User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 03:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > foobar2000 - opas
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Foobar2000 - Opas
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
28. helmikuuta 2009 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kyllä omat googletukset ole tuohon vastausta antanut =(

Member

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2009 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka..

Jouduin poistamaan ja asentamaan tämä uudestaan,koska yksinkertaisesti en löytänyt,mistä tämän saa päivitettyä uuteen versioon.Nyt se on kohdalla,mutta jatkossa olisi mukava tietää mistä tämän saa päivitettyä.Ettei ohjelmaa kuten nyt jouduin poistamaan ja asentamaan uuden version.Mutta palataan...
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2009 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa valitettavasti joutua tekemään kuten suurimpaan osaan muihinkin ohjelmista tuon päivityksen joko päälle asentamalla tai sitten poistamalla vanhan ja asentamalla uuden version.

Member

2 tuotearviota
_
4. huhtikuuta 2009 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asia OK. Oletko kerinnyt selvittämään,miten tämän nuolen väriä saa muutettua.Siis ainoastaan nuolen väriä:

Member

2 tuotearviota
_
13. toukokuuta 2009 @ 20:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Morjens...

Oli ongelmia tuon LAME:n kanssa,mutta sain sen kuntoon..

Löysin ohjeen tälle äänien tasauksille "Replay Gain" :
http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2007/05/musakirjasto/foobar.aspx
Tosi nahtavasti muuttu äänipuoli.

Olen silloin alkupuolella kysynyt,mistä tässä on kyse.Kannattaako ohjetta soveltaa?Ajattelin vain kysyä!!

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=478749

Tein muuten muutaman syrjähypyn.Tuli kokeiltua kumpaakin uudestaan:iTunes ja Winamp ohjelmia.Tuli vaan todistettua se,kuinka pa...:a ne on.Kyllä tämä foobar on se mikä viimeiseksi lähtee pois minun koneestani.Se on yksinkertaisesti paras..Toimivuuden ja äänen puolesta.Ulkokuoresta voi olla monta mieltä.Mutta siihenkin olen tyytyväinen,vaikken vielä ole mitään skinejä liittänyt.Tämä on vähänkuin a´la carte´ "Omaa käsialaa"..Osaatteko sanoa viisaat,mitä tuo Columns UI saa aikaan?Tiedän,että sitä tarvii,jos uuden skinin asentaa tähän ohjelmaan,mutta mitä muuta sillä voi tehdä?

Voiko tuohon Columns sarakkeeseen,jossa on codec jne.kehitellä jotain muuta.Esim. koko ja suosikit tmv.Vai onko se yhteydessä tuohon minun edelliseen kysymykseen? Täytyy odotella sitä OneMember:n paluuta..

Toivon mukaan OneMember selviää sieltä työn tohinasta jossakin välissä tänne,meitä tyhhmempiä neuvomaan..."Tsoukki"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. lokakuuta 2009 @ 05:02

AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2009 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä on oikeastaan ainoa mitä minä tiedän tuosta Columns UI:sta. En ole sitä oikeastaan kerennyt / päässyt / viitsinyt opetella.

Tämä on taas puhdas layoutin säätämis ohje.

Itseltä meni sormi suuhun siinä kohtaan kun tuli koodipuolen säädöt vastaan, joten jätin asian siihen.

[pahoittelen "pientä" lomaa foorumilta]

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. marraskuuta 2009 @ 12:51

Member

2 tuotearviota
_
5. marraskuuta 2009 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Tämä on oikeastaan ainoa mitä minä tiedän tuosta Columns UI:sta. En ole sitä oikeastaan kerennyt / päässyt / viitsinyt opetella.

Tämä on taas puhdas layoutin säätämis ohje.

Itseltä meni sormi suuhun siinä kohtaan kun tuli koodipuolen säädöt vastaan, joten jätin asian siihen.

[pahoittelen "pientä" lomaa foorumilta]
Mukavaa kuitenkin,että olet palannut...

jatk..Olen kaiketi joitakin aikoja sitten kysynyt tämän saman asian,mutta miten nuo playlistat saa kahdelle riville.Mulla on joskus ollut näin,mutta nyt ne on yhdellä rivillä.Silmälle paremman näköinen..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. joulukuuta 2009 @ 12:22

Pepeteus
Junior Member

6 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2009 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla noissa musa kansioissa vaikka kuinka paljon myös videotiedostoja. Onks jotain tapaa millä foobar ei ottas niitä videotiedostoja mukaan foobar kirjastoon.
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2009 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pepeteus:
Mulla noissa musa kansioissa vaikka kuinka paljon myös videotiedostoja. Onks jotain tapaa millä foobar ei ottas niitä videotiedostoja mukaan foobar kirjastoon.
Preferences ikkunan Media Library-välilehden File Types-kohan avulla voit ottaa tietyt tiedostomuodot pois listalta tai lisätä listalle.
* Restrict to: = vain nämä listalle
* Exclude: = nämä pois listalta

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2009 @ 14:59

Lups
Member
_
10. joulukuuta 2009 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaako joku kertoa mikä siinä on kun foobarilla kuunnellessa musiikki ei ole parhaimmanlaatuista, ääni särisee ja musiikissa on ikäänkuin "pieniä virheitä".
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
14. joulukuuta 2009 @ 22:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lups:
Osaako joku kertoa mikä siinä on kun foobarilla kuunnellessa musiikki ei ole parhaimmanlaatuista, ääni särisee ja musiikissa on ikäänkuin "pieniä virheitä".
Ja millähän systeemillä musaa kuuntelet... Parhaan äänen saa kun yhdistää koneen av-vahvistimeen digitaalisesti ja ohittaa Windowssin mikserin kokonaan (ei resamplata). Jos soittaa CD-levyjä tai flac formaattia, niin ääni on yhtä hyvä kuin kalleimmissa CD soittimissa. Foobar yksi harvoista soittimista, joka on hifistien suosiossa. Ja jos musaa soitetaan hyvistä stereoista niin ei kai sillä soittimen ulkonäöllä ole väliä. Jos hyvä äänikortti käytössä silloin voi harkita myös analogista ulostuloa.
Member

2 tuotearviota
_
15. joulukuuta 2009 @ 22:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka..

Miten tuo track no oikein laitetaan.Jotenkin olen saanut sen sekaisin.Käsittääkseni tuosta näkyy kuinka monta kappaletta tietyllä esiintyjällä tai laulajalla on.Tai sitten eri playlistan kappaleitten määrä.Ainakin mulla ennen on ollut näin!!Siis järjestyksessä 1:stä eteenpäin.Nyt siellä on luvut sekaisin.Ei mitään tolkkua.Tarkoitus olisi saada se kuten edellä mainitsin.Mulla on nyt käytössä tuo beta versio,mutta sama tilanne oli kun kokeilin välissä tuota viimeistä vakaata versiota.Sehän mulla on ollut jatkuvasti käytössä.En suinkaan tehnyt vikatikkiä,kun nyt mulla on tämä beta.Kuitenkin tarvisin ohjeita tähän track ongelmaan..

Vielä..
Näin tällaisen:Virallisten lisäkomponenttien avulla Foobar2000 tukee esimerkiksi cd-levyjen polttoa Nero-ohjelman kautta. Komponenttien avulla on mahdollista kerätä myös tietoja soitetuista raidoista ja esimerkiksi suosituimmista artisteista.Käsitänkö oikein,että saa tietoja soitetuista kappaleista.Kuten artisteista,levyistä ja niiden julkaisusta.Vähän niinkuin iTunesissa.Miten ja millä lailla tämä on mahdollista?

Osaako joku neuvoa miten tämän:Plyback state display formatting /Window title saisin haluamani näköiseksi.Eli tämä on mikä sivuston ylhäällä saa tiedot kappaleesta mikä parhaillaan soitetaan.Olen saanut sen toimimaan,mutta en haluammallani tavalla.Haluaisin näytölle jotenkin tähän tapaan:artisti(albumi)-kappale.Ei muuta.Jos joku voisi heittää vinkin.Olisin siitä kiitollinen.Mutta palataan

Tämä asia saatiin ratkeamaan:"
Miten tuo track no oikein laitetaan.Jotenkin olen saanut sen sekaisin.Käsittääkseni tuosta näkyy kuinka monta kappaletta tietyllä esiintyjällä tai laulajalla on.Tai sitten eri playlistan kappaleitten määrä.Ainakin mulla ennen on ollut näin!!Siis järjestyksessä 1:stä eteenpäin.Nyt siellä on luvut sekaisin.Ei mitään tolkkua.Tarkoitus olisi saada se kuten edellä mainitsin." Asia on nyt OK

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2009 @ 22:23

Lups
Member
_
19. joulukuuta 2009 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parikysymystä:

Luoko foobar ripattaessa automaattisesti kansiot esittäjälle ja albumille vai pitääkö se tehdä manuaalisesti? Entäs ilmoittaako foobar jos accurateripistä ei löydy levyä ollenkaan vai voiko sen käsittää vahingossa niin että levyn rippaaminen ei onnistunut? Miten suuret valikoimat tuolla accurateripissä edes on levyjä?
Sakarias
_
22. joulukuuta 2009 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parikysymystä:

Luoko foobar ripattaessa automaattisesti kansiot esittäjälle ja albumille vai pitääkö se tehdä manuaalisesti? Entäs ilmoittaako foobar jos accurateripistä ei löydy levyä ollenkaan vai voiko sen käsittää vahingossa niin että levyn rippaaminen ei onnistunut? Miten suuret valikoimat tuolla accurateripissä edes on levyjä?
DMC, Exact Audio Copy (EAC) ja foobar2000 parhaimmat CD-levyn lukijat. HydrogenAudiolta löytyy lisää infoa ja vertailuja. EAC ehkä käytetyin ja paras? Eiköhän ne virheet näy foobarin konsolissa.
Lups
Member
_
22. joulukuuta 2009 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entäs se kansiorakenne? Saiskos neuvoa mitä asetuksia pitää muuttaa ettei tarvitse joka levylle tehdä omaa kansiota? Mulla on jo rimpsu (%artist% - %album%[ - %discnumber%]\%tracknumber% - %artist% - %title%), mutta mihin heitän sen?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2009 @ 16:03

Sakarias
_
22. joulukuuta 2009 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entäs se kansiorakenne? Saiskos neuvoa mitä asetuksia pitää muuttaa ettei tarvitse joka levylle tehdä omaa kansiota? Mulla on jo rimpsu (%artist% - %album%[ - %discnumber%]\%tracknumber% - %artist% - %title%), mutta mihin heitän sen?
CD-levyjen rippauksesta pitäisi kai tehdä oma opas. Kyllä ne omiin kansioihin saa. Itse käytän kyllä EAC. Itselläni kansiorakenne on formaatti/kieli/grenre/artisti/vuosi - levy/biisit tyylinen ja heilautan hiirellä ripatut levyt sopivaan kohtaan puuta kun data on tarkistettu (tagit, oikeinkirjoitus, replaygain ..).
Lups
Member
_
22. joulukuuta 2009 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaipailisin vaan tietoa että mihin kohtaan toi rimpsu pitää laittaa... Yhdelle toiselle foorumille kirjoitin:

Ei kyllä onnistunut tuo kansiorakenteen luominen, ei ollut tuollaisia vaihtoehtoja, oli vaan "Output path - ask each time when starting conversion ja source track folder ja specify folder", sitten alhaalla oli "Output files - convert each track to an individual file ja generate multitrack files". Mihin niistä heitän tuon koodin?

Nuo biisit eivät siis auenneet levyltä foobariin, vaan piti valita sieltä ylhäältä "file - open audio cd" ja sitten rip. Sitten aukes "Rip audio cd", hain biisien nimet ja klikkasin ok. Sitten se aukaisi sen Output-valikon mistä tuolla ylempänä selitän.
Lups
Member
_
23. joulukuuta 2009 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tosiaan tajua, pitääköhän vaan yrittää tunkea se johonkin kohtaan ja katsoa mitä tapahtuu... Tahtoisin päästä pikkuhiljaa rippailemaan että olis kokoelma ennen vuodenvaihdetta koneella.
Lups
Member
_
23. joulukuuta 2009 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitten mietin vielä että pitääkö "Drive settings"-kohdasta muuttaa jotain kun rupeaa rippaamaan?
Lups
Member
_
23. joulukuuta 2009 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole todellista, hoksasin itse miten homma toimii! Nyt on ongelmana siis enää tuo drive settings, tällä hetkellä siellä lukee "Read offset correction: 0" ja "Ripping security: disabled". Sitten on vielä kohta "Limit drive speed while reading", johon voi laittaa ruksin. Pitääkö jotain muuttaa? Tuon offsetin voi vissiin hakea automaattisesti jos laittaa levyn sisään, vai?
Lups
Member
_
24. joulukuuta 2009 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päätin siirtyä rippaamaan EAC:lla, kun tuo foobarin beta-versio bugitti niin pahasti. Kenelläkään tietoa mitä asetuksia EAC:ssa pitää muuttaa ennen kuin pääsee rippaamaan? Suomenkielistä rippausmanuaalia löytyykö?
Lups
Member
_
25. joulukuuta 2009 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta foobarista vielä, kun yritin muuttaa "Drive Settings"-valikosta offsetia niin tää herjas "AccurateRip drive offset query failure: Drive not present in the database". Laitoin siis keydisc-levyn sisään ja painoin "auto". Sama juttu kaikilla levyillä, vaikka ne ihan varmasti löytyivät Accurateripin keydisc-valikosta. Vika beta-versiossa? Tarvitseeko noita "Drive Settings"-asetuksia edes muuttaa laadukkaan lopputuloksen saamiseksi?

Miten foobarilla pystyy rippaamaan FLACina?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2009 @ 13:48

Sakarias
_
2. tammikuuta 2010 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päätin siirtyä rippaamaan EAC:lla, kun tuo foobarin beta-versio bugitti niin pahasti. Kenelläkään tietoa mitä asetuksia EAC:ssa pitää muuttaa ennen kuin pääsee rippaamaan? Suomenkielistä rippausmanuaalia löytyykö?
Harmi kun minulla ei ole nyt EAC koneella. Tuli postettua koko Windows...
EAC on hyvä ohjelma, jos haluaa hyviä 1:1 kopioita audiolevyistä ja käyttää esim flac formaattia. Ekaksi asenna flac ja lame koneelle jos haluat myös mp3.

CD/DVD asetuksissa Secure mode on tärkeä. Filename välilehdellä määrittelet miten biisit nimetään. Normalize ikkunasta ei valitta mitään. offset/speed välilehdellä asetat oikean offset arvon ks http://www.accuraterip.com/driveoffsets.htm

External Compression välilehdellä kerrot mistä flac löytyy. esim: "Additional command line options:" -8 -V -T "ARTIST=%a" -T "TITLE=%t" -T "ALBUM=%g" -T "DATE=%y" -T "TRACKNUMBER=%n" -T "GENRE=%m" -T "COMMENT=EAC FLAC -5" %s

bitratella ei väliä flac formaatissa.

ymmärrä Compression offset -asetuksen ja Drive offset asetuksen ero. jos hyvin naarmuinen CD niin Burst Mode voi toimia paremmin. Logit kannattaa tallentaa ja lukaista läpi. Kun levyt on kerran kunnolla ripattu niin CD:t voi viedä vaikka ullakolle... Kova homma. netistä löytyy paljon ohjeita
Lups
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon nyt rippaillut sittenkin foobar beta 6:sella ja törmännyt tosi monessa levyssä erroriin. Kun rippaus ilmoittaa erroria niin se tekee sen aina ekan biisin kohdalla ja yleensä sellaisilla levyillä joita ei löydy tietokannasta. Naarmuista ei voi olla kysymys, olisko nyt se kopiosuoja vai asemassa jotain vikaa? Jos ohjelma ilmoittaa biisin kohdalla "minor problems" niin voiko se silti toimia? Auttaisko noissa error-tapauksissa jos rippais uudestaan?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2010 @ 16:40

Mainos
_
__

_
Lups
Member
_
9. tammikuuta 2010 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopioin kaksoislevyä, joista toinen levy rippaantui aivan loistavasti mutta toisen kohdalla TAAS ensimmäinen biisi tilttasi ja siinä luki "Cd access error". Miten kopiointisuoja voi olla vain toisessa levyssä vai onko mun asema todellakin jotenkin rikki? Pitäiskö vaihtaa esim. ripping securitya vai voiko ton kopiosuojauksen jotenkin kiertää? Mulla on puolet rippauksista loppuneet erroriin nimenomaan ton EKAN biisin kohdalla.

Yleensö se ilmoittaa
Audio CD extraction setup: drive: "HL-DT-ST - DVDRAM GT30N", sample offset: 103, security: standard
CD access error, attempting to reread.
Reread successful.
Track converted with minor problems.

Eli onko rippaus epäonnistunut vai ei? Kaikki muut biisit näyttävät onnistuneen, mutta ekassa aina tökkii.

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > käyttäjien tekemät oppaat > foobar2000 - opas

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy