eBay, maailman suurin huutokauppasivusto, avattiin Suomessa
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 19 lokakuuta, 2010
Maailman suurin huutokauppasivusto, amerikkalainen eBay on laajentanut toimintaansa Suomeen.
Alussa tarjolla on lähinnä sellaisten brittiläisten myyjien tuotteita, jotka lähettävät ostokset myös Suomeen. Tietoviikon mukaan suomalaiset myyjät voivat tulla mukaan palveluun, mutta tässä vaiheessa ainoastaan kiinteillä hinnoilla, eli perinteinen huutokauppamalli tulee suomalaisten myyjien ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
2. marraskuuta 2010 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ripajaska: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti necq: PayPal on aivan järjettömän loistava palvelu. En ole kyllä paremmasta systeemistä kuullutkaan, jos rahat menisikin huijarille niin jonkin ajan päästä PayPal maksaa ne tarvittaessa takaisin. Loistava liikeidea ja erittäin toimiva sellainen. Itselläkin Visa Electron on kytkyssä tuohon PayPal-tiliini, ja toimii kuin unelma. Raha liikkuu molemminpäin ja suoraan tililtä. En tiedä vielä tuosta suomenkielisestä Ebay:stä kun englanninkielinenkin sujuu täysin hyvin mutta luultavasti siellä voisi alkaa jotain itselleni turhaa tavaraa myymäänkin.
Ja jos joku Amazonia kehuu, niin olenpa itse Amazonista viimeksi tänäään yrittänyt tilata mm. 1 Gb SD-muistikorttia koska tarpeeseen tulisi. Olen yrittänyt paljon muutakin tilata, mutta osoitteen kirjoittamisen jälkeen ja tilauksen eteenpäin laittamisen jälkeen on AINA tullut viesti ettei tavaraa voida toimittaa ko. osoitteeseen. Että se siitä Amazonista... :)
Siellä on usein monta myyjää, joista osa ei toimita esim. Suomeen. Usein kumminkin löytyy joku joka sen tekee. Lisäksi myyjänä voi olla itse Amazon, jolloin oikeastaan voi tilata turvallisesti ihan mitä vaan. Itse tilasin Amazon.de:stä espressokeittimen. Hinta toimituskuluineen 670 ekeä. Suomessa vastaava 900 ekeä. Meinasi tulla pientä ongelmaa laitteen kanssa ja pistin Amazonille kyselyn että mitäs nyt. Sieltä oltiin toimittamassa samantein uutta härveliä. No keittimessä ollutkaan mitään vikaa ja jouduin perumaan tuotteen vaihdon.
Olen ostanut Amazonista kameraa, objektiivia yms. kallista tavaraa ja no problems. eBayssa ja PayPalin kanssa ei ole oikeastaan muuta ollutkaan kuin ongelmia jos jotain häslää tulee. Siis PayPal toimii hyvin jos kaikki on ok, mutta kun aina ei näin ole. Tällä hetkellä on yksi kauppa mennyt Claim-asteelle ja katsotaan kuinka käy.
eBay ei valvo myyjiä kovinkaan tehokkaasti.
Kerrotko kuinka saa tavaran tulemaan Suomeenkin asti? Ei näes tosiaan itselläni osoitteen kirjoituksen jälkeen saa etenemään tilausta mihinkään. Hyvä paikka voisi varmasti olla mutten ole mitään haluamaani saanut tilattua koska olevinaan mitään tilaamistani tuotteista ei voi toimittaa heille ilmoittamaansa osoitteeseen.
|
ripajaska
Newbie
1 tuotearvio
|
2. marraskuuta 2010 @ 15:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
2. marraskuuta 2010 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. marraskuuta 2010 @ 16:12
|
KBH5050
Newbie
|
8. marraskuuta 2013 @ 07:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Pariin päivään ei ole ollut suomenkielinen versio käytössä!
Loppuiko jo.
Pärjään kyllä enkullakin ja yleensä olen ostellut Englantilaisen sivuston kautta ja tarkistanut vielä suomenkieliseltä hinnat.
Suomenkieliseltä kylläkin joutui hakemaan englanninkielisillä nimikkeillä, että sai edes jonkunlaisen tuloksen...
|
jarkko_h5
Newbie
|
12. marraskuuta 2013 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö kellään tietoa mitä tapahtui ebay.fi
Enkku ebay:ssä ei näy minun ostokset jonka tein ennen kuin fin ebay hävisi.
|
KBH5050
Newbie
|
12. marraskuuta 2013 @ 19:53 |
Linkki tähän viestiin
|
TuoLainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarkko_h5: Eikö kellään tietoa mitä tapahtui ebay.fi
Enkku ebay:ssä ei näy minun ostokset jonka tein ennen kuin fin ebay hävisi.
Tuohon en osaa vastata, kokeilitko kirjautua USA:n tai Enkkusivuston kautta. Minulla näkyy ok., mutta olenkin liittynyt aikoinaan Enkkusivuston kautta, eilen viimeksi olin ostoksilla Suomisivustolla ja hyvin näkyi ostos.
|
Mainos
|
  |
|
halleluujaa
Newbie
|
13. marraskuuta 2013 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Jotain outoa tossa kyllä on, toissapäivänä oli sekä suomea että lontoota sekasin. No, kai se on työn alla vähän vielä. Ja aika hidas oli, en tiedä onko mun päässä vai ebayssä vikaa...
|