User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 09:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > valknut/dclib asennus ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Valknut/Dclib asennus ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ahve
Newbie
_
29. kesäkuuta 2005 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs tais mennä aikasemmin väärälle osastolle, kun en huomannut että täällä oli Linuxille ihan oma :) Eli asiaan:

Ajattelin asentaa valknutin ja latasin sorsat. Noh käytin ./configurea dclib -kansiossa...configure eteni ihan hyvin kunnes se herjasi että tarviin "bzlib-devel" asennetuksi. Noh ei siinä mitään latasin ja YRITIN asentaa mutta herjasi että tarviin "bzlib" asennetuksi ennen sitä...noh hain sen ja yritin asentaa kunnes se herjasi että ei löydä "/sbin/post_Idconfig" filua :(. Olisiko kellään hajua mistä voisin saada tuon tai mitä pitäisi tehdä? Olen yrittänyt asentaa dclibiä rpm:nä myös mutta se herjaa jostain libcrypto:sta. Olisin todella kiitollinen, jos joku pystyisi auttamaan minua.
Moderator
_
30. kesäkuuta 2005 @ 04:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok, eli sulla on joku rpm-pohjanen distro, käytä sen pakettienhallintaa ja etsi ensin tuo libcrypto sieltä, kokeile hakusanalla crypto. Sen jälkeen asenna bzlib ja sitten sen devel-paketti, ja sen jälkeen itse valknut. Kerroppa vielä se sun distro?

Säännöt
Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."
ahve
Newbie
_
30. kesäkuuta 2005 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli distro on Mandriva/Mandrake. Pitääpä kokeilla, en oo kyllä löytäny tota libcryptoa vaikka oon koittanu katella.
ahve
Newbie
_
30. kesäkuuta 2005 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli löysin sellaisen kun libssl-crypto paketin...No koitin asentaa sitä, mutta sen mukaan tarvitsen libbsl normi paketin. No koitin sitäkin asentaa, mutta taas pomppasi tämä kirottu "täyttämätön /sbin/post_Idconfig[*]". Alkaa olemaan jo aika turhauttavaa :/.
KKHS
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2005 @ 10:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mandrakella kannattaa kokeilla urpmi:lla asentamista. Mulla ainakin vastaava ongelma joka ratkes urpmi asennuksella. Kaikki tarpeelliset lisät asennetaan sen mukana
Moderator
_
12. heinäkuuta 2005 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo ja mandrivasta kun puhutaan helppokäyttösenä niin sen pitäs iteksee hoitaa noi riippuvuudet.

Säännöt
Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."
Mainos
_
__

_
juyli
Senior Member
_
12. heinäkuuta 2005 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
distro on Mandriva/Mandrake. Pitääpä kokeilla, en oo kyllä löytäny tota libcryptoa vaikka oon koittanu katella.
dclib:in vaatimukset löytyvät etsimällä esim.
http://rpmfind.net sivuilta hakusanana dclib.
http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=dclib&submit=S...

Vaihtoehdoista dclib-0.2.10-0.i686.html
löytyy sivu: http://rpmfind.net//linux/RPM/sourceforge/s/su/suserpm/dclib-0.2....
Ja sivuilta ohjelman kaikki vaatimukset (tuo on siis joku SuSElle tarkoitettu paketti):
Requires

* /bin/sh
* ld-linux.so.2
* libc.so.6
* libc.so.6(GLIBC_2.0)
* libc.so.6(GLIBC_2.1)
* libc.so.6(GLIBC_2.1.3)
* libc.so.6(GLIBC_2.2)
* libcrypto.so.0.9.6
* libdl.so.2
* libgcc_s.so.1
* libm.so.6
* libssl.so.0.9.6
* libstdc++.so.5
* libstdc++.so.5(CXXABI_1.2)
* libstdc++.so.5(GLIBCPP_3.2)
* libxml2.so.2
* libz.so.1
* rpmlib(PayloadIsBzip2) = 3.0.5-1

Käymällä läpi oman järjestelmäsi, saat infon, mitä uupuu...
Paketinhallintajärjestelmä (urpmi) hoitaisi homman, mutta jos tuota pakettia lisukkeineen ei ole tarjolla, pitää itse asentaa kaikki tarpeellinen. Hieman työlästä, mutta siksipä nuo paketinhallintasoftat on kehitetty.

EDIT: Lisäksi tarvitset kaikenlaista kehitystyökalua, joita et välttämättä ole huomannut asentaa jo asennuksen yhteydessä (ja päivittää niitä, jos tarpeen...).
Jakelussasi tai sen muissa repoissa on jo muitakin, ihan toimivia P2P-ohjelmia.
P2P-ohjelmista on ollut puhetta niin tällä kuin muillakin palstoilla lukemattomasti aiemminkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. heinäkuuta 2005 @ 20:01

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > valknut/dclib asennus ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy