User Käyttäjä Salasana  

torstai 5.6.2025 / 08:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miksei toimi uudet osat??
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Miksei toimi uudet osat??
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
STEAMER
Suspended due to non-functional email address
_
21. kesäkuuta 2005 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin koneeseen uuden emolevyn ja prossun (Asrock 939A8X-M ja AMD 64 3200+) . Kun asennan nuo vanhan kokoonpanon tilalle emon ja prossun , niin kone ei käynnisty edes siihen missä se normaalisti lataa windowsia (se palkki vierii siinä), vaan tulee musta ruutu jossa lukee että" ei voitu käynnistää normaalisti uusien laitteiden tai ohjelmistomuutoksien takia ......." ja sitten siinä on 5 vaihtoehtoa 3 jotain viansietotilaa , aikaisempi toimiva kok. pano sekä normaali windosin käynnistys .

Kaikki vaihtoehdot vievät samaan tilanteeseen eli musta ruutu tulee koko ajan.

Emon Biosiin pääsee F2 painamalla normaalisti ja se näyttää tunnistavan kaikki laitteet kovalevy,prossu, muistit jne.

En ole ennen asentanut itse emolevyä tai prossua mutta noudatin kaikkia ohjeita tarkkaan voiko vika johtua jostain kytkennästä(johdoista) vai onko kyseessä joku yhteensopivuus ongelma joidenkin laitteiden kesken

Koneen muut osat: 2 x 512MB DDR 266@133mhz, Ati radeon 9200SE, 300W virtalähde, IDE kiintolevy seagate barracuda 80GB.(entinen emo Asrock K7VT4A , AMD sempron 2500 vähän kellotettu). Voiko johtua siitä että emo ei tukisikaan IDE kiintolevyjä vaan pitäisi olla SATA??

hauskaa eikö mutta silti sen voi ostaa.
pkaksp
Moderator
_
21. kesäkuuta 2005 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sun pitää asentaa se wintoosa sinne uusiksi. :)
Senior Member
_
21. kesäkuuta 2005 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo jälleen kerran se sama asia... eli emolevyn vaihdon jälkeen täytyy asentaa käyttöjärjestelmä uudelleen ennenkuin kone toimii kunnolla.

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
STEAMER
Suspended due to non-functional email address
_
21. kesäkuuta 2005 @ 17:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm =D.
lähteekö kaikki mun tiedostot pois sieltä sitten ? vai voinko jotenki asentaa päälle?
Ja voiko sen asennuslevyn tehdä itse kun on tainnut jäädä se oma tietokone liikkeeseen kun ne asens sen mulle kerran

hauskaa eikö mutta silti sen voi ostaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. kesäkuuta 2005 @ 17:55

Senior Member

4 tuotearviota
_
21. kesäkuuta 2005 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi on noita laillisen windowsin hyviä puolia :D Muutat koneesi kokoonpanoa tarpeeksi, niin et voi enää käyttää windowsia. Pitää ilmeisesti rekisteröidä microsonnan kanssa uudestaan.
Mainos
_
__

_
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. kesäkuuta 2005 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiireenvilkkaa hakemaan sitä asennuslevyä sieltä liikkeestä. Et voi sitä laillisesti mistään kopioida. Voit tietysti soittaa Microsoftille ja sanoa että näin pääsi käymään ja tarvit uuden cd:n. Onnistumisesta ei kylläkään mitään takeita.

Kun saat cd:n voit kyllä tehdä korjausasennuksen, jonka pitäisi auttaa.

perhana: Ei välttämättä. Oon pari kerta saanu windowssin käynnistymään kunnolla emon vaihdon jälkeen, mutta hidastuuhan se siitä kieltämättä aika reilusti. Yleisohje on asentaa windowssi kokonaan uusiksi emolevyn vaihdon jälkeen ja sitä oon ittekki noudattanu.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > miksei toimi uudet osat??

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy