User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 11.1.2025 / 05:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > puhelinmyyjien soitot voivat harventua ensi vuonna
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Puhelinmyyjien soitot voivat harventua ensi vuonna
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Puhelinmyyjien soitot voivat harventua ensi vuonna

uutinen julkaistu: 21 joulukuuta, 2011

Hallitus on esittänyt eduskunnalle matkapuhelinliittymien puhelinmarkkinoinnin määräaikaista kieltämistä. Kielto astuu voimaan ensi keväänä, jos eduskunta hyväksyy ehdotuksen. Puhelinmyyjien kauppatavara on koostunut perinteisesti lähinnä erityyppisistä lehdistä sekä matkapuhelin- ja internetliittymistä, joten lain hyväksyminen olisi kova isku alalle. Markkinoinnin rajoittamista ehdotetaan ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
imoth
Newbie
_
22. joulukuuta 2011 @ 11:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@ Niilomaan
Jos puhelimen olen laittanut pöydälle, koska myyjä ei ymmärrä ei:tä vaan puhuu vain päälle, niin usein myyjä on puhunut pöydälle tarinaansa minuutteja, ei 10 sekuntia. Paras tapaus taisi puhua lähes 10 minuuttia.

Missä on vika kun puhelinmyyjät yrittävät lähes aina huijata ihmisiä kertomalla lehtitilaus ei olekaan tilaus vaan että "kiitoksena asiakas saa lahjan" (esim. 6 kk lehdet ilmaiseksi)? Aivan tarinan lopuksi vasta kerrotaan että kyseessä on lehtitilaus. Yhtään lehteä en tuolla taktiikalla ole tilannut.
Lumikki
Senior Member
_
22. joulukuuta 2011 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puhelinmyynnin ongelma on se että siinä yritetään väkisin myydä jotain asiakkalle, eikä odoteta että asiakas ottaa yhteyttä yritykseen tarpeesta. Usein asia jota yritetään myydä on jotain mitä asiakas ei tarvitse tai se ei edes solvellu asiakkaalle.

Kyseessä on asenne ongelma yrityksissä, eli pitäisi täyttää asiakkaan tarpeet asiakaslähtöisesti, eikä vain pakko myydä jotain asiakkaille. Kyllä ne asiakkaat tulee ostamaan yrityksistä kun asiakkailla on todellinen tarve.

En tarkoita että yritys ei saisi lisättyä myyntiä puhelinmyynnillä, mutta ongelma on se että se myös tulehduttaa kyseisten asiakkaiden ja yrityksen välit. Eli puhelinmyynti on huonoa asiakashallintaa. Siitä tulee mieleen lähinnä huijareiden käyttäytyminen, jotka yrittävät saada rahat yhden kerran kohteelta ja sen jälkeen ei koskaan tapaa enään kyseistä asiakasta.

Kyllä todellisuus on se että hyvät tuotteet ja asiakaspalvelu on se joka takaa sen että yhtiö menestyy, ei pakko markkinointi tai myynti. Ihmiset kyllä puhuvat tuotteista ja palveluista toisille ihmisille, kysymys on vain että onko se positiivista tai negatiivista, se riippuu yrityksestä itsestää, eli miten he kohtelevat asiakkaitaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2011 @ 11:50

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
22. joulukuuta 2011 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
ni aatelkaa nyt ihan tosissaan onko se niin kauheaa jos "Matti Miettinen Dnalta hyvää päivää" soittaa!
ON! Minusta on todella häiritsevää saada markkinointipuheluja, vaikkei niitä tahtoisi. Jotkut tekevät oikeita töitä, joissa ajatuksen katkeaminen lyhyenkin puhelun takia ärsyttää. Jos haluan hankkia esim. liittymän, katson tarjoukset netistä tai käyn kaupassa, mutten todellakaan osta niitä puhelimessa, enkä haluaisi minua häirittävän turhilla markkinointipuheluilla. Ja jos joku saa palkkaa ihmisten kiusaamisesta, niin enpä voi sanoa surevani moisen työpaikan menetystä.
NiceMan72
Junior Member
_
22. joulukuuta 2011 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä jos saavat puhelinmyynin kielettyä!
Ärsyttää kun soittelevat tosin nykyään on kielto ja onneksi on soitot vähentyneet.
Koskaan en ole ostanut puhelinmyyjältä mitään ja en osta koska jos tarvitsen jotain tilaan netistä/ostan kaupasta.


i7-5930k 4.4GHz Water Cooled / 32Gb / GTX 980 / 512Gb SSD / +16Tb in Server /
http://www.riceracing.net/Gallery/ Maalämpöä 16.01.2013 lähtien. ISÄ 05.09.2011 23:17
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. joulukuuta 2011 @ 00:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@29
Ensinnäkin liittymä myynnit on juurikin sellainen mikä ehdottomasti pitää kieltää. Se nyt on yksinkertaisesti niin monimutkainen sopimus että puhelimessa on hyvin vaikea saada varmuus siitä että langan päässä oleva asiakas ymmärtää sopimuksen 100 prosenttisesti ja saa tietää kaikki asiat mitkä HÄNEN kohdallaan on tärkeitä liittymää valitessa. Myynnin odottamattomuus tekee valmistautumisen mahdottomaksi ja tärkeät kysymykset jää helposti kysymättä.

Oman suuren ongelma tekee se että tuotteita/liittymiä myydään vanhuksille, mielenterveysongelmaisille, muistisairaille jne. Osa näistä osaa tehdä oikeita päätöksiä, osa ei. Myyjä ei yleensä pysty mistään tietämään miten asian laita on. Kenellä on oikeus käyttää hyväksi näitä ryhmiä?

Niin ja vielä tuosta myyjien moraalista. Jokainen mokkulan myyjä on minulle lähes väkipakolla yrittänyt myydä mokkulaa vaikka fakta on se että mokkula ei toimi tällä alueella. Inttäminen jatkuu vaikka asiallisesti kerrottu että kaverit testanneet asian. Kuulemma kavereiden mokkuloissa vikaa, oma kauppaama mokkula toimii.

Tämän jälkeen myynti jatkuu siten että pyritään myymään tietoturvapaketti. Kun kertoo että sellainen on koneella niin AINA seuraava kysymys on, onko se ilmainen. Sen jälkeen tulee pitkät VALEHTELUT siitä mistä syystä heidän kauppaama F-secure on parempi (ohjelmaa jota en missään mielentilassa pystyisi suosittelemaan kenellekkään).

Ja tunnetusti näitä mokkuloita ja tietoturvia myyvät juurikin puhelinliittymä kauppiaat. Ai että ovat hieno porukkaa.

Niin ja hienoin juttu ikinä. Kuinka moni puhelinmyyjä varmistaa että asiakkaan tietokone on riittävän tehokas pyörittämään f-securen tietoturvaa? Itse en ole semmoisesta ihmeestä kuullut koskaan. Hidasteleeko kone? Ota F-secure. Ennen meni koneen käynnistymiseen minuutti, tämän jälkeen siihen menee viisi...

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
mjk
Senior Member

2 tuotearviota
_
23. joulukuuta 2011 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yksinkertaisin ja vaivattomin tapa on nykyään monelle mennä operaattorin nettisaitille ja valita sieltä sopiva. Tai mennä asiaan kuuluvaan liikkeeseen ja valita sieltä tarpeitasi vastaava liittymä ja sieltä saa sen puhelimenkin joko kytkynä tai ilman.

Mihin siis tarvitsemme puhelinmyyjiä? Omasta mielestäni voisi lopettaa koko toiminnan.

Eräiden kommenteista heijastaa että ovat puhelinmyyjiä tai on tuttuja ....

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. joulukuuta 2011 @ 10:55

mjk
Senior Member

2 tuotearviota
_
23. joulukuuta 2011 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Perza80q:
@mjk

Tuliko jotenki yllätyksenä, että alalla töissä olevat ottavat osaa keskusteluun jossa pohditaan heidän työpaikkojen lopettamista?

Sinänsä jännä tilanne, että moni ihminen tuomitsee jyrkästi liittymien puhelin myynnin, mutta moni jo asiakkaana olevat kiittää ja kumartaa syvään kun hoidamme heille liittymäasiat ajantasalle ja uudet alennukset voimaan. Samat ihmisethän näille jo asiakkaille soittaa.

Tosin nythän ollaan lopettamassa uusmyyntiä, mutta oma-asiakas soittoja ei kaikille riitä, joten työpaikat vähenee!

Tähänhän joku tietenkin sanotaan, että mihin niitä oma-asiakas soittoja tarvitaan, että eikö jokainen osaa hoitaa omat liittymä asia? Ei, lähes puolet asiakkaista ei ole ollenkaan kartalla mistä ne maksaa ja miksi, liittymä tyypit on ihan vääriä, data maksut juoksee, liian isoja paketteja yms

Itse pidän uusmyyntiä massa myynnillä erittäinkin turhauttavna ja riski alttiina, mutta seuraamukset tämän lopettamisesta on katastrofaaliset työllisyystilanteen kannalta, joten tämä pitäs hoitaa ihan jollain muulla tavala kun kieltämällä!
Saman asian voi hoitaa liikkeessäkin ei siinä puhelimessa yksinään..ja vituttaahan se joutua työttömäksi mutta niin moni muukin jotuu mm. metsäteollisuus,elektroniikka yms..


Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
24. joulukuuta 2011 @ 01:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Arvasin, että joku äärimmäisen pinnallinen, turhamainen/ muuten vaan idiootti tuo tämän oikeita töitä keskustelun esiin. No en ota tästä itseeni koska olet varmaan oikeasti parempi ihminen kun minä ja olen puolestasi onnellinen.

Toivottavasti et ajattele samalla tapaa ystävistäsi, jotka soittavat kesken työpäivän ja joille et voi laittaa luuria korvaan.

No meitä on moneksi :-)

Teksti oli "Oikeita töitä, joissa ajatuksen katkeaminen ... ärsyttää." Jos olet koskaan tehnyt mitään vaativampaa suunnittelua, voit ehkä ymmärtää; ellet, voi olla vaikeaa. Ehkä parempi sanamuoto olisi ollut "joku tekee oikeasti töitä, joissa ...", niin ei olisi herkkänahkaistakaan niin sattunut.

Vaan enpä ole väittänyt olevani mitenkään parempi ihminen, enkä haukkunut myyjiä idiooteiksi, mutta iso ero on mielestäni siinä, etten omaa työtäni tekemällä häiritse ja ärsytä toisia. Minun puolestani maailma saisi olla vaikka täynnä kaupustelijoita, kunhan soittaisivat niihin numeroihin, jotka sen erikseen sallivat. Ystävienkin soitto voi toki joskus häiritä, mutta harva soittaa työaikana, ellei asia ole oikeasti kiireellinen tai tärkeä, ja kun nimen näkee luurista, voi olla vastaamatta ja soittaa myöhemmin takaisin, jos on sillä hetkellä kiire.

Toisaalta oli turha puhua vain työnteon häirinnästä, sillä kyllä kotiinkin soittelu on rasittavaa. En vieläkään ymmärrä, miksi minun pitäisi pitää tai edes hyväksyä sitä, että joku kauppaa minulle roskaa, jota en tarvitse. Osaan kyllä omatoimisesti hankkia sen mitä haluan. Puhelinmyynti on yleensä aivan yhtä rasittavaa kuin mitä olen törmännyt katukaupusteluun monissa köyhissä maissa (mm. Intiassa, Meksikossa ja Marokossa). Kai siitäkin sitten joku voi nauttia, että lauma tyyppejä roikkuu jatkuvasti hihassa kiinni myymässä jotain t-paitaa tai huivia. Tai ehkä joku nauttii ovelta ovelle kaupustelijoista tai kerjääjistä, jotka soittelevat ovikelloa - jostain syystä tämä vaan on meillä monesti kielletty taloyhtiöissä ja yrityksissä. Itse en nauti, mutta meitähän on moneksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2011 @ 01:29

NiceMan72
Junior Member
_
24. joulukuuta 2011 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole mitään positiivista puhelinmyyntiä vielä nähnyt, kaikki ollut tähän asti häirintää niin työaikana että vapaa aikana.

i7-5930k 4.4GHz Water Cooled / 32Gb / GTX 980 / 512Gb SSD / +16Tb in Server /
http://www.riceracing.net/Gallery/ Maalämpöä 16.01.2013 lähtien. ISÄ 05.09.2011 23:17
Senior Member

3 tuotearviota
_
25. joulukuuta 2011 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toistaiseksi kaikki puhelinmarkkinointi on ollut minulle täysin turhaa ja monesti häiritsevää. Vielä toistaiseksi ei ole kertaakaan räikeästi valehdeltu, mutta enpä ole päästänyt sitä siihen asti, vaan jämäkästi aina kieltäytynyt aluksi.
Mainos
_
__
 
_
 
Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > puhelinmyyjien soitot voivat harventua ensi vuonna
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy