Miksipä ei pakettikonetta?
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alakoo:
No ei kyllä lähde, kuvitteletko jusunakki että noissa on jokin maaginen sinetti kuorissa joka morsettaa viestin tehtaalle jos se irroitetaan? Vasta muutokset sisuskaluissa poistaa takuun, ellet sitten mene huutelemaan kaupassa että "höhö, tungin imurin emolevyyn ja se meni rikki".
Sinetti kyllä, mutta ei se mikään maaginen ole. Takuu kuitenkin lähtee.
♫ HTPC ♫
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alakoo: Lainaus: niin ja sit kun pitäis kone imuroida kun alkaa tuulettimet vinkuun ja kone kaaatuileen lämpöjen takia niin oho, ei voikkaan kun menee takuu kun avaa kopan, lol
No ei kyllä lähde, kuvitteletko jusunakki että noissa on jokin maaginen sinetti kuorissa joka morsettaa viestin tehtaalle jos se irroitetaan? Vasta muutokset sisuskaluissa poistaa takuun, ellet sitten mene huutelemaan kaupassa että "höhö, tungin imurin emolevyyn ja se meni rikki".
edit. ja jos se takuu on voimassa ja kone ei toimi niin sinulla on oikeus korjaukseen. Sinun ei tarvitse imuroida ennen kuin takuu on rauennut.
Nnoh... joissakin pakettikoneissa on sinetti kopan ulkopuolella, joka jostain kumman syystä menee rikki kun kopan avaa. Tällöin myös kaiken järjen mukaan menee takuu, ellet sitten maagisesti sitä sinettiä korjaa
|
Moderator
14 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en osta pakettikoneita vaikka niissä tuleekin väistämättä ledit, muistikortinlukijat, antennit ja avaruusluukut sun muut maailman hyödyllisimmät välineet joilla saa minkä vain koneen tehot tuplattua.
Ensinnäkin pakettikoneita markkinoidaan väistämättä aina vähintään arveluttavin iskulausein kuten "tuplaydin prosessori!!", "tehoja kuin ferrarissa!!". Eli suoraan sanottuna kusetetaan ihmisiä jotka eivät tiedä tietokoneesta muuta kuin sen että siinä on yleensä laatikko, näyttö, hiiri ja näppäimistö.
Lainaus: Onneksi en kuulu niihin, jotka päivittävät sisuskaluja uutuuksien hurmassa, kallista touhua. Minulle riittää kone pitkäksi aikaa.
Heh.. minulle taas riittää parempi kone pitemmäksi aikaa. Kaiken lisäksi maksoin siitä saman verran kuin joku muu jostain Acerin terminattorikyhäelmästä jonka tehoja voi vertailla pölynimurin tehojen kanssa.
Itse kasatussa koneessa on kyse siitä, että saadaan parempi kone samalla rahalla, ei siitä että voidaan seuraavalla viikolla ostaa crossfireen toinen näytönohjain ja päivittää rautaa kuukauden välein.
Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
|
AfterDawn Addict
19 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
HEI!
Rauhottukaas, se on jokaisen oma päätös, mitä ostaa!
AMD Phenom II 965 @ 3.85Ghz, 4Gt DDR2-1066Mhz, HD 4770 @ 850/1000Mhz, 1TB WD Black + 500GB WD Blue, Antec 300, HX520
Nokia 5800XM @ C6FW
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wintoosa: HEI!
oho, sherlock elää
♫ HTPC ♫
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jusunakki: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wintoosa: HEI!
oho, sherlock elää
No shit? ;)
|
Newbie
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti alakoo: Lainaus: niin ja sit kun pitäis kone imuroida kun alkaa tuulettimet vinkuun ja kone kaaatuileen lämpöjen takia niin oho, ei voikkaan kun menee takuu kun avaa kopan, lol
edit. ja jos se takuu on voimassa ja kone ei toimi niin sinulla on oikeus korjaukseen. Sinun ei tarvitse imuroida ennen kuin takuu on rauennut.
Kyllä pakettikoneissa on sellainen sinetti joka pitää napsasta poikki jos meinaa kotelon avata. Avaamisen jälkeen takuu menee.
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mrkl: Kyllä pakettikoneissa on sellainen sinetti joka pitää napsasta poikki jos meinaa kotelon avata. Avaamisen jälkeen takuu menee.
Tarkennetaan vielä: Joissain, ei kaikissa ;)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kyllä nyt mene ihan kympillä minun jakeluuni, että miksi näitä pakettikoneita nyt niin paljon dissataan? No okei, ehkä hieman enemmän näille tulee hintaa kuin itse kasatulle vastaavalla kokoonpanolla, tosin pakettikoneissa tulee juurikin noita esiasennettuja ohjelmia (mm. maksullinen virustorjunta) jotka saattavat sisältää jopa vuodenkin ilmaisen käytön. Ja takuu-asiat toimivat paketeissa huomattavan hyvin (ainakin omien kokemuksien perusteella).
Lisäksi pakettikoneen valmistaja on varmistanut osien yhteensopivuuden, sekä ajureiden toimivuus/vakaus on myös varmistettu (muutamia poikkeuksiakin kyllä on).
Kaikki ihmiset eivät vaan tarvitse mitään vimpan päälle rakennettua ja twiikkailtua konetta, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta?
Tottakai jokin osa näissä pakettikoneissa jää pullonkaulaksi, joten eivät ihan siihen parhaaseen suorituskykyyn pääse mihin esim. prossun tehoilla olisi muuten päästävissä, mutta mitä sitten? Kuten todettua, kyllä näillä paketeillakin voidaan esim. jotain pelejä pelailla ihan siedettävillä kraffoilla (omalla koneellani ei tietenkään), mutten tätä pelaamista varten ostanutkaan.
Ja ei, se kopan kylkilevyn avaaminen ei todellakaan mitään takuuta tapa, johan jo koneiden huolto-ohjeissakin neuvotaan koneen putsaaminen pölystä sisältäpäin, ja ohjeissa on myös neuvottu miten esim. keskusmuistia lisätään :)
Ja tiedossa on tuo rautapuolen päivittämisen ongelma, mutta takuun raukeamisen jälkeen voi kyllä alkaa kokeilemaan jos sellaiselle tarvetta on. Ja onhan täälläkin foorumilla välillä tullut vastaan koneita, jotka on rakennettu jonkin pakettikoneen pohjalta ilman suurempia ongelmia :)
Mahdolliset kellotukset ovat sitten hiukan ongelmallisia mm. lukitun BIOSin takia, mutta eiköhän sekin ole tavalla tai toisella kierrettävissä?
Mutta pointtina on siis se, että kyllä nämä pakettikoneet ajavat asiansa, tosin pienin varauksin, kaikki eivät niitä hyper-super-mega-monsterikoneita tarvitse.
|
Senior Member
17 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Takuu loppuu siihen kun kopan aukaisee ja sinetit rikkoutuvat(teipit).
Ei ole kovin haasteellista valita komponentit mitkä sopivat yhteen.
Onhan ne pakettikoneet toimivia perus kotikäytössä mut hieman liian kalliita siihenkin laatuun nähden.
Ja niitä myydään kyllä "super"pelikoneenakin joilla ei tee mitään siinä tarkoituksessa.
Itse ostin pakettikoneen vuosi sitten ja se kehuttiin myyntipuheessa joka oli teksti maasta-taivaaseen.Esim:Huippu uutuus neliydin prosessori(Amd vanha phenom) ja näytönohjain jolla pyörität uusimpiakin pelejä (Ati 2600PRO)
Jälkeenpäin luin et kaikki mitä koneessa oli niin oli poistumassa markkinoilta.Tämän jälkeen aloin tutustua tietokoneisiin ja niiden komponentteihin ja suunnittelemaan uutta konetta.
Täytyy sanoa et jos ei tietokoneista tiedä niin pakettikonetta ostettaessa höynäytetään kunnolla.
Onneksi on olemassa tämä sivusto josta saa apua ja järkipuhetta.
HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
|
Topi1234
Member
10 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 18:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitää muistaa myös että jotkut suosivat merkkejä eli mielummin ostavat "brändätyn" koneen ja menettävät hieman tehoa kuin tehokkaamman "eimitään" merkin.
Mutta itse aiheeseen, olen ostanut pakettikoneen, eihän se enää mikään huippukone ole mutta toimii kuitenkin, paljoa ei tule pelattua jolloin huippukonetta en senkään takia tarvitse. Todennäköisesti seuraava koneeni tulee niinikään olemaan myös pakettikone.
Omassa HP:ssani ei ollut sinettiä, 4 paikkaa muisteille, 4 kiintolevypaikkaa. Eli tilan eikä muistin loppuminen ei ole tullut eteeni.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2009 @ 18:44
|
alakoo
Member
8 tuotearviota
|
20. helmikuuta 2009 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä huushollissa on nyt pyörinyt muutama pakettikone ja muutama koottu, eikä mitään "sinettejä" ole koskaan kopassa ollut, helppo avaus ja kiinnitys ilman mitään lisäosia (HP ja compaq). Teippi sinettinä kuulostaa jo melko karulta, mutta kai sekin mahdollista on...
Mainittakoon vielä kerran, että sitä koppaahan ei tarvitse avata takuun aikana. Eikä sisuskaluja usein vaihtava varmastikaan päädy pakettikoneeseen. Toki se ärsyttää kun pitää huoltoon rahdata (joskin ilmaiseen) sellaisen takia mitä itsekin osaisi. Koskaan en tosin ole huolto-optiota joutunut käyttämään. Nykyinen rullaa kolmatta vuotta ilman ongelmia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2009 @ 19:10
|
pkaksp
Moderator
|
20. helmikuuta 2009 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostit sitten pakettikoneen tai itse kasatun, niin joka tapauksessa lähes koko sisuta menee uusiksi muutaman vuoden kuluttua, joten jos ei konetta ole tarkoitus päivitellä muutaman vuoden sisään, on ihan turha vedota pelkästään päivitettävyys ongelmaan.
Itse ostin muutama vuosi sitten Fujitsun Core Duo läppärin, jota voi paljolti verrata pakettikoneeseen. Koneeseen olen lisännyt muistia ja vaihtanut optisen aseman, mutta muuten sillä surffaa netissä vieläkin vallan mainiosti.
Pelejä sillä tuli pelailtua aluksi jonkin verran ja ne mitä pelaili toimi ok. Nykyään se toimii lähinnä netti yms sekakäytössä. Ei ole kyllä aikomustakaan vielä hankkia uutta.
Edit.
Ja mitä tuohon pakettikoneiden hintaan tulee, niin edelleen joku voisi esittää sen konkreettisen todisteen ja kasata vastaavan tai paremman koneen samaan hintaan. Emon liitännät, näyttö, näppäimistö, ohjelmisto yms mukaan lukien. Jos se pakettikone on monenkin mielestä ylihinnoiteltu, niin tehtävän luulisi olevan helppo?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. helmikuuta 2009 @ 23:22
|
Newbie
2 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2009 @ 01:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ostin tässä hieman aikaa sitten tämmöisen paketti koneen link kun ihan kohtuu edullinen oli ja en jaksanut itse konetta kasata.
Hyvin on toiminut ja pelejä jaksaa pyörittää ihan kohtuullisesti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2009 @ 01:16
|
StFactory
Newbie
17 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2009 @ 01:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Joku neljä vuotta sitten tuli ostettua hp:n pakettikone. Kolmen ja puolen vuoden suht reilun käytön jälkeen sippas poweri. Yhtenä aamuna jätti vaan käynnistymättä kone, ei sen kummempaa. Muuten toiminut ongelmitta.
Todellakaan mitään sinettejä kopasta ei löytynyt, helposti sormin pyöritettävillä ruuveilla tehty avattavaksi. Sisuskaluissa ongelma juuri se, että poweri oli 250 wattinen ja näyttis aika tehoton. Tässä vuosien mittaan näyttis vaihtunut parempaan ja poweri myös. Toinen työmuistipaikka kun oli vapaana niin siihen tuikkasin myös kaveriksi lisää muistia. Aika hyviä osia mm. hiljaisuus huomioiden tämä kone sisältää. Ajan myötä prossutuuletin ja kovo ovat alkaneet pitää hitusen meteliä.
Sen sijaan vanhemmilta kun löytyy kans hp:n pakettikone, on se paljon äänekkäämpi ja pilipalimaisempi kokonaisuus. Kotelo on heppoisemman oloinen jne.
Vaikka ihan vahva ja laadukas tuntuma tästä koneesta jäikin, niin hinta huomioiden kaipaisi parempaa. Seuraava kone pitää kyllä kasailla itse.
|
Blindi
Suspended due to non-functional email address
|
24. helmikuuta 2009 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Olli_: Itse ostin tässä hieman aikaa sitten tämmöisen paketti koneen link kun ihan kohtuu edullinen oli ja en jaksanut itse konetta kasata.
Täysin samaa konetta itsekkin ajatellut tai vaihtoehtoisesti
linkki
vuoden-kaksi tolla ajattelin pärjätä, mahdotonta(ko)? omiin silmiini näyttää ihan perus ''pelikoneelta'', joku enemmän tietävä voipi valaista enemmän. :)
-Blindi
|
Senior Member
11 tuotearviota
|
24. helmikuuta 2009 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Blindi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Olli_: Itse ostin tässä hieman aikaa sitten tämmöisen paketti koneen link kun ihan kohtuu edullinen oli ja en jaksanut itse konetta kasata.
linkki
vuoden-kaksi tolla ajattelin pärjätä, mahdotonta(ko)? omiin silmiini näyttää ihan perus ''pelikoneelta'', joku enemmän tietävä voipi valaista enemmän. :)
-Blindi
tuolle vaa jotenkin aina nauraa 9600 ¨Kruunaa kokonaisuuden¨
Intel DualCore E8500 @3.4GHz, /XFX GTX 260 Black Edition,@ Clock 700, Memory 1200, Shader 1500 /P5Q Pro, ATX, s775, IP45, DDR2, GBLAN,,8-CH Audio, /4Gb A-data DDR2 800Mhz, /500Gb Spintpoint Samsung, /Corsair HX520, / Razer Death Adder, / Exact Mat, /Antec NineHundred two, /Benq E2200HD 21.5 /Scythen Mugen 2 /
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
24. helmikuuta 2009 @ 23:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Blindi: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Olli_: Itse ostin tässä hieman aikaa sitten tämmöisen paketti koneen link kun ihan kohtuu edullinen oli ja en jaksanut itse konetta kasata.
linkki
-Blindi
Ensimmäisen koneen 9500GS on täysin onneton pelaamista ajatellen ja tuon toisen koneen 9600GT:llä vielä pelailee jotenkuten tällä hetkellä mutta ei sitä pelaajalle voi suositella.
Eikä ole mitään toivoa että pärjäisit tuolla kahta vuotta, yksi vuosikin on toiveajattelua.
Itselläni onneksi erittäin vähän kokemusta pakettikoneista mutta siinäkin näin tarpeeksi kun lähdin selvittelemään tutun pakettikoneen (fujitsu-siemens tai hp, ei voi muistaa) lämpöongelmia. Koneeseen ei oltu ilmeisesti kustannussyistä laitettu kotelotuuletinta ollenkaan joka aiheutti mukavasti ongelmia. Yhden kotelotuulettimen laitto koneeseen tiputti prossun lämpöjä melkein 20 asteella. Ja tässä oltiin säästetty, huoh...
Paketti koneiden suurin perisynti on se että jollain on aina tiputettu niitä kustannuksia alas. On laitettu joku superhuono emo tai pommiksi kelpaava poweri joka tulee varmasti aiheuttamaan ongelmia. Mahdollisesti kotelon jäähdytyskin jätetty kokonaan pois.
Näppis ja hiiri saattavat olla surkeinta roskaa mitä rahalla saa.
Kun verrataan sitä että tehdään JÄRKEVISTÄ osista itsekoottu kone tai valitaan se "vastaava" pakettikone niin ei niille hintaeroa tule välttämättä paljoa. Se vaan kuitenkin on täysin eri asia kun kone tehdään HYVISTÄ osista eikä niinkuin yleensä pakettikoneista eli halvimmista osista.
Siinä vaiheessa kun ruvetaan sitten katselemaan kunnon pelikoneita ja katsotaan vaihtoehtoja merkkikoneiden (hp, acer, fujitsu...) ja itse kootun välillä niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää itse kasaaminen.
Ei noilta löydy mitään kunnon pelikoneita järkevään hintaan...
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2009 @ 01:15 |
Linkki tähän viestiin
|
On se jännä tuo pakettikone.. Kovaa hintaa kiskovat.. kuluttajan silmään kusevat... on se jännä...
Ei ollu nyt hyvä juttu tämä.. Turhaan tässä aikaani kulutin.. Masennuin ja lääkkeet unohdin.. Kauheaan ristituleen itseni likoon laitoin.. yhtään valmista osaa koneeseen ei olla asennettu... Kaikki itse revitty. Suustani kiinni jäin.. Sitä paitsi... Jumalauuta...
Ihmiset hulluksi luulevat....
Lääkkeet..
Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2009 @ 01:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Sinetti asiaan aikaisemmin jo kysyttyä:
Lainaus: Hei,
välttyäkseen takuuvastuusta takuunantajan on lain mukaan saatettava todennäköiseksi se, että laitteen rikkoutuminen on aiheutunut tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tms. ostajan puolella olevasta seikasta. Pelkän sinetin avaamisen ei siis sellaisenaan automaattisesti pitäisi katkaista takuuta. Toisaalta ostajan on yleensä käytännössä kovin vaikea vedota takuuseen, jos takuunantajan antamia ohjeita ei ole noudatettu. Takuunantajat kieltäytyvät yleensä automaattisesti vastuusta, jos he huomaavat, että asiakas on toiminut ohjeiden vastaisesti.
Tällaisessa tapauksessa lienee varminta olla avaamatta konetta. Kone saattaa hajota esim. staattisesta sähköstä, jos koneen sisuskaluihin menee koskemaan poistamatta sähköä ensin itsestään maadoittamalla. Tosin näin lienee harvoin tapahtuu, mutta takuunantajan on helppo vedota siihen, että näin on käynyt, jos vika sattuu olemaan sen tyyppinen, eikä muutakaan selitystä löydy.
Myyjä vastaa tuotteesta kuitenkin aina myös lain mukaan takuusta riippumatta. Lakisääteisen vastuun kyseessä ollen ostajan on näytettävä toteen, että tuotteessa on virhe. Myyjä voi välttyä vastuusta osoittamalla, että virhe johtuu vääränlaisesta käytöstä tms. Pelkkä sinetin avaaminen ei aiheuta virhettä, mutta se on osoituksena siitä, että laitteen sisuskaluihin on todennäköisesti koskettu. Vian luonteesta riippuen sinetin avaaminen voi tällöin puhua asiakasta vastaan asiassa.
Toisaalta pölynkin kerääntyminen koneeseen voi aiheuttaa vikoja. Näin jonkun vanhemman arvion, jonka mukaan ainakin 20% tietokoneen vioista aiheutuisi pölystä. Kannattaa ehkä kysyä vielä takuunantajalta, miten he ovat ajatelleet asiakkaan ehkäisevän pölyyntymisestä aiheutuvia vikoja, jos konetta ei kerran saa avata.
Terveisin
xxxxx xxxxxxx
kuluttajaneuvoja
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2009 @ 07:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Juttu näyttäisi menevän pakettikoneissa niin, että mitä kalliimpaan ja pelikoneempaan mennään, sitä huonompi on vastin rahoille. Joku 300-400 euron pakettikone käyttiksella vastaa jotenkuten saman hintaista kasattua konetta kun ottaa 100 euron käyttiksen mukaan. Halpa pakettikone on varmaan ihan käypä nettiselailuun, tosin osavalinnat ovat yhä epäjärkeviä, virtalähde ja emo ovat todennäköisesti epälaadukkaita. On vain hyväksyttävä se tosiasia, että pakettikoneet eivät milloinkaan täysin vastaa hintalaatusuhteeltaan itse viisaasti kasattua konetta ja kalliimmat paketit pelaamiseen ovat suoranaista ryöstöä.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|
AfterDawn Addict
19 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2009 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte: Juttu näyttäisi menevän pakettikoneissa niin, että mitä kalliimpaan ja pelikoneempaan mennään, sitä huonompi on vastin rahoille. Joku 300-400 euron pakettikone käyttiksella vastaa jotenkuten saman hintaista kasattua konetta kun ottaa 100 euron käyttiksen mukaan. Halpa pakettikone on varmaan ihan käypä nettiselailuun, tosin osavalinnat ovat yhä epäjärkeviä, virtalähde ja emo ovat todennäköisesti epälaadukkaita. On vain hyväksyttävä se tosiasia, että pakettikoneet eivät milloinkaan täysin vastaa hintalaatusuhteeltaan itse viisaasti kasattua konetta ja kalliimmat paketit pelaamiseen ovat suoranaista ryöstöä.
Kloonikoneissa saat aina uusimmat piirisarjatkin. Merkkivalmistajat ottavat yleensä halvimmat ja vanhimmat sarjat. Kloonikneessa saat sen, mitä sinä haluat.
AMD Phenom II 965 @ 3.85Ghz, 4Gt DDR2-1066Mhz, HD 4770 @ 850/1000Mhz, 1TB WD Black + 500GB WD Blue, Antec 300, HX520
Nokia 5800XM @ C6FW
|
mali99
Member
|
25. helmikuuta 2009 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Muutama vuosi sitten kun olin vielä koneita myymässä, soitin Fujitsulle koneen sinetistä ja kuulemma se oli vain jotain Saksan markkinoita varten. Suomessa sitä ei katsota ja sen sai avata. Olivat unohtaneet toisen muistikamman kokoonpanossa ja lähettivät niitä sitten jälkeenpäin kauppoihin, joten oli pakkokin avata sinetti.
Muiden merkkien sineteistä en tiedä.
Töihin on tullut Fujitsua ja Delliä, eikä niissä ole enää sinettiä, vaan nopeasti avattava sivukansi.
Itselle ei kovin helposti tulisi mieleen ostaa valmista, koska haluan tietää aika tarkkaan mitä koneen sisällä on.
En pelaa tietokoneella, joten varmaan saisin yhtä tehokkaan merkkikoneen ehkä jopa halvemmalla kuin itse kootun.
Jos joku tuttu joka ei ole paljoa koneiden kanssa tekemisissä alkaisi kyselemään koottua konetta, niin melko varmasti käsken ostamaan valmiin koneen kaupasta.
Töissä toimistokoneina merkkikoneet ovat luotettavuudeltaan ainakin omalla kohdalla olleet melko ylivoimaisia verrattuna koottuihin koneisiin.
Lähes kaikki ongelmat ovat olleet kootuissa koneissa.
Samoin takuu toimii melko hankalasti itse kootuissa. Itse joutuu selvittämään viallisen osan joka sen jälkeen lähtee takuuvaihtoon.
Valmiissa koneessa riittää yleensä puhelinsoitto ja sen jälkeen takuuhuolto hoitaa laitteen kuntoon.
Yksittäisen koneen kanssa se ei vielä ole kovin iso ongelma, mutta kun koneita on enemmän, niin aikaa kuluu jo melkoisesti.
Tietty joku voi sanoa, että osat olisi voinut valita koottuihin huolellisemmin...
|
k0p3
Member
|
25. helmikuuta 2009 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Itse joutuu selvittämään viallisen osan joka sen jälkeen lähtee takuuvaihtoon.
Jos ei löydy skilliä etsiä vikaa itse, tuskin on tullut myöskään itse koottua konetta vaan kone on toimitettu kasattuna. Tällöinhän vian sattuessa kone vain roudataan liikkeeseen takaisin?
Toisaalta paljon mielummin etsin vian itse ja korjaan sen helposti mitä vien takuuseen ja olen vähintään 2 viikkoa ilman konetta. :o
Huomaathan, että vaikka otat koneen kasattuna (itse valitut osat) niin se tulee halvemmaksi kuin merkkikoneet ja takuu on yhtä lailla voimassa. Esim tuo gigantin 679? kone tulisi maksamaan 614? (hieman tehokkaammalla näyttiksellä) kunhan valitset osat itse sekä otat kasauspalvelun, johon sisältyy myös käyttiksen asennus.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2009 @ 14:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Töissä toimistokoneina merkkikoneet ovat luotettavuudeltaan ainakin omalla kohdalla olleet melko ylivoimaisia verrattuna koottuihin koneisiin.
Riippuu miten on osat valittu, luotettavilla osilla on koottu kone täysin omaa luokkaansa myös luotettavuudessa, kun ruvetaan miettimään nimenomaan jotain modecomin virtalähteitä, joita noista merkkikoneista paljon löytyy.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|