Mobiililaajakaistojen nopeuslupauksia halutaan tarkemmiksi
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 17 tammikuuta, 2012
Mobiililaajakaistojen sopimusehdot selkiytyvät kevään aikana, kun viestintävirasto velvoittaa operaattorit ilmoittamaan yhteyksien nopeuksien vaihteluvälit entistä tarkemmin.
Viestintävirasto haluaa helpottaa eri palveluntarjoajien yhteyksien kunnollista vertailua keskenään yhtenäistämällä ja tarkentamalla tapoja, joilla yhteyden todelliset nopeudet ilmoitetaan.
Uuden ohjeistuksen ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
yussef
Senior Member
18 tuotearviota
|
18. tammikuuta 2012 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Niin että on itsestään selvää että 15 megaisena markkinoitu mokkula toimii "parhaimmillaan" 99% omasta käyttöajasta 0,1 megaisena :D :D
Hehe. No jaa, en ole puhunut mitään toimimattomista asioita. Tuossa olisi jo aihetta valittaa ja kunnolla. Ei taida auttaa?
Toisaalta miksi maksat 15M yhteydestä jos se on 0,1M. Pyydä hyvitystä tai vaihda liittymä halvempaa. Turha sitä on maksaa yhteydestä joka ei toimi.
Ei taida saada hyvitystä, mutta kai sitä on sentään yritetty?
Jos on määräaikainen sopimus niin siitäkään ei päässe helpolla eroon?
|
Lumikki
Senior Member
|
18. tammikuuta 2012 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yussef: Kysehän ei kuitenkaan ole tästä, koska verkkoa ei monin paikoin rakenneta lainkaan lisää.
Mistä tuon tiedät?
Kyllä minusta verkkoja rakennetaan koko ajan operaattoreilla. Mutta ne ovat helvetin hitaita asioissa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yussef: Ei taida saada hyvitystä, mutta kai sitä on sentään yritetty?
Jos on määräaikainen sopimus niin siitäkään ei päässe helpolla eroon?
Näin voi olla, mutta jos yhteys ei vastaan lähellekään sopimusta, niin voi sen saada vaihdettua?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. tammikuuta 2012 @ 17:09
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
18. tammikuuta 2012 @ 17:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Hehe. No jaa, en ole puhunut mitään toimimattomista asioita. Tuossa olisi jo aihetta valittaa ja kunnolla. Ei taida auttaa?
Toisaalta miksi maksat 15M yhteydestä jos se on 0,1M. Pyydä hyvitystä tai vaihda liittymä halvempaa. Turha sitä on maksaa yhteydestä joka ei toimi.
Ei minulla ole mokkulaa. Esimerkki otettu suoraan yussef:n kommentista. Monen mokkulankäyttö ajoittuu lähes yksinomaan ajanjaksolle klo 17-21 jolloin netti ei välttämättä toimi tuota nopeammin. Tämä on ihan tavallinen tilanne suomessa.
Isälläni esimerkiksi netti ei toimi ollenkaan mokkulalla klo 16-21 välillä. Tilanne ei ole poikkeva vaan ihan normaalia suomessa.
Lainaus: Mutta luulisin syyn olevan itsestään selvä, eli mobiili data-liikenne kasvaa nopeammin kuin saadaan rakennettua uutta verkkoa. Todennäköisiin syy suuri mobiili-laiteiden myynti viime vuosina.
Eli operaattori ei sano että emme ota lisää (maksavia) asiakkaita verkkomme, koska emme pysty rakentaamaan riittävän nopeasti lisäkapasiteettia. Joten asiat ruuhkautuu, ennenkuin operaattorit saavat asiat taas kuntoon.
Syynä aggressiivinen mokkuloiden myynti. Kiinteitä yhteyksiä on tästä syystä irtisanottu valtavasti. Operaattorit ovat tietoisesti myyneet kapasiteettia mitä ei ole olemassakaan.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
|
pkaksp
Moderator
|
18. tammikuuta 2012 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuten jo mainitsin, niin tuo liittymän irtisanominen ruuhkaisuuden vuoksi on joko erittäin hankalaa, tai mahdotonta. Itse sain tosiaan sen 7 egen huiman hyvityksen yhdestä laskusta ja valittelut kaupan päälle. Suoraa kuitenkin myönsivät, että verkossa ei riitä kapasiteetti ja korjausta ei ole tulossa.
|
Hurgar
Newbie
|
19. tammikuuta 2012 @ 17:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pkaksp: Kuten jo mainitsin, niin tuo liittymän irtisanominen ruuhkaisuuden vuoksi on joko erittäin hankalaa, tai mahdotonta. Itse sain tosiaan sen 7 egen huiman hyvityksen yhdestä laskusta ja valittelut kaupan päälle. Suoraa kuitenkin myönsivät, että verkossa ei riitä kapasiteetti ja korjausta ei ole tulossa.
Niinkö? Sain irtisanottua omani ihan helposti ruuhkaisuuteen vedoten. Ei se ollut erittäin hankalaa tai mahdotonta.
Tietääkseni heillä se riittää syyksi.
|
Mainos
|
|
|
pkaksp
Moderator
|
19. tammikuuta 2012 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu niin minäkin sain vanhempieni liittymän irtisanottua yhdellä puhelinsoitolla, mutta omaa liittymää ei voikkaan jostain kumman syystä irtisanoa niin helposti. Taitaa olla siitä kiinni, että kuka vastaa puhelimeen siellä toisessa päässä?
|