User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.1.2025 / 08:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > tyhjien dvd-levyjen säilyvyys ennen polttoa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tyhjien DVD-levyjen säilyvyys ennen polttoa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
zapetu
Senior Member
_
4. heinäkuuta 2005 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyisin kokemuksianne kuinka kauan olette pitäneet hyllyssä tyhjiä DVD-levyjä ennenkuin olette polttaneet ne? Minkälaista säilyvyyttä tyhjille levyille voi olettaa, että polttolaatu ei merkittävästi heikkene?

Itse olen useita CD-levyjä (Verbatim) polttanut parin vuoden säilytyksen jälkeen. Ja hyvin on toiminut. Olen jopa polttanut viiden vuoden säilytyksen jälkeen levyn (Kodak Gold) ja ainakin polttavassa asemassa toimi. Käsittääkseni ainakin CD-levyjen kohdalla suositellaan polttamista puolen-vuoden sisällä hankkimisesta. Miten on DVD:iden kohdalla?

Merkkikohtaisia eroja on varmasti paljon. Itse ajattelin lähinnä hyllyssä varastoida Verbatimin levyjä. Halpamerkit pyrin polttamaan pois, tosin jonkun testikappaleen voisi jättää ja kokeilla polttaa parin vuoden päästä.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
4. heinäkuuta 2005 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Piti ihan testata,pari vuotta ollut avaamaton Verbatin 5kpl/slim:jä hyllyssä,hyvin sujui poltto ja toimii ainakin koneessa ja eri dvd-soittimissa.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Member

5 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2005 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.. Ei ole mitään havaintoa ja itseasissa on pakko myöntää että en ollut edes kuullut tuota puolen vuoden sisällä.. Mut kyllä kait ne jonkin aikaa säilyy, ainakin meillä säilynyt.

Pöytäkone (HP Pavilion t.860.fi):
(LG 19" TFT) - (P4 3.4GHz) - (MSI 7600GT) - (4 x 1024 Mb DDR 400) - (500Gb + 250Gb + 250Gb) - (LightScribe DL DVD Writer) - (Windows XP Home Edition,Fin + Windows Vista Ultimate, Fin)

Läppäri (Acer Aspire 9301 WSMi):
(17"Laajakuva) - (2.00GHz) - (1024Mb DDR2) - (120Gb) - (1.3MP integroitu webkamera) - (Windows XP Media Center,Fin)

8/1 Mbit
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > tyhjien dvd-levyjen säilyvyys ennen polttoa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy