Samsung nousi ensimmäisen kerran Kiinan suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi. Korealaisen elektroniikkajätin osuus Kiinan älypuhelinmarkkinoista oli vuonna 2012 17,7 prosenttia.
Kyseessä ei ole mikään pikku juttu, sillä vuoden aikana Samsung on onnistunut liki kolminkertaistamaan myyntinsä. Vuoden 2011 tulos Kiinassa oli 10,9 miljoonaa myytyä puhelinta, kun viime vuonna luureja meni Strategy ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Jarissimo ei ole kommenteista päätellen käyttänyt WP8:aa käsissään, suosittelisin kokeilemaan, saattaisit hämmästyä. Mitä Androidin lagaamisesta motkottamiseen tulee, niin uudet Jelly Beanit saavat olla niin persposkenpehmeitä kuin haluavat, mutta minun alkuperäistä Galaxy Tabia se ei hetkauta millin vertaa. Se on Gingerbread 2.3.3. maaliman tappiin asti ja se tulee lagaamaan sielunsa kyllyydestä ja nauramaan joka kerta sille, että menin tuhraamaan siihen 800 euroa vaivalla ansaittuja eurojani.
Tämä sama lagaaminen koskee aika suurta osaa Android-puhelimista, ellei sitten tee niin kuin Samsung yrittää kusettaa, että ostaa joka vuosi uuden puhelimen. Sille firmalle muuten vanhojen laitteiden päivittäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vastenmielistä.
WP8:ssa on paljon vielä kehittämisen varaa ja Nokian lippulaivamallissa 920:ssa hieman enemmänkin. Ollakseen tämän hetken paras puhelin sillä on paljonkin parannettavaa. En esimerkiksi laula sen kameralle hoosiannaa, vaikka sille tuli se uusi korjaava päivityskin. Se saattaa olla useimmille riittävän hyvä, mutta meikäläiselle ei. Minä odotan sitä täyttä 41 Mpixin Pureview'ta. Jokaisella firmalla pitäisi olla yksi puhelin, johon se ymppää kaiken osaamisensa, mitä ikinä vain talosta löytyy; Nokialla sellaista puhelinta ei vielä ole, mutta ehkä loppuvuodesta.
Ja kiinnostuksella odotan uutta 4,8 tuuman iPhone 6:ta. Sillä ei ole enää varaa epäonnistua, muuten Applen tie alaspäin on lyhyt, mutta suora. Vitonen kasvoi pituutta, jospa tämä kutonen kasvaisi myös leveyttä.
@26 WP8:sta on testailukokemus ja se riitti toistaiseksi. Tästä on käyty keskustelua toisessa aiheessa.
Samsung on nykyisin pävittänyt laitteitaan todella hyvin (siis jo SGS2:sta lähtien ja siitä on jo 2v. aluksi moitit minua, että puhun vanhasta WP:stä (mitä en edes tehnyt) ja sitten puhut itse SAmsungin tekosista 2v sitten.. No tyylinsä kullakin.
@27 Väärä sanavalinta, myönnetään. Puhuin pelkästään Nokiasta, mikä tosin oli suuri osa Suomalaista teknologiateollisuutta jokunen vuosi takaperin. Itsekin samalla alalla ja tiedän, ettei kaikilla mene huonosti:) Niillä menee hyvin, jotka tekevät asioita oikeista syistä järjelläa ajateltuna, eikä siellä ole mitään hyvävelikikkailua ja muuta etujen tavoitelua meneillään. Mutta siis Nokiasta puhuin.
Kyllä ne myyntitilastot kertovat totuuden, turhaa sitä on kieltää. Näen WP:n ja Applen tuotteiden suurimpana ongelmana rajoitteisuuden. Esim. soittoäänien kohdalla ollaan rajusti rajoitettu niiden käyttöä. Ystäväni Nokia Lumia 800 -puhelinta en ole useista yrityksistä huolimatta pystynyt päivittämään ja keskustelupalstoilta olen löytänyt monia kohtalon tovereita. Olen yrittänyt päivittämistä jopa "virallisen" kikan avulla kuitenkaan onnistumatta siinä: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset....n_kikan_avulla. En ymmärrä, että miksi nykyään vielä puhelimen päivityksen pitää hoitaa tietokoneen välityksellä. Pidin WP:n käyttöliittymästä sen erilaisuuden vuoksi, mutta puhelimen terävät kulmat ja 60-70 -luvun "hippivärit" eivät oikein iskeneet. Alku innostukseni WP -puhelinta kohtaan on kokenut karvaan pettymyksen. Nokian osaaminen on kuitenkin erittäin vahvaa ja ammattitaitoista, mutta niillä ei pärjätä WP -käyttöjärjestelmän vuoksi. Nokian kova myynti keskittyy etenkin Suomen markkinoille, jossa on valtavasti Nokia uskollisia ihmisiä. Etenkin vanhemmat ihmiset ovat valinneet Nokian puhelimen. Nokian olisi pitänyt lähteä kokeilemaan jäätä Androidin suhteen tai vieläkin se on mahdollista. Opetustyössäni olen joutunut tutustumaan yleisimpiin älypuhelimen käyttöjärjestelmiin (Android, WP ja iOS) ja huomannut, että niissä on yllättävän paljon yhteistä. Jokaisessa on kauppapaikka, josta sovellukset ladataan. Jokaisessa on asetukset -osio, josta hallitaan puhelimen toimintoja. Jokaisessa on pilvitallennus, jokaisesta voi soittaa sekä lähettää tekstiviestejä jne. ;-) Ainoana erona olen huomannut Android -järjestelmän avoimuus ja vapaus, joka merkitsee minulle erittäin paljon.