"Boot disc error, insert system disc"
|
|
DjBj
Suspended due to non-functional email address
|
17. kesäkuuta 2005 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin aivan uuden Fujitsu Siemens Scaleo T koneen ja kun ensimmäisen kerran käynnistin koneen niin tulee vain mustalle taustalle teksti "Boot disc error, insert system disc". Olen hieman aavistellut että kyseessä voisi olla jokin häikkä kiintolevyssä, mutta ajattelin vielä täältä päin kysellä jos löytyisi tietoa tästä. Harmittaa vain kun heti uututtaan tulee tuommoinen ja koneessa pitäisi olla Windows valmiina asennettuna ja kun yritän Windowsia käsin asentaa bootin kautta niin siellä ilmenee herja "asemassa ei ole levyä".
|
STF
Member
|
17. kesäkuuta 2005 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneesi ei nyt tunnista kovoasi. Oletko pistänyt sen masteriksi jumpperilla? jos kovoja on useampi kuin yksi niin kovo jossa käyttis on pistetään masteriksi ja muut slaveksi.
|
DjBj
|
17. kesäkuuta 2005 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Se koneen pitäisi olla ihan valmiiksi asennettu käyttöjärjestelmää myöten. En ole muutellut mitään sen enempää itse käsin, joten jos tuohon
olisi jokin neuvo niin voi kertoa miten saa tunnistamaan, kenties Dossista käsin olisi muutettava? Epäilen kuitenkin että on hajonnut. :/
|
TeeKoo
Member
3 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2005 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkista onko kiintolevyssä kaikki kaapelit kiinni. Jos on, näkyykö kovalevy BIOS:ssa?
|
DjBj
|
17. kesäkuuta 2005 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi olla että tässä ei taidot riitä konetta aukomaan, mutta omasta mielestä Biosissa sitä kiintolevyä ei ollenkaan näy.
|
ResoNas
|
17. kesäkuuta 2005 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Sun pitää valita biosista FIRST BOOT DEVICE se kovalevy mille on asennettu windows.
|
DjBj
|
17. kesäkuuta 2005 @ 18:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen valinnut siihen ekaksi boottaus hommeliksi "Hard Drive" ja oletan että sen kautta sen pitäisi toimia, mutta tietysti jos ei löydä kovalevyä niin ei paljon päätä lämmitä
|
nojoo
Junior Member
|
17. kesäkuuta 2005 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Vie liikkeeseen takaisin jos takuu on. Sanot vaan että ei toimi
|
DjBj
|
17. kesäkuuta 2005 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, liikkeeseen vien sen ja takuu kun on niin voi hyvällä tuurilla uuden koneen antaa. Ei haluaisi kamalasti odotella pitkiä korjauksia kun on tullu vähän enemmän tästä maksettuakin . :P
|
Member
5 tuotearviota
|
17. kesäkuuta 2005 @ 18:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kannattaisi noita merkki koneita otaa.. tai itse olen sillä kannalla... ei ainakaan Fujitsu Siemensin.. mutta tietysti jos ei ole mikään nörtti ja asioista täysin perillä niin kyllä noillakin pärjää.. huolto/korjaus vaan kallimpaa..
yleensä ei nuo standarti osat käy vaan täytyy olla valmistajan oma osa jotka maksaa mansikoita..
Tämä tietysti vain minun mielipide..
Mutta ehdottomasti takuuseen tuo kone!
ehkä joudut odottamaan jonkun aikaa.. en usko että uutta konetta saat..
se on ainakin täällä päin ollu meininki.. kone huoltoon ja sit odottelet..
HelpDesk
|
JullePuh
Member
|
17. kesäkuuta 2005 @ 20:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Musta tuntuu, että toi kone toimii, kun otat se korpun pois korppuasemasta. käsittääkseni toi ilmoitus tarkoittaa juuri sitä.
Eihän tossa puhuta mitään Hard disckistä.
Toi ilmoitus on ainakin hyvin samankaltainen kuin korpun jäädessä asemaan.
|
ResoNas
|
18. kesäkuuta 2005 @ 06:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Heh... :)
|
pkaksp
Moderator
|
18. kesäkuuta 2005 @ 08:57 |
Linkki tähän viestiin
|
@Ossi: Kyllä nuo fujitsun koneet ihan ok on. Huolto/korjaus takuuseen on ilmaista niinkuin kaikilla muillakin merkeillä. Ei ole olemassa mitään fujitsu standardin osia, vaan ihan samanlaisia osia sillä on ku muissakin koneissa.
@JullePuh: Tuo ilmoitus todellakin tulee jos korppu on asemassa, että olet osittain kyllä oikeassa. Tosin tuo ilmoitus voi tulla myös jos kovo on rikki, eli se ei silloin tunnista sieltä käyttöjärjestelmää. Parhaimmassa tapauksessa on sellainen juttu, että siellä ei yksinkertaisesti ole käyttistä. Eli siellä on ihan tyhjä kovo.
@DjBj: Jos kerran takuu on voimassa, niin et pähkäile sen koneen kanssa enää minuuttiakaan, vaan kannat sen just sinne mistä ostitki ja kerrot mikä on vikana. Takuuhuolto on sitä varten juuri.
|
JullePuh
Member
|
18. kesäkuuta 2005 @ 09:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ailakin tulee tässä Abitissa ilmoitus "hard disc error, boot failute", jos kiintolevy on irti. En sitten tiedä tarkaleen miten tossa Fujitsussa.
|
Mainos
|
  |
|
ozmok
Member
1 tuotearvio
|
20. kesäkuuta 2005 @ 21:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Tosiaankin älä ala aukomaan ihan uudenkarheaa konetta vaan viet suoraan takaisin kauppaan ja sanot että ei toimi.
AMD64 3200+ AM2, ASUS M2NPV-VM, 120GB IDE + 320GB SATA2 , PQI 1GB 533MHZ DDR2 CL4, PNY GF 7600GT PCI-E 256mb GDDR3, 420w LC-Power
|