Helsingin Poliisin Twitterissä julkaiseman viestin mukaan Uber-kuskeista tulee tehdä ilmoitus poliisille ja "akuuteissa tilanteissa hätäkeskukseen".
@palkoranta #johtokeskus Uber- kuskeista tulee tehdä ilmoitus poliisille. Akuuteissa tilanteissa soitto hätäkeskukseen.-- Helsingin poliisi (@HelsinkiPoliisi) 8. elokuuta 2015
Asiasta on tietysti noussut meteliä sosiaalisessa mediassa, ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis: Tesla, ja miksei mikä tahansa muukin "pikkuauto" ei palvele nykyistä yhä suurenevaa erityisryhmästöä (pyörätuoli- paariasiakkaita jne.). Ajan itse autoa missä edellä mainitut asiat onnistuu kaikki.
Ok.
Jos ala näkee nykyaikaisen ja tulevaisyyden kuvailemallasi tavalla, niin silloin ala menettä äison joukon asiakkaita.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Mitä on nykyajan taksiliikenne ja miksi ei?
Esimerkki Teslan sopivuudesta taksiin: Kysyn Helsinki-Vantaan kentällä kyytiä vaikkapa Hämeenlinnaan. Tesla-kuski joutuu miettimään riittääkö patterit. Toinen on talvi. Lämpö tulee tupaan akuista.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375: Enpä ole paljoa taksitesloja nähnyt
Aha, kiitos tiedosta. Niitä kuitenkin on vaikka sä et niitä näekään. Pääkaupunkiseudulla useampiakin, omassa kotikaupungissani ainakin yksi. Uskoisin että muuallakin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis: Auton hinnalla ei ole merkitystä.
Toki sillä merkitystä on, mutta siinä samaa mieltä että auton hintalappu nykykoroilla ei ole se juttu, vaan auton kustannukset.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis: Sen sijaan verotus ja muut sen tapaiset kuluerät ovat ongelmallisia.
Verotus ? mitähän nyt tarkoitat, voittoista verotetaan ihan normaalisti, ja taksi kyydit on mm voimakkaasti verotuettuja alennetulla ALV verokannalla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis: Teslassa taas iso investointi pyritään hukkaamaan mitättömiin käyttökustannuksiin
Sähkö on halpaa, tosin hankinta taitaa jonkin verran rajoittaa businesta.
Ainakin jotkut on hankkineet sen markkinointi mielessä. eli tarjota asiakkaille Tesla kyytiä. (Eli törkesti napata kytejä enemmän)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis: , sekä verohuojennuksiin.
Mitä verohuojennusta siitä saa ?
Autoverot siinä taitaa olla aika pienet taviksellekkin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu: Mistä tässä puhutaan. Mikä tämä tiedotuspakki on?
Enemmän tai vähemmän kuviteltu, vakio tiedotteia sisältävä pakki, josta osalliset voi kaivaa vastauksen uhkaaviin tilanteisiin.
Vaikka verotus "on ihan normaalia", niin silti se on merkittävä ongelma. Niinhän se on Suomessa toki kaikessa muussakin. Eli siis edelleenkin: Auton hinnalla ei ole suurempaa merkitystä jossain noin 50 000 euron autossa.
Teslasta kuitenkin saa verohuojennuksia yrittäjä päästöjen takia, vaikka käytännössä Suomessa Teslan päästöt samaa luokkaa mitä tavallisen polttomoottoriautonkin. Kaikkihan riippuu siitä miten se "tankattu" sähkö tuotetaan.