User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 26.1.2025 / 23:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd-r 16x vai 8x
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD-R 16x vai 8x
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
enmity
Member
_
4. heinäkuuta 2005 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Polttava DVD-asemani tukee 16x, mutta en tiedä, tekeekö 16x polttonopeudella tehty DVD-levy piloille helposti, tai löytyykö siitä paljon virheitä. Kumpaa siis tulisi ostaa, 16x vai 8x?
Member
_
4. heinäkuuta 2005 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin pitkälle kuin itse olen ymmärtänyt (mulla on kyllä tuossa alempana kysymys samasta aiheesta), polttonopeus ei vaikuta lopputulokseen. On täysin eri asia jos buffer (puskurimuisti) pääsee tyhjenemään polton aikana.

Itselläni kuitenkin halvat Gigatainin 8X DVD+R-levyt suostuvat palamaan vain 4X nopeudella ongelmitta. Silloin noin 90% poltoista onnistuu. 8X nopeudella ehkä 10% onnistuu.

Jos haluat nimen omaan DVD-R levyjä, en osaa sanoa oikein mitään, mutta jos tuossa ketjun aiheessa on "kirjoitusvirhe", niin suosittelen ostamaan,Verbatimin 16X levyjä, sillä eihän 16X levyä ole tietenkään pakko polttaa 16X nopeudella.

Yksi tietysti mikä vaikuttaa, on asemasi merkki/malli. Toiset asemat suosivat toisia levyjä.
enmity
Member
_
5. heinäkuuta 2005 @ 00:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu. Verbatimin 16X:iä olenkin käyttänyt, ja tilanut lisää.

Mutta tuosta puskurimuistista tosiaan, polttelen Alcohol 120%:lla ja siinä kyllä buffer pomppii 0%:sta 100%:iin, vaikka muisti on maksimissa.

Käytän tuollaista vanhaa 400 MHz Pentium II:sta, joka tuppaa olemaan aika vanhaa kamaa jo. Milläs komponenteilla tuota uusitaan, että saadaan buffer pysymään kunnossa? Muistipalikkaa vai mitä? -- Niin, ja missäs prosenteissa tuo puskurimuisti pitäisi olla edes?

Niin, ja mikä tuo DMA on? Luin pari näitä bufferikeskusteluja ja siellä on ehdotettu DMA:n päälle laittoa. Mikäs tuo siis on ja kuinka tuon laittaa päälle? :S

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2005 @ 00:57

Member
_
5. heinäkuuta 2005 @ 01:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä en osaa varmasti sanoa, mutta näin nopeasti järkeiltynä se bufferhan tarkoittaa sitä mitä sinne levylle on menossa välimuistissa. Jos levylle ei ole tulossa mitään, poltto epäonnistuu, näin olen ymmärtänyt. Siis tuosta pääteltynä jos sulla on edes prosentti dataa siellä bufferissa, se riittää. Näin mä olettaisin, joku viisaampi korjatkoon.

Eiköhän se muistipalikan lisääminen jotain auta, paljonko ja mitä muistia sulla nyt on?

Tuosta DMA:sta en osaa sanoa mitään muuta kuin että joskus olen siitä kai kuullut. Auttaa sua varmasti ja paljon =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2005 @ 01:09

Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
5. heinäkuuta 2005 @ 02:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Epäilen että noin vanhassa koneessa on DMA:ta
Control panel -> Device Manager -> IDE Controller -> löytyy DMA jos on mahollista laittaa päälle

I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day
Aiheeseen liittyviä linkkejä
Uusimman DVD Shrinkin löydät täältä!
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd-r 16x vai 8x

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy