Vuoden älypuhelin -äänestys ratkesi murskavoittoon
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 27 joulukuuta, 2012
Puhelinvertailu.comin lukijat valitsivat Nokian lokakuussa julkaiseman Lumia 920:n vuoden parhaaksi älypuhelimeksi yli 50 prosentin ääniosuudella. Toiseksi tuli Samsungin Galaxy S III ja kolmannelle sijalle ylsi Applen iPhone 5.
Kaiken kaikkiaan Lumia 920 keräsi 50,3 prosenttia kaikista 1703 annetusta äänestä. Toiseksi tulleen Galaxy S III:n osuus oli 19,1 prosenttia ja iPhone 5 keräsi ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Taeco
Senior Member
|
28. joulukuuta 2012 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
@24 saa Skypen, on saanut jo yli kuukauden ajan muistaakseni. Ei melkein heti kauppoihin tulon jälkeen.
Mitä ohjelmia tai kyseisen ohjelman ominaisuudet korvaavia ohjelmia lumialle ei saa? Instagramin lisäksi siis - jota tulevan TOS-muutoksen jälkeen kukaan täysijärkinen valokuvausta tosissaan harrastava ei käytä; loput voivatkin sitten käyttää vaikka Facebookia ruoka-annostensa esittelyyn: ajaa saman asian.
|
Newbie
|
28. joulukuuta 2012 @ 11:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Harmi ettei Sony osaa markkinoida puhelimiaan oikein, ehdottomasti parhaita!
|
askoj
Newbie
|
28. joulukuuta 2012 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Näinhän se on, nörtit ja muut junnut. 50,3 % äänestäjistä on tietysti aivan väärässä.
|
Member
4 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2012 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä. Osa meistä on niin merkkiuskollisia. Itsekin kuulun näihin.. harharetkeni oli Huawei, sillä olen jo parikymmentä vuotta käyttänyt Nokialaisia, niillä kun voi soittaakin. Testattiin armeijan hommissa jo aikoja sitten Nokian laitteita.
iuskovaiset maksavat aika lailla liikaa niille kuuluisille osakkeenomistajille. Olen tota vitostakin jo kokeillut, ei siinä mitään muuta vikaa ole kuin hinta.
Samsungin laitteista olen neutraali, näyttöni ja telkkarini on Samsung.
Muutaman viikon olen Lumia 920:sta käyttänyt ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Teille kitisijöille sanoisin, että vanha sanonta on, että ei lintukaan omaan pesään pasko.
|
Member
|
28. joulukuuta 2012 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Britit äänestivät omaksi suosikikseen Samsung Galaxy S3:n.
Kun briteillä ei ole mitään taakkaa omasta puhelinvalmistuksesta, voisi heidän tulostaan pitää jopa tätä suomalaista äänestystä objektiivisempana ja siten luotettavampana.
Siellä Nokia 920 jäi viidenneksi.
Tulokset ja arviot voi lukea täältä:
http://crave.cnet.co.uk/mobiles/best-sm...aders-50010016/
|
Member
|
28. joulukuuta 2012 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
@12 ja @30 +1.
Ei kyllä missään muualla kuin Suomessa voisi 920 voittaa. Siis objektiivisesti. Mutta eihän se pahaksikaan ole. Ostakaa te äänestäjät Nokiaa ja raaputelkaa napaanne tyytyväisinä. Muun maailman tuotteet eivät ole Teille! :P
|
Senior Member
|
28. joulukuuta 2012 @ 15:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti anttiheikki: @12 ja @30 +1.
Ei kyllä missään muualla kuin Suomessa voisi 920 voittaa. Siis objektiivisesti. Mutta eihän se pahaksikaan ole. Ostakaa te äänestäjät Nokiaa ja raaputelkaa napaanne tyytyväisinä. Muun maailman tuotteet eivät ole Teille! :P
Syötetäänkö Android puhelimissa käyttäjän korvaan jotain piiloviestejä, jotka sitten tekee käyttäjästään keskimääräistä tyhmemmän? Vai onko kommentoijat sittenkin vasta kymmenvuotiaita joiden kielellinen kehitys on vielä vähän vajaa?
|
pain83
Member
2 tuotearviota
|
28. joulukuuta 2012 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
himpo
Senior Member
7 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2012 @ 15:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Menneen talven Voittaja?
|
KapaKuosa
Newbie
|
29. joulukuuta 2012 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielenkiintoisia kommentteja. Ottakaa nyt huomioon se, että ilman nokiaa, ei olisi tullut iossia eikä liioin androidiakaan. Ottakaa myös huomioon se, että ilman applea ei ois tullut myöskään lumioita. Tällä alalla on pakko olla kilpailua, että tekniikan kehitys on huippuluokassa. Jos iphone ois tullu 2000 luvulla jo, ois kännykät varmaan jo todella paljon pidemmällä kuin mitä ne nyt on.
Suomalaiset on hyvin pettyneitä nokian menestykseen, ja syytä ollakkin. Suurimman osan mielestä samsung on paras ja sen jälkeen apple. Ne on hyvin pitkälti mielipidekysymyksiä, mutta yksinkertaisuudella ja liittymän jouhevuudella ei ole wp8 vertaista. Vielä paremmin eron näkee tableteissa. Käykää huumorilla kokeilemassa Samsungin tablettia, iphonea ja windows 8 tablettia vierekkäin. Ero on aivan järjetön sulavuudessa. W8 on niin paljon kilpailijoitaan edellä sillä saralla.
Ainii vielä ne sovellukset. En ois välttämättä ylpee hakiessani applella tai samsungilla munakelloa marketista kun sovelluksia löytyy 50 josta 80 prosentissa on joku virus. Applen 600 000 sovelluksesta 300 000 on sovellusten ns. "demoversioita, eli oikeiden sovellusten kokeiluversioita. Yks asia, mihin olen itse ihastunut nimenomaan WP:n marketissa, että jos etsit jotain, mitään tärkeää sovellusta ei puutu, ja voi täysin luottaa siihen että se on laatutavaraa, koska laadunvalvolta on niin tiukkaa.
|
Member
4 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2012 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
@ 35
Olen aivan samaa mieltä.
Tässä tuli vaan tuo kopiointi mieleen..jostain syystä.
Itsekin ohjelmia ja kotisivuja tehneenä olen oppinut,että aika helppo on muuttaa koodia.
Nokiasta vielä kerran sanon sen, että radisti-ylikersanttina, testattiin paljon Nokian juttuja.
Vieläkin olen aika isänmaallinen, Nokia meidät nosti "suosta" ja kehitti maailmanlaajuisen viestinnän.
|
pitokokka
Member
33 tuotearviota
|
30. joulukuuta 2012 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Olihan tuolla wp8:lle paljon apseja kaupan. Onko niin, että dropboxista pystyy lataamaan matskua puhelimeen muttei toisin päin? Googlen videopuheluille en löytänyt softaa ja taitaa spodify olla vielä tuloillaan? Pelipuolella on myös eroja, mutta eniten ihmetyttää tuo miksei dropboxiin lataukseen löydy ohjelmaa (näin asian käsitin).
No kohtuulliselta apsipuoli kuitenkin näytti, joitain käyttämiäni apseja puuttu.
|
KapaKuosa
Newbie
|
31. joulukuuta 2012 @ 03:20 |
Linkki tähän viestiin
|
37 @ En omista lumiapuhelinta vaan galaxy S3. En ole sitä mieltä että lumiat on parhaita lällyllälly, mutta pidän niitä yhtä tasavertaisina kilpailijoiden kanssa. Puoli vuotta lumia 800 omistaneena ja sen jälkeen puoli vuotta tämän S3 omistaneena kiinnostus on entistä korkeampi 920 suhteen. :)
|
arivesa
Senior Member
|
31. joulukuuta 2012 @ 06:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Broidin 920 on selvästi haileansävyinen ruudultaan,etenkin viistosti katsottuna,minkä myös itse kertoi. Aiempien L 800/900 AMOLED- näyttöjen jälkeen LCD:hen pettyneenä.
Kamera otti ok-tunnelmakuvan kynttilälyhdystä,ilman salamaa.
Vanha Samsungini tosin tuotti saman,asetuksella "yö",ja salama off.
Miksi olisi tärkeää kuvata still-kohteita hämärässä,puhelimella?
Tuskin yhdenkään "kuvataiteilijan" ykköstyökalu?
Sammumis-tilttaukset puolestaan ovat perinteistä Nokiavitutusta,viis mallinumerosta.
Eikä tuossa vakuuttanut myöskään hysteerisesti oho-eiku ylireagoiva näyttö.
Tahattomien hipaisujen ja päällevierivien näkymien peruutus vie enemmän aikaa,kuin minkä "nopeus" tuo hyötyä.
MS:n Balmerkin näyttää kuvissa vain HTC-luureja,WP8"onnistumisena". Noksu on jo unohtunut.
Kovasti uutisoidaan Lumian "loppuunmyynnistä".Selvä ilmoitus siitä,ettei niitä kovin useata kapulaa ole edes saatu teetätetyksi.
Näkemäni perusteella ei tuosta parin prosentin markkinaosuudesta ole mitään nousumahiksia merkittäväksi.WP8 ei näytä miltään viisastenkiveltä.
Eikä Nokia,mitään itse valmistamattomana,edes tuossa miniruudussa järin tärkeältä. Siis mitään oleellista ei ole onnistuttu pilaamaan.
|
djtob
Member
|
31. joulukuuta 2012 @ 06:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Taas sinä rölli puhut omiasi! Kerro nyt ihmeessä lähteitä, että missä Windows Phonella on viruksia? Ikävä vaan, että Androidilla on nyt pahoja ongelmia viruksien kanssa ja ei ole Applekaan säästynyt viruksilta, Applellahan on korjaamisongelmia. Sinä rölli olet aina puhunut Samsungin ylivertaisuudesta ja olisiko aika jo lopettaa Samsungin hehkuttaminen? Jos Windows Phone kasvaa, todella varmaa on virustartuntojen kasvu. Tuntuu siltä, että sinä rölli pidät meitä tyhminä, kun emme muka tajua viruksien riskin nousevan. Ratkaisevaa on se, että miten hyvin iOS ja Android ratkovat virusongelmiaan. Ne kun eivät tunnu välittävän asiakkaistaan.
|
djtob
Member
|
31. joulukuuta 2012 @ 06:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestini koski tuolle röllille @37. Ei ole sinulle arivesalle tarkoitettu.
|
Member
4 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2012 @ 12:19 |
Linkki tähän viestiin
|
@42 Heh heh! Nyt näitä uusia uutisia, että poliisikin alkaa käyttää viruksia. Mitähän toi oikein tarkoittaa? Sitäkö, että pian jokaisen puhelimessa on poliisin virus?
|
TJK-GaMeR
Junior Member
|
31. joulukuuta 2012 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
niin.. kyllä minäkin nokiaa tai iphonea käyttäisin, jos en tietäisi paremmasta.. ;)
|
Member
4 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2013 @ 03:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä tyytymättömyydestä tää kielii? Eikö äiti ja Isä antanut tarpeeks rakkautta. Minä kunnioitan ja minun iloni on kun nään ja tiedän entisten oppilaitteni teoista. He jos ketkä ovat tulevaisuutta.
Kitisijät, muuttakaa iphone-maahan tai Koreaan ja tehkää jotain, älkääkä aina valittako asioista.
Minusta negatiivisyydellä ei maailamaa paranneta.
|
arivesa
Senior Member
|
3. tammikuuta 2013 @ 05:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta,kiva aatos. Koreaan muuttamattakin voi miettiä,minkä he osaavat muita paremmin? Tietty valmistamisen.
Näiltä Nokia ja Apple toimijoilta tuo kapasiteetti simppelisti puuttuu.
Teettävät tekijöillä,mikäli linjoilla sattuu olemaan tilaa.
Kun HTC,Huawei,TZE,ja Apple vievät kapasiteettia,jää Nokia melko poloiseksi ostajajonossa?
Samsung on kuitenkin tiettävästi omavarainen. Ei muilta tartte ostaa.
Kaiketi ainoana? Not my bad.
|
Member
4 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2013 @ 05:11 |
Linkki tähän viestiin
|
En arvostele mitään merkkiä. Asioissa kaikki on suhteellista ja jokainen pysyköön leirissään. Esimerkiksi Huawei tekee parhaimmat mokkulat, loistopelejä ( E392,E 1820), mutta tää vanhempi puhelin (Ideos X5) on sellanen virransyöppö, että Lumia 920 pesee sen mennen tullen.
|
Mainos
|
  |
|
arivesa
Senior Member
|
3. tammikuuta 2013 @ 05:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Mokkula on yhden firman (hölmö?) tavaramerkki. Toinen on minuakin koskeva "Nettitikku". Tämä käyttämäni on Huawei E367 HSPA+, eli ns. 3,5G. Download-nopeus riippuu aina lähettäjästä. Kun tuo vauhti ylittää 10 Mb/sec,en kaipaa mitään 4G:tä.
Huawei on verkko-operoija. Ja nettitikkunsa ällistyttävän pätevä,röökin mittainen kapine.
Tämä Huawei siis kaiketi tulee kuoppaamaan niin Ericsonin kuin Nokia-Siemens-verkkotoiminnotkin.Ennennäkeättömälä osaamisella.
Minkäs teen? Lie väistämätöntä?
Ei sinänsä kiva hävitä,mutta turha pyristellä.Aasia näyttää rulettavan.
|