User Käyttäjä Salasana  

torstai 5.6.2025 / 08:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn katoaminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyn katoaminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gismo77
Member
_
18. kesäkuuta 2005 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä mahtais johtua kun kone ei tunnista toista kovalevyä. Välillä kone sen löytää mut aina ei. Biosissa lukee vai "not installed"
Voiko olla vikaa kovalevyssä jossa on käyttis? Olen asentanut käyttiksen jo niin monta kertaa uudelleen ja uudelleen , alkaa jo potuttaa. Ja asennuksen aikana ei ole ollut nettipiuha kiinni.
Koneessa ei ole pöpöjä. Voiko itse biossiin mennä pöpö joka sotkee koko järjestelmän? Auttaako biosin päivitys? Olen yrittänyt päivittää biosia, mutta en ole onnistunut.
(asrock k7s8x emo bios 2.30, 2400xp,512 400ddr, radeon 9600xt 128)
Voisko joku neuvoa miten tästä ongelmasta tosissaan pääsee eroon!!
pkaksp
Moderator
_
18. kesäkuuta 2005 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko kovossa jumpperi oikein? Eli jos se on samassa IDE-väylässä toisen kovon kans, niin silloin se pitää olla slave. Jos ei tuo auta, niin epäilisin että siinä kovossa itsessään on jotain häikkää.
JullePuh
Member
_
18. kesäkuuta 2005 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ennen kun mä alkasin tekeen mitään radikaalimpaan, niin mä vaihtasin ton ide kaapelin toiseen (eli varmistaisin, että se ei ole rikki) ja varmistasin, että kovalevy saa varmasti virtaa, eli virtajohto on kunnossa ja kunnolla kiinni.

jos biosissa tulee ilmoitus "not installed", niin toi ei voi johtua käyttiksestä ja biospöpöt on kyllä nykyään ultraharvinaisia.

En mä kyllä oikein usko, että biospäivityksestäkään tohon olis mitään apua edes Asrockin tapauksessa, sillä toi ide väylä on niin vanha juttu, että luulisi jopa Asrockin saavan sen toimimaan ilman päivityksiä.

Tohon jumperointi ongelmaankan mä en oikein usko, sillä jos toi kovo kerran on toisaikainen. Jos se olis väärin jumpperoitu, niin se ei käsitääkseni toimis ollenkaan. Kovalevy kylläkin saattaisi ihan hyvin olla hajalla (ei olisi eka kerta). Itse ide väyläkin saattaa olla hajalla.

PS.
Quote:
If Aopen 16X DVD-ROM or Combo DVD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, system should login to Windows XP correctly.
Olin muuten väärässa kyllä siellä on ollut ide ongelmia biosissa, muttei tuon tapaisia, jos sulla ei sitten satu olemaan jompaakumpaa noista Aopenin asemista ja kytketynä noin kun tossa sanotaa.

Pistetään nyt toi kokonainekin lista biospäivityksitä tohon, jos siitä joku huomais jotain.
Quote:
2.60
1. Support AMD Sempron 3000+ CPU.
2.50
1. Support AMD Sempron (Thorton core) 2800+ CPU.
2. With DAWICONTROL SCSI card, SCSI CD-ROM has higher booting priority than SCSI HDD.
2.40
1. Support AMD Sempron (Thoroughbred core) 2200+, 2300+, 2400+, 2500+, 2600+, and 2800+ CPU.
2. If Aopen 16X DVD-ROM or Combo DVD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, system should login to
Windows XP correctly.
3. RAM Flexibility option was added.
4. Fine tuned ATi 9800SE AGP cards.
2.30
1. Fine tuned ATi 9800 AGP card.
2. If CD-ROM is connected with HDD on same IDE channel, Windows XP can be installed correctly.
3. "IDE Driving" option was added in the BIOS setup.
4. Athlon XP 2600+ CPU should be displayed correctly on the POST.
5. Low speed fan should be detected correctly.
2.20
1. SiS 180 SATA card can be selected from boot menu.
2. Create a BIOS setup option to enable or disable USB 2.0 controller.
3. RTC alarm power on function should work correctly after shutting down from XP.
1.90
1. Support K7S8X R 3.0 hardware reversion.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2005 @ 20:10

Mainos
_
__

_
gismo77
Member
_
19. kesäkuuta 2005 @ 05:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep vika löytyi. piuha oli poikki. kiitos vinkeistä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn katoaminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy