedosto blaa blaa...
(Windowsin polku)/Hal.DLL
Tämän jälkeen soitti tuttavalle --> puhelimen kautta ohjeisti mua --> n. tunnin kuluttua taas toimimaan.
Mutta mistä tälläinen olisi voinut tulla?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2008 @ 18:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Siellä on nyt jotkin vanhat ajurit sotkemassa. Sitten kun vaihtelet niitä näyttiksiä niin windows ei tykkää kun ajurit on jollekin aivan toiselle kortille.
|
Member
2 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2008 @ 23:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Oikeastaan hä? Toinen ajuri sekoittaa? Kun en ollut asentanut edes Geforcen ajuria, vaan poistin pelkästään tuon Catalyst Control Centerin - Eli valaisisiksi vähäisen minua, kun en oikeen tajunnut tuota (tai tajusin, mutta vähän wtf-tyylillä) sanomaasi?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. tammikuuta 2008 @ 23:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Luulin että et poistanut niitä vanhoja ajureita, mutta näköjään olitkin tehnyt niin.
|
Member
2 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2008 @ 00:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitten ihmetyttää, miksi noin. Mutta; olisiko yleistä neuvoa, kuinka tuon välttäisin, ettei sitä tulisi toista kertaa?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2008 @ 00:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän noita välillä sattuu, mutta jos se alkaa tuota tehdä tämänkin jälkeen niin silloin vian on oltava kortissa tai emolevyssä johon sitä kiinnität. Ostitko jo sen uuden virtalähteen?
|
Member
2 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2008 @ 02:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Oikeastaan, en, mutta eikös Mymmy suositellut silti ensinnä yrittämään...?
Ja katson sitä tilausta tänään myöhemmin päivällä. Pari muutakin pitää ostaa samalla...
|
Member
2 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2008 @ 15:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ookkeii... olen pahoillani tupla postauksestani, mutta olen VIHDOIN päättänyt lopettaa tämän epämääräisen sekamelskan!
Eli aloitetaan:
1) Onko Tämähyvä virtalähde tarkoitukseen (+Mahtuuko tuo kotelooni, noista kuvista katsottuna?)
2) Onko mitään muuta "tärkeää" tietää?
Eli päätin olla asentamatta vanhan virran kanssa, koska se on - liian tehoton, kuten ollaan huomattu.
Kiitoksia näin etukäteen ja muutenkin kiitoksia paljon näistä auttavista viesteistä!
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. tammikuuta 2008 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti De_Nitro: Ookkeii... olen pahoillani tupla postauksestani, mutta olen VIHDOIN päättänyt lopettaa tämän epämääräisen sekamelskan!
Eli aloitetaan:
1) Onko Tämähyvä virtalähde tarkoitukseen (+Mahtuuko tuo kotelooni, noista kuvista katsottuna?)
2) Onko mitään muuta "tärkeää" tietää?
Eli päätin olla asentamatta vanhan virran kanssa, koska se on - liian tehoton, kuten ollaan huomattu.
Kiitoksia näin etukäteen ja muutenkin kiitoksia paljon näistä auttavista viesteistä!
1.) Yksi parhaista powereista, ellei paras! Kuvan perusteella sopii kyllä, yleensähän nuo kaikki kopat on ihan standardien mukaisi, joten poikkeuksia ei pitäisi olla.
2.) Eipä oikeastaan.
|
Member
2 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2008 @ 03:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Äärimmäisen paljon kiitoksia! Näillä ohjeilla kyllä pärjää!
(Nyt pitää vain saada vanhemmat vakuutuneiks, et toi Corsairi on riittävä ja hyvä poweri tuolle 8800 GT... hehän sen tilaavat, mä vain maksan/oon varma, et joku on tarpeeks hyvä... voe perkule.... Vinkkejä/kautta tietoja, kuinka tämän tekisin :D?)
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2008 @ 23:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: vaan poistin pelkästään tuon Catalyst Control Centerin
Ellen väärin muista niin tuo on "Ohjauspaneeli". Muistaakseni Ati.n(AMD) sivuilta sai aikanaan ilman kyseistä hömpökettä ladattua päivitykset näytönohjaimeensa. Joten voisiko olla että varsinaiset ajurit täytyisi myös poistaa itse, vaikkakin on asennettu samasta paketista("ATI Display driver" ...tai jotain sinneppäin).
Lainaus: (Nyt pitää vain saada vanhemmat vakuutuneiks, et toi Corsairi on riittävä ja hyvä poweri tuolle 8800 GT... hehän sen tilaavat, mä vain maksan/oon varma, et joku on tarpeeks hyvä... voe perkule.... Vinkkejä/kautta tietoja, kuinka tämän tekisin :D?)
No jos vaikka jättäsit selittelyt riittävyydestä ja paremmuudesta väliin ja sanoisit vain että koneesi tarvitsee sen toimiakseen vakaammin.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
Member
2 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2008 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerta vielä kiellon päälle!
Vertailin vielä noita virtalähteitä; toinen nykyinen ja toinen se mahdollinen (ATX Corsair 520 HX), ja selvitin Amperit...
+3.3V Corsair: 24.0A Nykyinen: 22A
+5V Corsair: 24.0A Nyky. :21A
+12V1 Cor. : 18A Nyky. :10A
+12V2 Cor: 18.0A Nyky. :15A
+12V3 Cor: 18.0A Nyky. :- (Ei ole/ei ollut vain siinä tarrassa, mistä otin nämä ^^.)
-12V Cor. :0.8A Nyky. :0.8A
+5sb Cor. :3A Nyky. :2A
Ja Cor. Wattien "Max" määrä: 520 W, ja nykysen 340 W.
Ja että vielä, pistän lopun kokoonpanon vielä, ettei jää epäselväksi:
Emo: Asus A8N-E
Prossu: AMD Anthlon 64 3800+
Nyky. Näyttis: Ati Sapphire X800GTO 256 Mb.
Muisti: 1 Giga DDR SDRAM
Hmm... ei tuu muuta mieleen. Eli tässä ovat vielä kaikki yhdessä paketissa! Sitten... oon absoluuttisen varma valinnastani.
(Hmm... jos tän ois kirjottanu aikoja sitte, tältä häsläykseltä ois vältytty... tai, "häsläys").
EDIT: Eli pyörittääkö uusi virtalähde koko konetta? Ja Everest -ohjelmassa löyty kohdasta Emolevy muoto, ATX. Onko tämäkin hyvä merkki?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2008 @ 11:19
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2008 @ 14:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu tuo HX pyörittää vaikka kolmea tuollaista konetta, oikeasti.
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2008 @ 20:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh mikäli noihi o luottaminen ni sul noi +12V1 = 10A ja +12V2 = 15A eli yhteen laskettu summa mun matikal 25A.
Toki, ei lisävirta pahitteeks oo, varsinkaan tulevaisuutta ajatellen. On meinaa virtalähekin sit toisel koneel valmiin ;)
Lainaus: Everest -ohjelmassa löyty kohdasta Emolevy muoto, ATX. Onko tämäkin hyvä merkki?
On, se meinaa notta koppaskin on ATX standardia ja näinollen uusi virtalähde mahtuu 100% varmuudel jos eversti tieto pitää paikkansa, eikä kyseessä ole m-ATX ;D
Ei vaineskaa, ei o huolet se suhtee kyl se sopii.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. tammikuuta 2008 @ 20:08
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
5. tammikuuta 2008 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy: Noh mikäli noihi o luottaminen ni sul noi +12V1 = 10A ja +12V2 = 15A eli yhteen laskettu summa mun matikal 25A.
Toki, ei lisävirta pahitteeks oo, varsinkaan tulevaisuutta ajatellen. On meinaa virtalähekin sit toisel koneel valmiin ;)
Kuten sanoin, niitä ei läheskään aina voi laskea yhteen. Tuossa Chieftecin tapauksessa tuo kyllä onnistuu, mutta esim. Antec NeoHe 430W:n kanssa tuo ei onnistu:
http://www.silentpcreview.com/files/images/neohe/specs.jpg
(16A*3)*12V = 576W
Kun taas tuossa linjojen alapuolella sanotaan, että +12V:hen on saatavilla enintään 384W eli 32A.
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2008 @ 02:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kuten sanoin, niitä ei läheskään aina voi laskea yhteen. Tuossa Chieftecin tapauksessa tuo kyllä onnistuu, mutta esim. Antec NeoHe 430W:n kanssa tuo ei onnistu:
http://www.silentpcreview.com/files/images/neohe/specs.jpg
(16A*3)*12V = 576W
Kun taas tuossa linjojen alapuolella sanotaan, että +12V:hen on saatavilla enintään 384W eli 32A.
Jahas menny taas kommentti ohitte korvien, pitäneepä lukea uudestaan ketju.
Mutta noi Antekin(mikä mullakin on) luvut han on testauksis todettu olevan alakantiin, eli poweri antaa enemmän mitä lupaa tosin en muista oliko kyseessä 12v linjat, vai kokonaisuus, vai, vai..
Muutenkin noi Antekin Watit yhteenlaskien saaraan suurempi tulos, kuin ilmoitetut "maksimi" Watit on. Niitäkään ei vissii voi oikeesti laskea yhteen? ...tehoantokyky on suurempi esim: 12v linjoille jos joku muu linja esim: +3v. jää ilman tehoa, luulisin.
Edit: Ollu vissii joku toinen ketju jos olet maininnut laskutavast, mitä en ny just muista, mut hälläväliä faktat on faktoi :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2008 @ 02:43
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
6. tammikuuta 2008 @ 06:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo ei tainnutkaan olla tämä ketju. Muistaakseni MB:n testissä tuosta NeoHe:stä oli saatu yli 500W ulos rasituksessa eli melkoinen kapistus kieltämättä.
|