User Käyttäjä Salasana  

tiistai 19.8.2025 / 07:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mitä on mahtanut tapahtua??? emolevy rikki maagisesti?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mitä on mahtanut tapahtua??? Emolevy rikki maagisesti?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Member
_
28. syyskuuta 2008 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse huutaisin tämän ja postiennakolla varmuuden vuoksi (mutta se olen vain minä) uutena en sitten tiedä..

Mutta pitääkö emolevy olla just tuo?

AMD Phenom 9650 @ 3ghz, M3A78, 3GB Kingston DDR2667, 8800GTX 650\1000, Chieftec 450W
Fujitsu Siemens XA 2528-12P, 8600M GS, 3GB, WinVista ultimate, Turion TL-56 ~ 1.8GHZ
Alienware AREA-51 M17X: 8800GTX X2, 160GB, 2GB DDR2, Core2Extreme X9000 2.8ghz

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. syyskuuta 2008 @ 16:31

tomi25
Junior Member

5 tuotearviota
_
28. syyskuuta 2008 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mr47:
Itse huutaisin tämän ja postiennakolla varmuuden vuoksi (mutta se olen vain minä) uutena en sitten tiedä..

Mutta pitääkö emolevy olla just tuo?
Omasta mielestäni ainakin se olisi paras vaihtoehto ettei tule mitään erityisiä ongelmia porttien ja liittimien kanssa:)
tomi25
Junior Member

5 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2008 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli selevennykseksi kaikille kaiken tämän turhuuden jälkeen. Putsasin koneen paineilmalla, siellä ilmeni että powerissa oli kosketus häiriö liian plyn takia kunen ole putsannut muutakun sisältä ohjaimet jne, piti siis avata poweri osiin. Mutta tämä ei ollut ainoa syy. Nyt on uusi emolevy, käytin maahantuojalla vanhaa ja ilmeni että emolevyn juotteet olivat irronneet ja kiinnilaitto maksaisi enemmän kuin uusi emo. Joten pölyt kannattaa jokaisen HUOLELLA JA VAIVALLA putsata ettei tule vastaavia episodeja muille:)
Senior Member
_
1. lokakuuta 2008 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minua ainakin kiinnostaisi miten se pöly aiheutti virtalähteeseen kosketushäiriön? Tuo emolevyn juotosvika kuulostaa kovasti järkeenkäyvältä mutta tuo virtalähteen ei aivan. Miten totesit että pöly aiheutti kosketushäiriön? Eikö siis ole tarvetta vaihtaa virtalähdettä?

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2008 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä kyseessä oli oikosulku tms.? Eihän kaikki ole sähköinssejä täälläkään!!:)

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA
tomi25
Junior Member

5 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD:
Ehkei tuo minun mainitsemani "kosketushäiriö" olekkaan oikea ilmaisu asiasta, jokatapauksessa powerin sisällä oli massiiviset pölyvuoret, onneksi poweri ei mennyt uusiksi. Jotenkin tuo pöly vaikuitti asiaan kun ei sähkö kulkenut oikealla tavalla..
Senior Member
_
2. lokakuuta 2008 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tomi25:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD:
Ehkei tuo minun mainitsemani "kosketushäiriö" olekkaan oikea ilmaisu asiasta, jokatapauksessa powerin sisällä oli massiiviset pölyvuoret, onneksi poweri ei mennyt uusiksi. Jotenkin tuo pöly vaikuitti asiaan kun ei sähkö kulkenut oikealla tavalla..
FORWARD Kun kerran on todennut kosketushäiriön niin ei kai siihen enää insinööritaitoja tarvita. Jos poweri toimii nyt ei ole todennäköistä että siinä olisi ollut vikaa.

tomi25 Jos kerran poweri nyt toimii ja emolevyssä todettiin juotosvika niin arvaappa missä vika oli ja mikä oli sen nimi? Menee tuonne mystiikan puolelle jos edes epäilee enää poweria näillä tiedoilla.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo nyt oli kirjoitettu vähän kieli poskessa, mutta kuitenkin kyseessä lienee ollut vain väärä sana ilmiöstä. Inssejähän tarvitaan lampun vaihdossakin aika monta,muistaakseni, joten inssi tarvitaan joka hommaan...;)

Emolevy vika tuo lienee kuitenkin ollut suurimmalta osaltaan tai kokonaan...

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
3. lokakuuta 2008 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäpä siinä, olen minäkin tänne kirjoitellut enemmän tai vähemmän kieli poskessa tyylillä, mutta sitä pyrin aina varomaan ettei asioista jäisi väärää käsitystä, niin että pääsee sanomaan: siellä afterdawnissa ainakin sanottiin näin. Esimerkkinä se että käytetään asioista oikeita ja täsmällisiä nimiä. Siksi halusin tässäkin vielä korostaa sitä mihin vika todellisuudessa paikallistettiin. Näin tästäkin ketjusta voisi olla apua vianetsinnässä jollekkin toiselle . ;)

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mitä on mahtanut tapahtua??? emolevy rikki maagisesti?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy