Emulen hitaus.
|
|
FBI_bbc
Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 06:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mulla on kahen megan netti ja emule ei silti lataa ku. N.10 kib/s.
Palomuuri ei ole käytössä kun emule on päällä. Ja ennen mulla oli megan netti niin se latas n.90 kib/s. Ja nyt se ei lataa mitään kunnolla niin mistäköhön tämä vooisi johtua. Kertokaa jos tiedätte.
KIITOS ETUKÄTEEN KAIKILLE.
Asus läppäri !
|
Member
3 tuotearviota
|
29. kesäkuuta 2005 @ 06:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2005 @ 06:18
|
FBI_bbc
Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 07:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki muut on oikein ja versio on uusin mutta noi asetukset ?
TÄSTÄ EN OLE VARMA...
Mites asetukset? Kai ne on laitettu vastaamaan tota uutta yhteyttä?
Ja jos en ole laittanut asetuksia oikein niin miten ne pitää laittaa uuteen yhteyteen..
Asus läppäri !
|
AfterDawn Addict
|
29. kesäkuuta 2005 @ 08:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mene eMulessa asetuksiin -> sieltä Yhteys. Laita Kapasiteetit-kohtiin:
Lataus 256 ja lähetys 64 (jos ei jo ole). Ja ota rajoitukset-kohdasta
rasti pois latausrajan kohdalta. Lähetysraja voi olla vaikka jotain 30-40 kt/s, miten itse haluat.
Ei HjT-lokeja tms. yksityisviestillä!
|
Senior Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Emule yleensäkin on suhteellisen hidas softa, tosin valikoima on suhteellisen laaja. tuollainen 10KiB/s on jo siedettävä yhdelle tiedostolle. En sitten tiedä saako jotkut muut jollain poppaskonsteilla enemmänkin tuosta irti, mutta mihinpä sitä aina pitäisi kiire olla.
|
AfterDawn Addict
|
29. kesäkuuta 2005 @ 10:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Emule yleensäkin on suhteellisen hidas softa, tosin valikoima on suhteellisen laaja. tuollainen 10KiB/s on jo siedettävä yhdelle tiedostolle. En sitten tiedä saako jotkut muut jollain poppaskonsteilla enemmänkin tuosta irti, mutta mihinpä sitä aina pitäisi kiire olla.
Riippuu lähetysnopeudesta ja lähteiden määrästä. Itse olen monesti saanut 40 kt/s yhdelläkin tiedostolla. Nyrkkisääntö on, että eMulea käytettäessä pitäis olla vähintään 4-6 tiedostoa yhtä aikaa latautumassa tai nopeus on aika vaatimaton. Juu ja kiire ei ole ainakaan mulla :)
|
FBI_bbc
Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 19:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo mutta vaikka mulla onkin toi 256. ja 64. Niin silti se lataa vaan n.10kib/s mulla ja muut lataa multa n. 50kib/s. Ja tiedostoja mulla on 20 latauksessa. Ja kun viimeeks mulla oli toi soneran yhteys 1M/Netti.
Niin se latas mulla n. 90kib/s tai enmmänkin. Ja nyt mulla on 2M/500 suomicom. Niin se lataa tosiaan n.10kib/s. Ja asetukset on oikein. Niin mistä johtuu moinen. sitten. ???? :(
Asus läppäri !
|
FBI_bbc
Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 20:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Muuten mitä se meinaa ku sen emulen pienentää ja se kuvake menee sinne oikeeseen alakulmaan missä on kello ku sillä on musta lappu silmillä siis sillä aasin päällä. ja kun avaa emulen ja menee välilehteen lataukset ja oikeessa alakulmassa on maapallo ja kaks nuolta sen päällä ja joskus siellä on ne nuolet keltasina ja vihreinä ja punasina. punasten merkityksen tiedän että eei olla yhteydessä. mutta keltaset ja vihreet onko eroa.
Asus läppäri !
|
Senior Member
|
29. kesäkuuta 2005 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos muulilla on laput silmillä olet LowID eli NATin/palomuurin yms takana, se selittäisi latausnopeuden ainakin tässä tapauksessa.
-janne

|
FBI_bbc
Member
|
30. kesäkuuta 2005 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
No miten pääsen pois palomuurin takaa. ?
Asus läppäri !
|
Member
3 tuotearviota
|
30. kesäkuuta 2005 @ 07:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Jos muulilla on laput silmillä olet LowID eli NATin/palomuurin yms takana, se selittäisi latausnopeuden ainakin tässä tapauksessa.
Quote: Laajakaista-30 liittymä toteutetaan ADSL ?tekniikalla. Liittymän nopeus on aina 2 Mbps sisäänpäin ja 500 kbps talosta ulos. Käyttömaksu on 30 ? / kk. Liittymä on toteutettu NAT-osoitteenmuunnoksen avulla ja asiakaskoneen käyttöön annetaan ei-julkinen IP-osoite. Tämä estää suorien yhteyksien avaamisen internetistä tietokoneelle.
http://www.suomicom.fi/laajakaista/Laajakaista-30
Toi sitten kai tarkottaa että olet NAT:in takana?
Kun eMulea vielä käytin niin 512/512 yhteydellä toi LowID ei kyllä vaikuttanut mitenkään, molempiin suuntiin meni 35-50 kib/s eli "täysiä"
EDIT: jos nää auttais
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/95597
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/159043
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. kesäkuuta 2005 @ 08:14
|
FBI_bbc
Member
|
30. kesäkuuta 2005 @ 07:50 |
Linkki tähän viestiin
|
eli tarkoittaako toi sitä, että emule ei mulla lataa ikinä nopeempaa ku toi mitä nyt on.... Eli lataus nopeudet tulee olemaan paskoja mulla. ?
Asus läppäri !
|
AfterDawn Addict
|
30. kesäkuuta 2005 @ 07:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: eli tarkoittaako toi sitä, että emule ei mulla lataa ikinä nopeempaa ku toi mitä nyt on.... Eli lataus nopeudet tulee olemaan paskoja mulla. ?
Siis kyllä NATiin voi tehdä "aukot" eMulen porteille(4662 ja 4672 oletuksena), niin että saa HighID:n. Itellä on NAT ja HighID. Minkä merkkinen modeemi sulla on?
|
FBI_bbc
Member
|
30. kesäkuuta 2005 @ 11:40 |
Linkki tähän viestiin
|
TeleWell TW-EA200 ADSL modem. Ulkoinen USB väylällä.
Yhteys on Suomicom ja 2m/500.
Asus läppäri !
|
Member
3 tuotearviota
|
30. kesäkuuta 2005 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
FBI_bbc
Member
|
2. heinäkuuta 2005 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei auttanu toi natin poisto.
Asus läppäri !
|
FBI_bbc
Member
|
2. heinäkuuta 2005 @ 18:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo natin poisto päältä ei auttanut emulen lataus nopeuksiin. Ja muulilla on vieläkin ne laput silmillä.
Miten toi dc++ onko siinä sama juttu kun tuossa emulessa, että lataus nopeudet ovat perseestä. ??
Asus läppäri !
|
Mainos
|
  |
|
Zanzzi
Junior Member
2 tuotearviota
|
13. heinäkuuta 2005 @ 08:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Dc++:salla saa suhtkoht nopeesti riippuu tietenkin käytäjän "latauspaikoista", mutta siinä on rasittavat hubit, jonne pääsee sisälle kun jakaa enemmän tai vähemmän ja ettii vaan siinä hubissaolijoilta "tavaraa"
|