User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 16.7.2025 / 15:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > rikoin modatessa koneen onko mitään tehtävissä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Rikoin modatessa koneen onko mitään tehtävissä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Skäkädäkä
Newbie
_
16. kesäkuuta 2005 @ 18:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisiko joku alan asiantuntija kertoa onko mahdollista korjata tuota pleikkaria kun kolvatessani modpiiri.com:in Matrix infinity piirin sx johtoa tuohon pikku mötkäleeseen (vastusko?) ilmeisesti kuumensin hiukan liikaa tinaa ja se lähti irti. Varsinainen ongelma on se että minulla ei ole mitään tietoa missä tuo kyseinen mötikkä tällä hetkellä on, koska olin juuri imaisemassa ylimääräisiä tinoja tinaimurilla pois (fiksua :D) ja se lensi jonnekkin. Eli onko pleikkari nyt auttamatta paskana?
Senior Member

3 tuotearviota
_
16. kesäkuuta 2005 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä sen osan jostakin romuemosta saa mutta kuinka sitten olet sössinyt muualta tai siitä ympäristöstä osia muuten lämpimäksi.

Itse laitan sen johdon näin että kuorin johtoa aika pitkästi eli noin 2 milliä ja dippaan johtoa sulassa tinassa jonka jälkeen taitan piuhanpään 90 asteen kulmaan ja sitten piuha osan päähän ja lämmitän JOHDON MUTKAKOHDASTA JOHTOA ja se kyllä tarttuu....etenkin kun käyttää korkealaatuista fluxia.

Ja tinan poistoon on paras tinaimunauha tai pelkkä kolvi
Skäkädäkä
Newbie
_
16. kesäkuuta 2005 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo... eli taitaa olla kunnolla paskana koko hoito koska ei taida oikeen löytyy tollasii osii ihan tosta vaan (ei oo saatavilla romuemoja) ja sekin ehkä hankaloittaa asiaa että kyseessähän on tuo slim malli...
joten taitaa mennä uuden koneen ostamiseksi :D:D:D
(Näin siinä joskus käy kun luottaa liikaa taitoihinsa :D)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2005 @ 19:48

Senior Member

3 tuotearviota
_
17. kesäkuuta 2005 @ 05:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.elfa.se/fi/

Tuolta niitä osia saa mutta pitää tietää tarkasti mikä se osa on ja minkä mittainen. Ainoa miinuspuoli että tuolla postikulut maksaa melkein 20 eli yhtä nipukkaa ei kannata ostaa. Hyvä puoli että tuolta voi tilata vaikka yhden osan eikä 5000 kpl niinkuin monesta muusta paikasta. Itse tilasin sieltä slimmiin 30Kohm vastuksia ja fluxia ym.

Kyllä sen osan voi ehkä vanhemmastakin emosta löytää......samanlaisia osia niissä käytetään. Ja ehkä joku ps2 alan liike sen sais kuntoon. Gamehouse esim.
Skäkädäkä
Newbie
_
17. kesäkuuta 2005 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo ehkä kuitenkin käyn koko huoneen mielummin suurennuslasin kanssa läpi ku lähen tilaamaan yhtä tollasta kirpunpaskan kokosta nippeliä jostain ja maksan itteni kipeeks ja en oikeen viittis maksaa mitään tollasen korjauksesta ku voin itekki hoitaa sen tai sitte hommaan vaan uuden koneen
Senior Member

3 tuotearviota
_
17. kesäkuuta 2005 @ 11:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noista kaikista vaihtoehdoista kallein on se uuden koneen ostaminen. Sillä kyllä saa ittensä maksettua kipeäksi. :D

Kattelen jos tulee samanmoinen nippeli vastaan niin lähetän sen sulle.
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
22. kesäkuuta 2005 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tinaimusukkaa sun muita ei kannata koskaan käyttää näin pienessä elektroniikassa. Itselläni on noita romukoneita, joista tollasen saisi. Tosin pitäisi tietää onko kyseessä se kondensattori vaiko vastus. Toisekseen paraskeino on sillata koko se väli tinalla ja sitten lykkästä johdonpään sinne tinaan.

Epäilen kyllä aika pahasti, ette ikinä saa sitä osaa paikalleen.

Skäkädäkä
Newbie
_
22. kesäkuuta 2005 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis mitä meinaat Shadown tolla siltaamisella siis vähän niinku hyppy lanka vai? ja minkä johdon päätä meinasit että pitäs laittaa suoraan siihen tinaan? ei toimi meinaan hyppylangalla ainakaan.
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. kesäkuuta 2005 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaankin tarkoittaa mod-piiri asennusvaiheessa kun se väli niiden kahden nipukan välillä on ahdas ja ne nipukat kuitenkin menee toisiinsa niin se väli "täyteen" tinaa johon sitten se johto tinataan. Ei se kyllä oikosulkemalla se kone tule toimimaan. Se osa siihen pitää olla.
zack2k
Member
_
22. kesäkuuta 2005 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin täälläpäin, poikkeuksetta, sähköliikkeistä saa myös komponentteja. Vastukset ja konkat on niin peruskomponentteja, että varmasti löytyy vastaava ja ei varmasti yhestä vastuksesta/konkasta mene vararikkoon kyllä ne sen verran halpoja on. Ei tarvitse olla mikään pintaliitoskomponentti vaikka siinä sellainen olisi alumperin ollu, ihan tavallisetkin jalkaversiot toimii, kunhan vain saat sen osan arvot tietoos jotenkin. Ehkäpä löydät jostain netistä ton konsolin piirikaavion tai kuvia tosta kohdasta, joista voit sitten lukea sen komponentin arvot.
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. kesäkuuta 2005 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan noita osia jo tarjottu kunhan tiedettäis kumpi se niistä on.Itse jouduin tilaamaan ruotsista asti slimmin 30Kohm pintaliitosvastukset kun muut siihen ei kunnolla sopinut. Jalallisia käytin ja se toimi mutta lasersuoja ei enää oikeen mahtunut samaan hässäkkään joten tilasin vastukset. Suomessa oli kyllä niitä netissä myytävänä mutta silti liikkeet vastasivat "ei oo".
Peteju
Member
_
22. kesäkuuta 2005 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SX johto tulee kaiketi psx pelejä ja dvd elokuvia varten eikä sillä muistaakseni ollut mitään sen kummempaa merkitystä.

jos vain saisit sen komponentin jotenkin takaisin niin SX piuhaa ei olisi pakko juottaa, seurauksena olisi vain se että
PSX pelit ja dvd leffat ei käynnistyisi modin kanssa.

korjatkaa jos olen väärässä muttä näin muistelen asian olevan.

-Pete

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
22. kesäkuuta 2005 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos tiedät (tai joku kertoo) mikä osa se kadonnut on (tyyppi ja arvot), varmasti joku komponenttien maahantuoja lähettää sen sulle ilmaisena näytteenä, kun oikein ruinaat. Irto-osia saa kyllä ostaakin aika monesta elektroniikkaliikkeestä ympäri Suomen (esim. Bebek, YE, Radio-Duo, Kouluelektroniikka), joten eikun selvittämään, mitä oikein haluat.
Quote:
Tinaimusukkaa sun muita ei kannata koskaan käyttää näin pienessä elektroniikassa.
Olen täysin päinvastaista mieltä, ohut tinaimunauha kunnon suurennuslasilampun tai mikroskoopin alla on paras tapa imeä sula tina pienen elektroniikan seasta. Hyvä tinaimukolvi on kyllä melkein yhtä hyvä.
Shadown
_
22. kesäkuuta 2005 @ 22:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
SX:ää tarvitaan myöskin kakkosen peleihin.

Mitä tulee tähän mainitsemaani siltaan, niin nimen omaan asennus vaiheessa se kahden komponentin (vastuksen ja kondensaattorin) väli sillataan.

wipe2000:

Saat olla ihan vapaasti eri mieltä. Minä taasen useiden vuosien kokemuksella näistä laitteista voin sanoa, että tinaimusukan käyttö on huonoa. Aiheuttaa aivan liian isoa riskiä komponenteille.

Itse käytän Fluxia ja kolvilla imen tinan, jolloin selviydyn hommasta sekunneissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. kesäkuuta 2005 @ 22:39

Peteju
Member
_
22. kesäkuuta 2005 @ 22:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin joo unohdin kokonaan PS2:n cd pohjaiset pelit..
mutta dvd pohjaiset pelit ilmeisesti toimisi?

-Pete

Skäkädäkä
Newbie
_
22. kesäkuuta 2005 @ 23:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo nyt on tullu aivan riitävästi neuvoja tyyliin "kyllä se toimii kunhan saat siihen sen osan tai vastaavan" mutta ongelmahan on juuri se että minulla ei ole mitään hajuakaan missä tuo kyseinen osa on ja en myöskään tiedä onko se kondensaattori vai vastus vai mikä lie nyt onkaan. Haluaisin nyt vaan tietää helpoimman tavan korjata tuo vehje ja mahdollisimman halvalla eli jos joltain mahdollisesti löytyisi tuollainen osa niin voin kyllä maksaa postikulut mutta itse osasta en rupea mitään maksamaan. Eli nyt mielellään joku pikainen ja mahdollisimman varma vinkki miten saan koneen kuntoon ennen kuin menen ostamaan uuden.
KIITOS.
Skäkädäkä
Newbie
_
22. kesäkuuta 2005 @ 23:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen myöskin tajunnut että olen sössinyt oikein kunnolla kun en käyttänyt imusukkaa tai pelkkää kolvia ja en kaipaa neuvoja kyseisen asian tiimoilta joten kiitos vaivannäöstänne ja neuvoistanne, mutta olen oppinut virheestäni ja en tee samaa virhettä uudestaan.
Ps. olen aloittelija ja tiedän sen itsekkin mutta kaikki oppii parhaiten kantapään kautta ;D
Skäkädäkä
Newbie
_
22. kesäkuuta 2005 @ 23:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt vielä kerran ihan vaan että kaikille tulisi asia selväksi kun jotkut ovat kyselleet onko se vastus vai kondensaattori joka on irronnut niin: se irronnut komponentti on tu johon tuossa modpiiri.comin v12 pleikkarin asennusohjeessa neuvotaan laittamaan sx-piuha kiinni, itse en tiedä kumpi se on mutta uskoisin että joku sen tietää kun on tollasta kysellyt.
Shadown
_
23. kesäkuuta 2005 @ 00:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisit heti sanonut, että kyseessä on V12 kone. Se on kondensaattori.
Arvoa en tiedä tosin.

Ja niin SX-kohta pitää olla myöskin DVD-levyjä toistettaessa.
Se hakee jonkun ihme pulssin siitä.

Neon4 modissa aikoinaan koko kohta kiersi modin kautta ja se kondensaattori poistettiin siksi.

Moderator
_
23. kesäkuuta 2005 @ 00:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jumankauta jätkät, ei täällä kolvata, täällä JUOTETAAN

Opetettiin jo ekana päivänä kouluss ^^

Skäkädäkä
Newbie
_
23. kesäkuuta 2005 @ 00:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei saatana... jotenkin tuttu tuo lause... :D
Skäkädäkä
Newbie
_
23. kesäkuuta 2005 @ 00:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kattiloita kolvataan...
Mainos
_
__

_
Skäkädäkä
Newbie
_
23. kesäkuuta 2005 @ 00:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo mutta tässä tapauksessa ei taida olla niin sillä kone on pimeenä :D
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > rikoin modatessa koneen onko mitään tehtävissä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy