Uusia osia pakettikoneeseen
|
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
9. kesäkuuta 2008 @ 09:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo en ole vielä tilaukseen laittanut uutta konetta, laitoin vanhan vain huuto.net:iin hintavarauksella että jos siitä sattuisi jotain saamaan.:)
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CGAX-3852DDO Tällaista näyttistäkö tarkoitit? Olisiko tuo kuinka kannattavaa sitten laittaa ennemmin giga muistia lisää ja uusi näyttis? Toimisiko mun vakio powerilla?
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. kesäkuuta 2008 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Joo en ole vielä tilaukseen laittanut uutta konetta, laitoin vanhan vain huuto.net:iin hintavarauksella että jos siitä sattuisi jotain saamaan.:)
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CGAX-3852DDO Tällaista näyttistäkö tarkoitit? Olisiko tuo kuinka kannattavaa sitten laittaa ennemmin giga muistia lisää ja uusi näyttis? Toimisiko mun vakio powerilla?
Onhan kokonaan uusista osista rakennettu kone reilusti tehokkaampi mutta kyllä tuollakin koneella pystyy pelaamaan ihan kaikkia pelejä mitä markkinoilta löytyy ja hinta on melkoisen paljon pienempi.
Juuri tuota näyttistä tarkoitin.
No suoraan en osaa sano siitä virtalähteestä mutta kerroppa minkä merkkinen se on ja malli kanssa. Sitten voin sanoa jotain siihen.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
9. kesäkuuta 2008 @ 13:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Joo en ole vielä tilaukseen laittanut uutta konetta, laitoin vanhan vain huuto.net:iin hintavarauksella että jos siitä sattuisi jotain saamaan.:)
Hyvin todennäköisesti toimii, jos ei ole joku käsittämätön ruoska. Tuo näyttis + ne osat mitä meinailit pistää vie alle 200W rasituksessa.
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
9. kesäkuuta 2008 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin. Joo no jos ei tunnu menevän kaupaksi vanha kone niin pitää sitten harkita sitä radeonin näyttistä siihen.
Virtalähteen merkistä tai muusta en valitettavasti nyt pysty sanomaan kun vasta korkeintaan viikonloppuna koska kone on kotona ja itse olen muualla. Mutta aika "merkittömältä" se vaikutti kun katsoin. Jotain harakanvarpaita siinä oli ja muuta ja sitten erotin siitä sen verran että luki jossain 300w, toisessa paikassa 340w ja jossain vielä 350w.
Paha varmaan ottaa selvää siitä.:/
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
26. kesäkuuta 2008 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt oon enemmän sen kannalla että laitan uusia osia tässä vaiheessa vaan siihen mun koneeseen niin mitä mieltä olisitte tämmöisestä kokoonpanosta?
http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalt...3,34019x2,77636
Noista emolevyistä vaan toinen tietenki ja kumpi siinä tapauksessa olis parempi, en oikeen osaa sanoo niistä mitään?
Sit pitäis vissiin joku kotelotuuletin hommata kans mutta sen osaan varmaan katsella.:)
Niin tuossa on vielä siitä mun virtalähteestä:
Merkki on kai joku Delta Electronics ja siinä virtalähteessä lukee tämmöistä:
Output 350w max
Total combined power on +5V & +3.3V can't exceed 130w
Total combined power on +5V & +12V1 & +12V2 & +3.3V can't exceed 340w
Total combined power on +12V1 & +12V2 can't exceed 300w
Antaako se jotain selvyyttä mihin se riittää ja riittääkö se tuohon mun kokoonpanoon?
On kuitenki iha normi atx poweri että ostan uuden jos on tarvis.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2008 @ 21:33
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
26. kesäkuuta 2008 @ 21:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Nyt oon enemmän sen kannalla että laitan uusia osia tässä vaiheessa vaan siihen mun koneeseen niin mitä mieltä olisitte tämmöisestä kokoonpanosta?
http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalt...3,34019x2,77636
Noista emolevyistä vaan toinen tietenki ja kumpi siinä tapauksessa olis parempi, en oikeen osaa sanoo niistä mitään?
Sit pitäis vissiin joku kotelotuuletin hommata kans mutta sen osaan varmaan katsella.:)
Niin tuossa on vielä siitä mun virtalähteestä:
Merkki on kai joku Delta Electronics ja siinä virtalähteessä lukee tämmöistä:
Output 350w max
Total combined power on +5V & +3.3V can't exceed 130w
Total combined power on +5V & +12V1 & +12V2 & +3.3V can't exceed 340w
Total combined power on +12V1 & +12V2 can't exceed 300w
Antaako se jotain selvyyttä mihin se riittää ja riittääkö se tuohon mun kokoonpanoon?
On kuitenki iha normi atx poweri että ostan uuden jos on tarvis.
Jos kyseessä olevan powerin tietoihin voi luottaa niin se riittää kaikkiin yhden kortin systeemeihin.
Kotelotuuletin/tuulettimet hommataan tietenkin sen mukaan minkä kokoisia sinne koteloon mahtuu...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2008 @ 21:51
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
26. kesäkuuta 2008 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo niin tietysti. Mitä mieltä olet noista emolevyistä mitä tuossa ostoskorissa on? Kumpi olisi parempi vai olisiko jotain parempaa ehdotusta?
Ja muuten onko ihan ok kokoonpano?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
26. kesäkuuta 2008 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo halpisroska-emot poissa tuolta ja ota vaikka mielummin tuolla eka sivulla suositeltu emo (Abit IP35-E).
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
26. kesäkuuta 2008 @ 23:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Prosessorista mieluummin boxed malli 3v takuun takia vaikka ostaisikin erillisen tuulettimen. Ja tosiaan muistia 2 kampaa.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 00:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester: Nuo halpisroska-emot poissa tuolta ja ota vaikka mielummin tuolla eka sivulla suositeltu emo (Abit IP35-E).
Ai että meinasit että mikro-atx koteloon laitetaan atx-emolevy. Mieti mitä neuvot.
Ja pienet perustelut sille miksi abitin i-g31 on roskaemolevy?!?
Ei kannata isotella ellei asioista ole tietoa...
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 00:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Liian halpoja ollakseen hyviä. Helppo mutuilla koska luultavasti pitää paikkaansa. Halvallahan ei tunnetusti hyvää saa. Ja minulta meni ainakin ohi tuo micro-atx kotelo mitä triidiä olen selaillut.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 00:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester: Liian halpoja ollakseen hyviä. Helppo mutuilla koska luultavasti pitää paikkaansa. Halvallahan ei tunnetusti hyvää saa. Ja minulta meni ainakin ohi tuo micro-atx kotelo mitä triidiä olen selaillut.
Hoh-hoijaa.. Teit sitten itsestäsi juuri pellen.
Jos et tiedä asioista mitään, älä kommentoi... Kukaan ei tahdo että foorumeilla levitetään valheellista tietoa.
Mikro atx emolevyjen hinnat ovat aina sieltä halvimmasta päästä koska niissä on vähemmän liittimiä ja ominaisuuksia kuin täysmittaisissa emoissa. Koosta johtuen luonnollisesti.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita että emot olisi tehty huonosti!
Miksi muuten abitin ip35-e ei ole mielestäsi roska emolevy sillä se on vain karsittu halpamalli abitin täyskokoisissa emoissa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. kesäkuuta 2008 @ 00:53
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Just avasin koneen kopan taas niin huomasin että eihän se abit:in emolevy mahtuiskaan sinne vissiin. Mittasin vaan 25cm molempiin suuntiin suunnilleen olis tilaa emolevylle ja mitä oon katsonut niin abit kai tarttee 25cm x 31cm suunnilleen. Ei kai sitten auta hankkia sitä.:/
Harmittaa vaan kun ostin tommoisen pakettikoneen mistä ei ole mihinkään.
Esim. tuossa puhuttiin siitä että mulla on pakettikone kotelo johon mahtuu siis vain mATX emolevy. Jos näin ei olisi niin olisin mahdollisesti laittanut abit ip35-e:n. Mutta syystä että en välttämättä tahdo suht uutta konetta heittää menemään päivittäisin mielummin siihen sopivan mATX emon, näyttiksen ja muistia.
Olen huomannut että noissa mATX emoissa on vähemmän tilaa esim muistikammoille. Muuta en oikeastaan tiedä mihin pitäisi kiinnittää huomiota, firewireä tuskin koskaan tarvitsen mutta kai se semmoinenkin kätevä olisi tarpeen vaatiessa olla.
Mutta kun mulla on tässä koneessa 11-in-1 muistikortinlukija ja jotain ledvalo koristuksia keulassa niin onko niihin mitenkään vaikutusta tuon emon, tai sitten virtalähteen suhteen jos lähden niitä uusimaan?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti weski: Just avasin koneen kopan taas niin huomasin että eihän se abit:in emolevy mahtuiskaan sinne vissiin. Mittasin vaan 25cm molempiin suuntiin suunnilleen olis tilaa emolevylle ja mitä oon katsonut niin abit kai tarttee 25cm x 31cm suunnilleen. Ei kai sitten auta hankkia sitä.:/
Harmittaa vaan kun ostin tommoisen pakettikoneen mistä ei ole mihinkään.
Esim. tuossa puhuttiin siitä että mulla on pakettikone kotelo johon mahtuu siis vain mATX emolevy. Jos näin ei olisi niin olisin mahdollisesti laittanut abit ip35-e:n. Mutta syystä että en välttämättä tahdo suht uutta konetta heittää menemään päivittäisin mielummin siihen sopivan mATX emon, näyttiksen ja muistia.
Olen huomannut että noissa mATX emoissa on vähemmän tilaa esim muistikammoille. Muuta en oikeastaan tiedä mihin pitäisi kiinnittää huomiota, firewireä tuskin koskaan tarvitsen mutta kai se semmoinenkin kätevä olisi tarpeen vaatiessa olla.
Mutta kun mulla on tässä koneessa 11-in-1 muistikortinlukija ja jotain ledvalo koristuksia keulassa niin onko niihin mitenkään vaikutusta tuon emon, tai sitten virtalähteen suhteen jos lähden niitä uusimaan?
Micro-ATX emoissa voi olla yleensä hyvinkin ominaisuuksia Olen omistanut Asuksen M2NPV-VM micro-atx emon jossa oli firewireä ja integroitua näytönohjainta yms. mutta oli muuten aivan susi. Noista Abiteista en tiedä kun ei netistä löytynyt paljon mitään infoa. Melkosia sikoja säkissä kuitenkin IMO. Jos jomman kumman otat niin ota se kalliimpi, todennäköisyys paremmalle on suurempi. Kellotuksen voit unohtaa samantien ja suurimpia näytönohjaimia ei välttämättä voi laittaa (jo pelkästään kotelonkin puolesta).
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 12:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kellotuksen voit unohtaa samantien ja suurimpia näytönohjaimia ei välttämättä voi laittaa (jo pelkästään kotelonkin puolesta).
Jep hankala se on kyllä varmaan tähän koppaan alkaa rakentelee loppujen lopuksi.:(
Kyllä tuolla näytti olevan mun mielestä ainakin tilaa sillee että mahtuis kookkaampikin näytönohjain ku mitä nyt on, siis aika reilusti. Mutta ei kyllä ole pahemmin kokemustakaan suuremmista näyttiksistä.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Se muistikortinlukia menee emolevyllä olevaan etupaneelin usb:ille tarkoitettuun paikkaan. Niitä on yleensä ainakin 2 kpl. Ledit menee varmaankin ihan suoraan virtalähteen molex-liittimeen, eli sama liitin mikä dvd-asemaankin menee.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
weski
Member
7 tuotearviota
|
27. kesäkuuta 2008 @ 14:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos tästä.:) Hyvä ja selkeä vastaus!
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. kesäkuuta 2008 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester: Micro-ATX emoissa voi olla yleensä hyvinkin ominaisuuksia Olen omistanut Asuksen M2NPV-VM micro-atx emon jossa oli firewireä ja integroitua näytönohjainta yms. mutta oli muuten aivan susi. Noista Abiteista en tiedä kun ei netistä löytynyt paljon mitään infoa. Melkosia sikoja säkissä kuitenkin IMO. Jos jomman kumman otat niin ota se kalliimpi, todennäköisyys paremmalle on suurempi. Kellotuksen voit unohtaa samantien ja suurimpia näytönohjaimia ei välttämättä voi laittaa (jo pelkästään kotelonkin puolesta).
Eli olet omistanut yhden mikroatx emon ja sen perusteella kaikki ovat paskoja.
Älä nyt jaksa.
Ja hinta ei ole varsinkaan tietokoneosissa suoraan verrannollinen laatuun joten sen perusteella on typerää ostaa.
Kellotus monesti onnistuu noilla mikroatx emoilla mutta mitään maksimaalisen korkeita kellotuksia niillä tuskin saa.
Eikä kotelon koko ole esteenä kellotukselle. Samalla lailla se kotelo jäähtyy tuulettimien avulla koosta riippumatta...
Mikroatx koteloon voi mahtua mikä näyttis tahansa mutta atx koteloon ei. Ei siis arvailla jos ei tiedetä miten asiat menee...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. kesäkuuta 2008 @ 11:31
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
28. kesäkuuta 2008 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ransester: Micro-ATX emoissa voi olla yleensä hyvinkin ominaisuuksia Olen omistanut Asuksen M2NPV-VM micro-atx emon jossa oli firewireä ja integroitua näytönohjainta yms. mutta oli muuten aivan susi. Noista Abiteista en tiedä kun ei netistä löytynyt paljon mitään infoa. Melkosia sikoja säkissä kuitenkin IMO. Jos jomman kumman otat niin ota se kalliimpi, todennäköisyys paremmalle on suurempi. Kellotuksen voit unohtaa samantien ja suurimpia näytönohjaimia ei välttämättä voi laittaa (jo pelkästään kotelonkin puolesta).
Eli olet omistanut yhden mikroatx emon ja sen perusteella kaikki ovat paskoja.
Älä nyt jaksa.
Ja hinta ei ole varsinkaan tietokoneosissa suoraan verrannollinen laatuun joten sen perusteella on typerää ostaa.
Kellotus monesti onnistuu noilla mikroatx emoilla mutta mitään maksimaalisen korkeita kellotuksia niillä tuskin saa.
Eikä kotelon koko ole esteenä kellotukselle. Samalla lailla se kotelo jäähtyy tuulettimien avulla koosta riippumatta...
Mikroatx koteloon voi mahtua mikä näyttis tahansa mutta atx koteloon ei. Ei siis arvailla jos ei tiedetä miten asiat menee...
Sanoinko että kaikki micro-atx emolevyt on perseestä? En tietääkseni. Meinasin tuossa vaan sitä että nuo halvat ovat paljon todennäköisemmin susia kuin kalliimmat en muuta. Ja Micro-atx emoissa kellotusominaisuudet ovat yleensä disabloitu joko kokonaan tai erittäin rajoittuneet, varsinkin halpismalleissa. Nuista edellä mainituista emoista en löytänyt mitään arvosteluja tai muuta googlella, joten sikoja säkissä ovat. Voivat toki ajaa asiansa.
|