PS/2 ja bootti cd
|
|
Peteju
Member
|
5. toukokuuta 2004 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
juu näin on kyseessä oli se liian pieni laser jännite.
|
d33
Suspended due to non-functional email address
|
5. toukokuuta 2004 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
mjaa. oon kyllä lukenu muutamalta sivulta, että slidetool ei kuormita yhtään laseria. toisin kuin modpiirin kans.
|
miki
|
5. toukokuuta 2004 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkä takia pelata alkuperäisiä pelejä jos on mod piiri? :) Kaverilla ollut pleikka 2 vuotta ja pelattu ainoastaan alkuperäisiä pelejä ilman mod piiriä eikä ole poksahtanut mitään.Epäilen vahvasi että, laserin poksahtelun syynä on mod piiri, koska se kuormittaa laserin kontrolleria.
|
Peteju
Member
|
5. toukokuuta 2004 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
No EI! nyt menee asia ihan väärään suuntaan siis!
Modpiiri ei kuormita mitään BA taikka LA piiriä vaan modpiirin idea perustuu huijaukseen eli se siepaa pelin boot datan jonka se naamioi ja lähettää koneen prosessorille jne..
kopioidut pelit esim DVD-R levylle tehty kopio
rasittaa koneen laseria sillä DVD-R levyn heijastus pinta ei ole alkuperäisen tasolla vaan se on jotain 40-75% alkuperäisestä!
Nämä itsestään hajonneet koneet oli sonyn viallisesta tuotanto erästä joissa oli laserin jännite jäänyt liian pieneksi ja mitä enemmän laseria käytettiin sitä enemmän LAFM piiri kuumeni ja paloi.. samalla saattoi itse laserpääkin palaa mitättömäksi.
Meillä on siis kaksi aiheuttajaa
DVD-R kopiot jotka rasittavat laseria normaalia enemmän ja sitten näissä
SCPH-50004 V9 & V10 mallin koneissa ollut valmistus vika.
olen minä tätä asiaa tutkinut koska olen huoltanut kyseistä kone mallia
olen myös huoltanut monta konetta joista oli DVD-TRAY eli DVD kelkan avaus moottori kärähtänyt liika rasituksen vuoksi Jota ei yleensä normaali käytössä tapahdu?!!! (SLIDECARD)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. toukokuuta 2004 @ 20:51
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. toukokuuta 2004 @ 13:22 |
Linkki tähän viestiin
|
ei ollut tarkoitus antaa sellaista käsitystä että v9 palaa modatuna. olen ollut maahantuojaan yhteydessä ja v9 koneita on huoneellinen takuu huollossa. kaikissa sama ongelma. sonyn heikko lukupää. nämä jotka on pelanneet vain alkuperäisiä ovat laittaneet modin mutta eivät ole kokeilleet poltettuja. kuitenkin näissä koneissa oli sama vika kuin noissa maahantuojan koneissa. ja itsellä on ollut vuosia v3 versio modattuna ja vielä toimii. lukekaa nettiä niin näette tuon v9 ongelman myös modaamattomissa koneissa.
|
Peteju
Member
|
6. toukokuuta 2004 @ 14:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu juurinäin!
itsellä on ollut V4 kone jo muutaman kuukauden modattuna eikä vieläkään merkkejä lukupään heikkenemisestä!
|
helma29
|
6. toukokuuta 2004 @ 14:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Katsokaapa kaverit ensinmäistä viestiä, ts. viestiä, jolla aloitin keskusteluketjun.
Näissä ryhmissä (en nyt tarkoita pelkästään Afterdawn:ia) tuppaa aina asiat menemään hieman "off-topic".
Siis, onko kenelläkään tietoa noista bootti-cd jutuista?
En tarkoita mitään muita virityksiä!!!
|
Peteju
Member
|
6. toukokuuta 2004 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
koneelle ei ole olemassa mitään erillisiä boot cd hommeleita.
|
d33
|
6. toukokuuta 2004 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
mihin sitä kelkan moottoria ees tarvii, kun eikös tolla slidetoolilla avata se käsin? tai entiedä, kun oma slidetool on vasta postissa tulossa :p vai mikä tossa on se systeemi
|
Peteju
Member
|
7. toukokuuta 2004 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
heh hyvä pointti..
mutta eihän kone ole entisensä jos sen DVD avaus mekanismi ei pelitä! ja ei nyt ole yksistään kelkan moottori vaarassa vaan koko p*rk*leen koneisto DVD asemassa!
|
miki
|
8. toukokuuta 2004 @ 07:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Taitaa olla Peteju mod-piiri kauppias ;)
Älä säiky d33 jos mulla on kestänyt yli 10 kuukautta eikä mitään oireita moottorien palamisesta, ja on ollut pikkaisen kovassa käytössä.
Mikään ei ole ikuista
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. toukokuuta 2004 @ 07:44
|
Peteju
Member
|
8. toukokuuta 2004 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä ole peteju modpiiri kauppias vaan pleikkari huoltomies!
vapaajan harrastuksena korjailen pleikkareita
jne modpiirejä en kauppaa, jos joku niin luulee.
|
d33
|
11. toukokuuta 2004 @ 05:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Nonii nyt on sitten toi slidetool ja magic cd:t. Joku joka osaa tota käyttää vois antaa vähän ohjeita tohon. Eli miten päin toi "slidetool" ängetään ja mitä sitten tehää? Noi ohjeet on vähä oudot.
|
d33
|
11. toukokuuta 2004 @ 09:04 |
Linkki tähän viestiin
|
tais mennä koko ps2 pas2 ku sörkin tolla slidetoolilla. ny kelkkaa ei saa auki enää millään eikä toi lue tota swap magic levyä :(
|
tumppa
Junior Member
1 tuotearvio
|
11. toukokuuta 2004 @ 09:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mennä koko ps2 pas2 ku sörkin tolla slide
Juuri tuon vuoksi jätin slide toolin kokonaan rauhaan ja päädyin flip top:iin.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/64488
Jos yritän arvata, on PS2:sta mennyt kelkkamoottori(?) -ollut keskustelua foorumissa. Moottoreita kyllä löytyy varaosina.Mutta tämä siis pelkkä arvaus..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. toukokuuta 2004 @ 09:15
|
Wilz
Junior Member
|
13. toukokuuta 2004 @ 15:58 |
Linkki tähän viestiin
|
d33
tonne se slidecard pitää sörkätä
|
d33
|
13. toukokuuta 2004 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitti! tän selkeemmin asiaa ei vois näyttää. meen kokeileen ->
|
Mainos
|
|
|
d33
|
13. toukokuuta 2004 @ 17:16 |
Linkki tähän viestiin
|
jes olipa helppoo ku tajus mitä liikutetaan ja miten päin slidecardia käytetään. kiitti viel!
|