User Käyttäjä Salasana  

perjantai 25.7.2025 / 07:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hiirimattoa ja uutta hiirtä ostamassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hiirimattoa ja uutta hiirtä ostamassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Taqz
Newbie
_
30. kesäkuuta 2009 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin Logitechin G5:sen ilman sille tarkoitettua hiirimattoa, joten nytten ois hakusessa Logitechin G5:sen kanssa toimiva hiirimatto.
Oon jonkun verran katellu noita hiirimattoja, mut en oikeen nyt osaa päättää, että minkä hankkisi.
Hiirimaton ei tarvitse välttämättä olla sellanen Kapteeni Koukun merirosvolaivan purjeen kokonen - suurin osa noista 'hyvistä' hiirimatoista tuntuu olevan 405mm leveitä mikä on mulle henk.kohtasesti turhan iso (ehkä).

Joten jos teille nyt olis jotaan ideoita, että mitä kannattas lähteä ostamaan, niin oisin kiitollinen kuulemaan ehdotuksia
NNuka
Junior Member
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Taqz:
Ostin Logitechin G5:sen ilman sille tarkoitettua hiirimattoa, joten nytten ois hakusessa Logitechin G5:sen kanssa toimiva hiirimatto.
Oon jonkun verran katellu noita hiirimattoja, mut en oikeen nyt osaa päättää, että minkä hankkisi.
Hiirimaton ei tarvitse välttämättä olla sellanen Kapteeni Koukun merirosvolaivan purjeen kokonen - suurin osa noista 'hyvistä' hiirimatoista tuntuu olevan 405mm leveitä mikä on mulle henk.kohtasesti turhan iso (ehkä).

Joten jos teille nyt olis jotaan ideoita, että mitä kannattas lähteä ostamaan, niin oisin kiitollinen kuulemaan ehdotuksia
Itse olen katsonut myös noita mattoja kun Lokakuussa pitäisi ostaa kone kun Windows 7 ilmestyy. Jos et halua mitään 400mm kokosta mattoa niin minä suosittelen varmaan tätä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/STPAD4D?t=false SteelPad 4D Plastic joka on ollut kait SK-Gamingillä ja oliko myös fnatic klaaneilla testauksessa ja he pitivät. Kovapinnoite ja koko ei ole kuin 290mm x 257 eli melko pieni. SteelPad S&S Solo on ymmärtääkseni ihan hyvä vaihtoehto http://www.jimmspc-store.fi/tuote/20011?t=false, kokoa sillä 320 x 270, ja jos kuitenkin haluat ison niin SteelPad QcK heavy on ymmärtääkseni myös erittäin hyvä ja suosittu http://www.jimmspc-store.fi/tuote/84948PADQCKH?t=false. Mutta jos sit haluat pienin ja halvan niin ota 4D Plastic.
Member

13 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NNuka:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Taqz:

Itse olen katsonut myös noita mattoja kun Lokakuussa pitäisi ostaa kone kun Windows 7 ilmestyy. Jos et halua mitään 400mm kokosta mattoa niin minä suosittelen varmaan tätä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/STPAD4D?t=false SteelPad 4D Plastic joka on ollut kait SK-Gamingillä ja oliko myös fnatic klaaneilla testauksessa ja he pitivät. Kovapinnoite ja koko ei ole kuin 290mm x 257 eli melko pieni. SteelPad S&S Solo on ymmärtääkseni ihan hyvä vaihtoehto http://www.jimmspc-store.fi/tuote/20011?t=false, kokoa sillä 320 x 270, ja jos kuitenkin haluat ison niin SteelPad QcK heavy on ymmärtääkseni myös erittäin hyvä ja suosittu http://www.jimmspc-store.fi/tuote/84948PADQCKH?t=false. Mutta jos sit haluat pienin ja halvan niin ota 4D Plastic.
Itsellä tuo 4D ollut Razer Lachesiksen kaverina about vuoden, ja penteleen hyvähän se on.

mursu4
Suspended due to non-functional email address
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voin omasta kokemuksesta sanoa, että ei se oma pelitulos parane yhtään, jos ostat jonkun halpis kirjasto hiirimaton tilalle jonkun yber-steelpadin tekeleen. Itse ostin g5+hiirimatto setin(logitech ulti-mat solid x2), ihan yhtä hyvin liukui jollain fortumin ilmaisjakelu matollakin. Itse en kyllä tästedes tuhlaa rahojani mihinkään hiirimattoon.
Oikeasti se pelaaminen ei parane yhtään ostaessasi "hyvän hiirimaton", varsinkin jos käytät sen 30e siihen mattoon, tulet pettymään!

SonataIII/P5Ql pro/C2D e8400@vakio/HD4830/4Gb/500Gb sata/Antec earthwatts 500w/Acer p221Wbd/Logitech G5
........................................................

Member

13 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 20:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mursu4:
Voin omasta kokemuksesta sanoa, että ei se oma pelitulos parane yhtään, jos ostat jonkun halpis kirjasto hiirimaton tilalle jonkun yber-steelpadin tekeleen. Itse ostin g5+hiirimatto setin(logitech ulti-mat solid x2), ihan yhtä hyvin liukui jollain fortumin ilmaisjakelu matollakin. Itse en kyllä tästedes tuhlaa rahojani mihinkään hiirimattoon.
Oikeasti se pelaaminen ei parane yhtään ostaessasi "hyvän hiirimaton", varsinkin jos käytät sen 30e siihen mattoon, tulet pettymään!
Niin totta kuten olen aikaisemmin, jo tässä ketjussa maininnutkin, mutta en sano niinkään että tuo 4D huono olisi. Hinta-laatusuhde kyllä näissä "hyvissä" matoissa niin perseellään että oikein surettaa. Hiirimattona itsellä siksi tämä 4D kun sain kaupanpäälle tilatessani Lachesiksen enhän minä kieltelemään siinä alkanut.
Lyhyt yhteenveto: Osta se matto millä halvimmalla pääset

Archgoat
Junior Member

2 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2009 @ 22:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy sanoa, että kyllä se hiirimattokin pelaamiseen vaikuttaa. Eihän se matto mitään pro-pelaajaa tee, mutta eroa on. Riippuu toki matostakin, mutta vähintäänkin mukavuutta tuo yleensä ;)
Terzzi
Member

7 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2009 @ 00:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Archgoat:
Täytyy sanoa, että kyllä se hiirimattokin pelaamiseen vaikuttaa. Eihän se matto mitään pro-pelaajaa tee, mutta eroa on. Riippuu toki matostakin, mutta vähintäänkin mukavuutta tuo yleensä ;)

kaverilla kovapintainen matto en kyl yhtään tykänny (kopisee nii perkeleesti ko hiirtä nostelee kun pelaa cs:s) :S niin ja itse valitsin Qpad Largen todella hyvä matto ja kokoakin on riittävästi. Ainut ongelma mikä minulla alussa oli että matto oli käyrä sillä se tuli semmoisessa putkessa :D muuten en voi kyllä sanoa kuin että positiivinen vaikutelma on tähän mattoon sitten kun kulahtanu ihan finitoon nii uuden samanlaisen hommaan. Kyl se noissa ilmaismatoissa on se haittapuoli ettei kokoa riittävästi ja tässä sitä itsellä on low senssilläkin todella hyvin. PS: Jos valitset vaikka tämän maton nii ota musta väri, itsellä mennyt tämä valkoinen vähän mustan puolelle ja näkee kyl missäkohtaa hiirtä on liikutellut :D
PS: hiirenä on Verbatim rapier v1 (hyvä hiiri ja liikkuu pehmeästi, mutta valitettavasti välillä hipaisee rullaa kun pelaa :D)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2009 @ 00:38

Terzzi
Member

7 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2009 @ 00:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

ainakin itsellä tarkkuus parani, sillä isompi matto suosii pienempää sensitivityä, ja liukuu paremmin. Kyl minusta tämä matto oli hyvä ostos. Voihan sitä toki pienemmälläkin matolla pärjätä jos tuntuu että sensyyn verrattuna tila riittää
Member

4 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2009 @ 02:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite ostin mx518 ja steelseriesin QcK-maton.
Hiiri oli tarjouksessa 24,9? (nyt 29,9? muistaakseni), ja matto 8e.

Ainakaan tohon rahaan ei luulis parempaa settii saavan? :)
Taqz
Newbie
_
3. heinäkuuta 2009 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro taas

Ostin Razerin Goliathuksen G5:sen kaveriks ja se tuntuu mulla toimivan hyvin. Ajettelin kyllä tilata uudet näppikset tässä kohta, niin ajattelin samaan syssyy ottaa ton 4D:een, kun sitä tuntuu kaikki kehuvan ja siinä on sopiva koko + se on kovapintanen.
Member
_
3. heinäkuuta 2009 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täältä ääni MX518:lle, kokemusta löytyy. Kaksi sivuilla olevaa nappia ovat hyödyllisiä, esim COD4:ssa saa kranaatit sinne. Herkkyyden säätöä lennosta saattaa joku kaivata, mutta itse en sitä suuremmin käytä. Alt-tab-nappi on aika turha, mutta kyllä joku silekkin käyttöä keksii. Kädessä uskomattoman mukava, ainakin itselleni sopii. Hiirimattona on ihan perus TP-Link, jollaisia tulee modeemien ja muiden mukana, ja hyvin toimii.
Senior Member

6 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2009 @ 00:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen DeathAdderin kannalla, loisto hiiri ja todella arvostettu. Taitaapa olla laitevertailun hiiri-osion ykkösenä. Matoksi Razerin koljatti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. heinäkuuta 2009 @ 00:07

mursu4
Suspended due to non-functional email address
_
4. heinäkuuta 2009 @ 00:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenkäs tuo razer krait (vai mikä?), uutuus taitaa olla. Lähes niinku deathadder/diamondback? Onko jollain vielä kokemusta?

SonataIII/P5Ql pro/C2D e8400@vakio/HD4830/4Gb/500Gb sata/Antec earthwatts 500w/Acer p221Wbd/Logitech G5
........................................................

Senior Member

11 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2009 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenkäs tuo razer krait (vai mikä?), uutuus taitaa olla. Lähes niinku deathadder/diamondback? Onko jollain vielä kokemusta?
Krait on tainnut jäädä DeathAdderin DiamondBackin ja CopperHeadin varjoon, huonompana peli hiirenä.

Minäkin haluaisin kuulla kokemuksia jos jollain on.

Ei näyttänyt olevan sivu näppäimiä.

Arvosteluissa oli että

Kevyt.
Halpa.

Ja sitten oli et ei niin hyvä peli hiiri kuin muut Razerin, ja sivu näppäimet puuttu.

Intel DualCore E8500 @3.4GHz, /XFX GTX 260 Black Edition,@ Clock 700, Memory 1200, Shader 1500 /P5Q Pro, ATX, s775, IP45, DDR2, GBLAN,,8-CH Audio, /4Gb A-data DDR2 800Mhz, /500Gb Spintpoint Samsung, /Corsair HX520, / Razer Death Adder, / Exact Mat, /Antec NineHundred two, /Benq E2200HD 21.5 /Scythen Mugen 2 /
Archgoat
Junior Member

2 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2009 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Krait on julkaistu ennen deathadderiä, mistä voi olettaa sen olevan huonompi (yhdessä sen tosiseikan kanssa, että DA on varmaan 2. paras hiiri lachesiksen jälkeen).

overclockersclubin katsauksessa todettiin hyväksi hiireksi, joskin vähän pieneksi. Näkyisi olevan myös erityisesti real-time strategy / MMO-pelaamiseen, itse kyllä tykkään DA:n sivunäppäimistä esim. WoW keybindeja suunnitellessa.

Krait arvostelu
Copperhead
DeathAdder

Tuosta voipi vilkaista.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
5. heinäkuuta 2009 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lachesis on laserhiiri, pysyykö tuokaan nopeimmissa tilanteissa mukana?

Tehomylly.
Senior Member

12 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2009 @ 15:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä se pysyy, ne laserhiirien liikkenseurausongelmat oli alkuaikoina. Nykyisissä hiirissä on jo sen verran kehittyneempää teknologiaa että kyseisiä ongelmia ei ole.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
5. heinäkuuta 2009 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko jossain testiä että ne pysyvät mukana?
Negatiivistä kiihtyvyyttä oli laserhiirissä ainakin aikasemmin.

Tehomylly.
Mainos
_
__

_
Terzzi
Member

7 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2009 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seuraava hiiri jonka ostan on todennäköisesti Verbatim rapier v2 tai G9. Katsoo miten rahat riittää :) v1:ssä on tämä rullanhipaisu ongelma vähänväliä jos nopeissa tilanteissa vahingossa osuu.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hiirimattoa ja uutta hiirtä ostamassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy