Ostin Hp pavilionin just kesä lopussa, Joku kuukaus sitte vein korjaamolle ku on viel takuu ja sanottii Emo levy rikki, vaihettiin uus ja se siinä... Nyt kone taas reistailee... En saa Cd asemaa pyörii, ku avaa ton "oma tietokoneen" nii tulee vaa ei vastaa ja sitte suljen... en oo varma onko taas emo levy rikki... mut alkaa jo mennä hermot tän koneen kanssa. oon kyllä sitä mieltä tällä hetkellä että Hplla on kovat ja hyvät koneet mutta niistä AINA menee paskaks emolevy tai joku... en osta enää sen tuotteita...
Rupesin just miettimään, että mikäköhän tuon emolevyhomman kanssa oikeen on ? Nimittäin, välttämättä se emo ei ole rikki. Oikeesti.
Eräs kaveri valitteli kun kone on kuuma pitää sylissä ja tuuletin huutaa kokoajan. Ajattelin heti että pölyä täynnä tuuletin, ja sen takia huutaa täysiä (ulvonta oli aika tuskasen kuulosta). Takuuta oli vielä kuukausi jäljellä, niin neuvoin vievän takuuseen.
Joko arvaat ? Ne vaihtoivat siitä myös emolevyn :)
Koneessa ei ollut mitään toiminnaliista haittaa. En tiedä mitä seksuaalisia tyydytyksiä he saavat emolevyjen vaihtamisesta. Joku uusin fetissi ilmeisesti...
Mun kone on hiljanen, et se ei varmasti ollu tuulettimesta ku koneenlämpötila oli normaali. Katsoin koneen sisälle... ei paljoa pölyä.
Se on siitä ku ne pistää halvat emo levyt koneisii jotka käyttävät sikana tehoa...
UUTTA!!! Katoin vähä koneen sisälle... GPU eli näyttiksen tuuletin ei pyöri, ei vaikka imuroisin sitä tai ku latasin nvidian ajurin jonka pitäis korjata ongelma...käytän tällä hetkellä windows 7 ja nvidia ntune jos on ohjelma jolla voin valvoo lämpötilaa... pöytätuuletin on korvikkeena mutta ei se paljoo ees auta, uus näyttis pitäis hankkii... suosittelen ntunen tai furmark ohjelman rasitus testiä - samalla kattokkaa lämpötilaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Keijjo_: etsiskelen tässä HP pavilion dv9750eo:hon näyttöä särkyneen tilalle, ja ilmeisesti tähän threadiin kirjoittaneilla noita HP:n raatoja olisi. Haussa siis 17" WXGA+ näyttö. Muuttakaa raatonne rahaksi!
Ebaystä löytyy. Toki minulle kelpaisi käytetty takakansi hp dv9237.
Pysykää erossa hp:n dv 6xxx ja 9xxx sarjalaisista. Emo hajonnyt kerran ja saranat nyt viimeksi hajosi, sekä tuo takakansi.
Minun hp läppäri kuuminmillaan käynyt 88 asteessa kun on sattunut lämpötiloja everestillä katsomaan. Normi pelaamis lämpötila oli 70-85. Mukavasti lämmitti sylissä.
Ylikuumenemisen takia näytönohjaimen puoleinen sarana haurastui ja napsahti poikki. Uudet saranat ja jäähdytys alusta nyt alla, puuttuu tuo takakansi vielä...
Oli HP dv6013ea - kerran vaihdettii emo takuuseen (näyttö pimeni), sitten toisen kerran jatkettuun takuuseen (wlan hajosi). Kolmannen kerran sama toosa hajosi (ei käynnisty) juuri kun jatkettu takuu loppui.
Tuo dv-sarjan emolevyn tyyppivika on maailmanlaajuisesti tunnettu, samanlaisia tarinoita netti täynnä.
Työkoneena HP EliteBook XP:llä - näytönohjain sekoaa muutaman kerran jälkeen kun käy sleepissä tai hibernatessa. Edellinen HP työkone sekoili samalla tavalla, siinä oli Intelin näyttispiiri.