www.kitupiikki.net
|
|
Member
1 tuotearvio
|
25. maaliskuuta 2004 @ 23:59 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ollenkaan paska ideatasolla. ihmettelinkin jo joskus miksei kukaan ole tälläistä ideaa keksinyt.. nyt sitten vain odotellaan koska on poitsulla suomen ahne verottaja kimpussa epäeettisestä kauppatavasta.. ;)
"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."
- Bjarne Stroustrup
|
Moderator
|
26. maaliskuuta 2004 @ 04:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuha ne saa autot tonne niin voi alkaakkin jo tilailee :)
Medioissa mä ainaki pitäydyn vielä nierle.de:ssä, tulee halvemmaks.
|
Terris
Member
|
26. maaliskuuta 2004 @ 04:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Kitupiikistä on helpompaa. Suomalainen palvelu. Ei postikuluja.
|
Senior Member
|
26. maaliskuuta 2004 @ 05:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kitupiikistä on helpompaa. Suomalainen palvelu. Ei postikuluja.
Aivan. Valikoima ei ole ehkä niin laaja kuin Nierle.de:ssä, mutta varmasti jo pelkän suomenkielisen palvelun avulla tavoittaa hyvin suomalaisia.
|
zyzko
Newbie
|
26. maaliskuuta 2004 @ 10:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kyseessä ei ole suomalainen yritys (niinkuin ei ole) niin eipä sillä "suomalaisella palvelulla" paljoa mitään tee, kun kuluttajansuoja on täsmälleen sama kuin saksasta suoraan tilatessa - jokainen sitten tehköön hintavertailut tapauskohtaisesti.
Itse kun en periaatteesta mitään maksa ennakkomaksulla "hämärille tileille" niin tuo kitupiikki on ehdottomasti pois laskuista, jos nierle tms. jättää tavaransa toimittamatta, on minun erinomaisen helppo reklamoida suomeksi Luottokuntaa kun maksu on tehty luottokortilla.
|
Terris
Member
|
26. maaliskuuta 2004 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
No tuolla on suomalaiset töissä, että kyllä sinne ku soittaa nii saa varmaan helposti palvelua.
|
kuminalli
Newbie
|
27. maaliskuuta 2004 @ 05:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Ideana mitä mainioin. Saatan hyvinkin tilata kimpassa muutaman tuubin.
Zyzko: onnistuuko Luottokunnan reklamointi Nierlessä, kun maksu kerran tehdään Paypallilla?
Itse luottaisin ainoastaan Verified By Visa-liikkeisiin.
|
Terris
Member
|
27. maaliskuuta 2004 @ 05:59 |
Linkki tähän viestiin
|
No en usko, että ois hirveän kannattava yritys, jos ne varastaisi rahaa sillein, että kerrotaan, että myy tuotteita ja maksa ennakkoon tilille. Ois varmaan jo viranomaiset saanu ne kiinni...
|
DVDR(W)
Suspended due to non-functional email address
|
27. maaliskuuta 2004 @ 10:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Jos kyseessä ei ole suomalainen yritys (niinkuin ei ole) niin eipä sillä "suomalaisella palvelulla" paljoa mitään tee, kun kuluttajansuoja on täsmälleen sama kuin saksasta suoraan tilatessa
Se riippuu myös siitä markkinoiko yritys tuotteitaan suomeksi. Joissain tapauksissa kun yritys selvästi markkinoi tuotteitaan suomeksi ja tietty siis suomalaisille niin voidaan käyttää riitatapauksissa myös Suomen kuluttajasuojalakia. Toisaalta silläkään ei ole mitään merkitystä. Koko kuluttajasuoja on yksi iso vitsi. Kaikki riippuu lopulta siitä kauppiaasta kuinka hän haluaa toimia. Mitään pakkokeinoja kun kuluttajasuojalla ei ole. Eli jos kauppias ei vain vittumaisuuttaan halua tehdä niinkuin kuluttasuojalain mukaan pitäisi, niin ainoa tapa saada rahat takaisin on haastaa kyseinen kauppias oikeuteen. Voi tulla todella kalliiksi (ja viedä paljon aikaa) lähteä haastamaan esim alle 100 euron kauppasummaa takaisin...
Esim semmoista kauppaa kannattaa välttää kuin norskit.de. He päätivät olla maksamatta puuttuvaa ~30 euron summaa, joka heidän olisi kuulunut maksaa takaisin. Ainoa keino jolla rahat olisin takaisin saanut olisi ollut oikeudenkäynti. Kauppias vei voiton ja sai pitää rahansa koska minulla ei todellakaan ole aikaa/rahaa lähteä tuollaista summa perimään takaisin.
|
Terris
Member
|
27. maaliskuuta 2004 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi olisi kyllä ärsyttävää! Mä pistäisin kyllä jokaiselle foorumille tosta juttua, ja ilmoittaisin niille, että tilauksia alkaa luultavasti vähenemään, jos ei maksa sitä rahaa takaisin =D. Mutta ainakin minä tiedän etten tilaa norskit.de paikasta.
|
makiaho5
Junior Member
|
27. maaliskuuta 2004 @ 11:13 |
Linkki tähän viestiin
|
onko kukaan tilannu tuolta mitään että onko tuo luotettava kauppa
ajattelin tilata mp3 soittimen autoon ´
sillai että ottaa rahat mutta ei laita tuotetta tulemaan
|
laaman
Suspended due to non-functional email address
|
27. maaliskuuta 2004 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Terris
Member
|
27. maaliskuuta 2004 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Meitsi tilas tuolta. Ei oo kyllä vielä saapunu...
|
Rezz
Newbie
|
29. maaliskuuta 2004 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
On kai tuota ainakin kokeiltava...
Ihan hyvältä mestalta tuntuu ainakin mitä olen aikaisempia viestejä lukenut!!!
|
Watercool
Newbie
|
29. maaliskuuta 2004 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Meikä kans pisti tilauksen menemään, jännityksellä odottamaan mitä tuleman pitää
|
Member
1 tuotearvio
|
31. maaliskuuta 2004 @ 19:08 |
Linkki tähän viestiin
|
lol :D tämä tiputti.. näin mainostettiin hitatchin ulkoista kovoa..
"Kitupiikki ei tietenkään suositele filmien laitonta kopioimista, päinvastoin, olemme ankarasti sitä vastaan. Mutta teorissa tälle levylle mahtuisi 6-7 leffaa."
"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole leg."
- Bjarne Stroustrup
|
zyzko
Newbie
|
1. huhtikuuta 2004 @ 03:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kyllä myös paypal-maksujen reklamointi on uutisryhmäkeskustelujen mukaan onnistunut ihan ok luottokunnan kautta.
Kitupiikin kaveri varmaan on ihan rehellinen kauppamies, ei siinä mitään, itse vaan jätän väliin ihan minkä tahansa kaupan jossa ainoa vaihtoehto maksulle on ennakkomaksu tilille - ainakin kun kyse on niistä summista joilla minä tilaan tyhjiä medioita (juuri lähti kaveriporukan kanssa yli 500 euron tilaus menemään...). Suomessakin kun on ollut sekä Internetissä että ihan "tavallisissa liikkeissäkin" näitä "liikemiehiä" jotka heti toiminnan aluksi, tai sitten jossain "sopivassa vaiheessa" keräävät kuukauden "ennakkotilaukset" ja häippäisevät jäljettömiin. Siksi maksan itse - varsinkin netistä tilatessa - kauppasumman aina vasta sitten kun tavara on minulla kädessä.
Tämä edelleenkään ei ole kohdistettu mitenkään Kitupiikkiin, vaan itselläni henkilökohtaiseen varovaisuuteen liittyvä periaate.
|
zyzko
Newbie
|
1. huhtikuuta 2004 @ 03:46 |
Linkki tähän viestiin
|
...ja jatkan vielä - eli mitä tulee kuluttajansuojaan niin ei se mielestäni mitenkään hampaaton Suomessa ole - esimerkiksi etämyynnin palautusoikeus on täysin toimiva ja joissain tapauksissa erittäin tarpeellinen mekanismi, sen olemassaolosta varmasti jokainen suomalainen kauppias tietää, ja tietää myös että ollaan vaikeuksissa jos sitä ei noudateta. Minä en ole ottanut selvää näiden asioiden toimimisesta vaikkapa Saksassa, mutta oikeasti suomalainen kauppias on vielä eri asia kuin "kirjoitamme suomea emaileihin" - sama koskee virheellisten tuotteiden palautusta ja hyvityksiä - en näe hirveästi eroa sillä asioinko jokatapauksessa saksalaisen yrityksen kanssa oli sitten mailissa suomea tai englantia, ja luotettava ja suoraselkäinen kauppias toki hoitaa asiat kansallisuudesta ja toimintamaasta riippumatta hyvin, mutta säädökset onkin tehty ongelmatapausten varalle ja minimipelisäännöiksi...
Ainakin Helsingistä muuten löytyy EU-kuluttajaneuvoja joka näissä asioissa osaa auttaa.
|
tomato
Newbie
|
2. huhtikuuta 2004 @ 05:14 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin tänään tuli 100 kpl ritekkejä, pitäs vielä hakea postista.
22. maliskuuta maksoin, eli maksu päivä mukaan lukien 12 päivää meni.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2004 @ 05:22
|
Jumppa
Newbie
1 tuotearvio
|
6. huhtikuuta 2004 @ 11:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Maksu 24.3 ja tänään hain 100 dvdrää ja 100 cdrää.
kaikki tuli juuri kuten luvattu.
Hyvä paikka.
|
DVDR(W)
Suspended due to non-functional email address
|
6. huhtikuuta 2004 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: eli mitä tulee kuluttajansuojaan niin ei se mielestäni mitenkään hampaaton Suomessa ole
Kyllä se ihan yhtä hampaaton on Suomessa kuin muuallakin EU:n alueella. Vai oletko joskus huomannut että kuluttajasuoja olisi lätkäissyt uhkasakkoja jollekin firmalle esim tuohon viittaamaasi palautusoikeuteen liittyen? Se on edelleen siitä kauppiaasta kiinni miten hän haluaa menetellä (Suomessa tosin maineen säilyttäminen vaatii jo ettei hirveästi ruveta asiakkaan kanssa tappelemaan). Oikeuteen joutuu edelleen haastamaan riitatapauksissa (toki siellä on kuluttaja vahvoilla, jos on kuluttajasuoja omalla puolella).
|
zyzko
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 12:02 |
Linkki tähän viestiin
|
No kyllä saa melkoisen typerä kauppias joka ei kuluttaja-asiamiehen ja kuluttajavalituslautakunnan suosituksia noudata - lähinnä halusin tuoda esille sen, että näiden ulkomaisten kauppiaiden kanssa ei näitä kansallisia ja tuttuja säädöksiä välttämättä noudateta, joten siksi "suomalainen palvelu" on minusta hyvin kyseenalainen etu, koska ongelmatapauksessa joudut tekemään jokatapauksessa selvitystyön ulkomaan pelisääntöjen mukaan.
Ja onneksi meillä ei sakkoihin ja korvauksiin riitatilanteessa tuomitse kukaan muu kuin oikeusistuin, hyvin kummallista se olisikin jos moista valtaa jollakin "siviilillä" tässä asiassa olisi.
|
zyzko
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Yhtenä erona tästä voitaisiin ottaa vaikka ihan tuolta kitupiikin tilausehdoista löytyvä pykälä, jossa palautusoikeus on rajoitettu 10 päivään - ilmeisesti tämä on Saksassa täysin ok, Suomessa lakisääteinen aika jolloin virheettömän tavaran saa palauttaa (ts. purkaa kaupan) etämyynnissä on 14 päivää. Eli tässäkään palvelu ei ole "suomalaista" vaan joidenkin muiden ehtojen mukaista. Tämä tietysti pitää pitää mielessä oli toimija kuka tahansa.
|
DVDR(W)
Suspended due to non-functional email address
|
6. huhtikuuta 2004 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: että näiden ulkomaisten kauppiaiden kanssa ei näitä kansallisia ja tuttuja säädöksiä välttämättä noudateta
Kyllä jokaisessa maassa yleensä kuitenkin on kuluttajasuojalaki tai vastaava joka pitää kuluttajasta huolen. Ei Suomi ole mikään poikkeus tässä asiassa. Pitää vain olla tarkkana että säilyttää kaikki tositteet ja on valmis menemään sitten vaikkapa oikeuteen jos asia niin vaatii. Sama pätee Suomessa käytyjä kauppatapahtumia, vaikka yleinen käsitys onkin että täällä ei mikään voi mennä mönkään.
Ainoa hyvä puoli Suomessa on se että täällä on asiakaspalvelu korkealla tasolla jos vertaa esim saksaan. Siellä se palvelun taso heilahtelee hyvin paljon. Ja jotenkin tuntuu että suomalaiset on rehellisempiä kauppiata kuin ulkomaalaiset. Täällä asiakas on oikeassa (ainakin melkein aina).
|
Mainos
|
|
|
zyzko
Newbie
|
6. huhtikuuta 2004 @ 12:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Nimenomaan - sivistyneessä valtiossa on onneksi yleensä sivistyneet lait, joten kunhan ei ihan Afganistanista tavaroitaan tilaa, niin kyllä yleensä jotain suojaa on oman selän takana lainsäädännöstä - pointti olikin se, että kitupiikin tapauksessa "suomalainen palvelu" tarkoittaa "kirjoitamme suomea sähköposteihin" - eikä "meitä sitovat suomalaiset lait ja asetukset kuluttajansuojasta". Eli siis tarkkuutta aina tilatessa ulkomailta, ja kannattaa lukea ne palautus- ja toimitusehdot huolellisesti ja jos oikein paranoidi on niin tutustua lähettäjämaan säädöksiin.
|