Äänikortti ongelma... (äänet ei kuulu vaikka mikä olis)
|
|
..Andy..
Member
|
5. heinäkuuta 2005 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu elikkä Ois tässä minun komppuutterilla sellanen ongelma että ei äänet oo kuulunu ainakaan vuoteen enää. Ja olen kokeillu ostaa uuden äänikortinkin. Vakio on integroitu kiinni emolle ja ostin toisen PCI paikkaan. Olisikohan kyse Driveristä? että pitäisköhän uudet driverit hommata vai?
|
antti94
Junior Member
|
5. heinäkuuta 2005 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Asenna windows uudestaan.Minulla oli sama ongelam, mutta kun asensin windowsin uudestaan niin alkoi pelaamaan.
|
pkaksp
Moderator
|
5. heinäkuuta 2005 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Käy nyt kuitenkin ennen uudelleen asennusta katsomassa laitehallinnasta, että onko siellä kysymys-/huutomerkkejä missään.
|
Senior Member
|
5. heinäkuuta 2005 @ 16:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä kone ja käyttis on kyseessä?
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
5. heinäkuuta 2005 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja on kokeiltu asentaa äänikortti uudelleen ja päivittää ajurit ?
I''m a lumberjack and I''m okay, I sleep all night and I work all day
|
antti94
Junior Member
|
5. heinäkuuta 2005 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Käy nyt kuitenkin ennen uudelleen asennusta katsomassa laitehallinnasta, että onko siellä kysymys-/huutomerkkejä missään.
Tuskin auttaa.Minulla oli kans äänikortti oikeen asennettu, ei rasteja/huutomerkkejä missään ja kaikki näytti pelaavan, mutta ei pelannu.
|
pkaksp
Moderator
|
6. heinäkuuta 2005 @ 03:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tuskin auttaa.Minulla oli kans äänikortti oikeen asennettu, ei rasteja/huutomerkkejä missään ja kaikki näytti pelaavan, mutta ei pelannu.
Typerin temppu mitä voi tehdä on lähteä asentamaan wintoosaa uusiksi tarkistamatta ensin laitehallintaa. Tuo vika voi hyvinkin olla vain huonoissa tai viallisissa äänikortin ajureissa, joten asentamalla vain äänikortin ajurit uusiksi on mahdollista selvitä tästäkin ongelmasta.
@..Andy..:
Oot hommannut uuden äänikortin, mutta ootko varma että sun kaiuttimet vielä toimii? Testattu esim. toisessa koneessa tms.?
|
..Andy..
Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 04:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kyllä toimii Nuo kajarit kun oon kokeillu ja uudelleen olen myös asentanut äänikortin mutta tuloksetta.. LAitehallinnassa ei näy mitään huutomerkkejä tai rasteja siinä se sanoo että "laite toimiioikein". Olen jopa yrittänyt asentaa wintoosan uudelleen. mutta ei vain kuuluu mitään.. Ajureitakin oon kyllä yrittänyt ehtiä siihen mutta mistään ei ole oikein löytyny kun se on joku vanha räppänä.. Creative AudioPCI (ES1371,ES1373)(WDM)
|
..Andy..
Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 04:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ai niin! Käyttöjarjestelmä on Xp ja tietokone on joku Fujitsu Siemens eli on aika vanha...
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2005 @ 09:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä fujitsu siemens malli on kyseessä? Voit katsoa fujitsu siemens kotisivuilta niitä ajureita.
käynnistä->suorita -> sndvol32
Kaiki napit ylhäällä?
|
Lastride
Newbie
|
6. heinäkuuta 2005 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Käyppäs BIOS:sista disablemassa se integroitu kortti ni johan alkaa toimia. Sulla on nyt ilmeisesti se integroitu tavallaan ykkösenä siellä. Että käyppäs sieltä tarkistamassa. Voi olla että se sun integroitukkaan ei toiminut BIOS asetusten takia :)
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2005 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Käyppäs BIOS:sista disablemassa se integroitu kortti ni johan alkaa toimia. Sulla on nyt ilmeisesti se integroitu tavallaan ykkösenä siellä. Että käyppäs sieltä tarkistamassa. Voi olla että se sun integroitukkaan ei toiminut BIOS asetusten takia :)
Aivan :) löytyy usein integrated peripherals kohdasta.
|
Member
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2005 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ootko koittanut painaa Mute-nappulaa?
|
..Andy..
Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole Mute nappi pohjassa.. :) ja kaikki napit ylhäällä. täytyypä käydä kattomassa tuolta BIOSista
|
..Andy..
Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs.. Nyt laittoin BiOSsista alkuperäisen päälle ja ostamani otin pois koneesta.. mutta.. mitään ei silti kuuluu mikä voisi ollla vikana?!
|
..Andy..
Member
|
7. heinäkuuta 2005 @ 09:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu elikkäs kun äsken pelasin quakea :) niin kuuliin ihan hiljaa pieniä pamauksia kaiuttimista (aseen äänet) Mutta se kuuluui niin hijaa että juuri ja juuri sen kuuli tuosta :) Mutta nyt pitäis saada sitä ääntä isommalle.. tietääkö miten? siis minulla on jo kaikissa Äänenvoimakkuudessa äänet isolla ja ym.. Vai johtuuko kaiuttmista sitten? onko kaiuttimet huonot, vaikka olen niitä kokeillu tv:eessä?
|
Member
|
7. heinäkuuta 2005 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kun menin asentaa tän windowsin uudestaan niin sitten äänikorttia ei ole nyt siellä tai on se mutta se ei toimi eli kyselisin miten vois asentaa äänikortin uudestaa mulla ei oo minkäänlaisia levykkeitä windowsi on xp ja toivoisin saada vastauksia mahdollisimman nopeasti
|
Member
1 tuotearvio
|
7. heinäkuuta 2005 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Juu kun menin asentaa tän windowsin uudestaan niin sitten äänikorttia ei ole nyt siellä tai on se mutta se ei toimi eli kyselisin miten vois asentaa äänikortin uudestaa mulla ei oo minkäänlaisia levykkeitä windowsi on xp ja toivoisin saada vastauksia mahdollisimman nopeasti
Ensimmäiseksi voisit opetella käyttämään pilkkua ja pistettä?
Onko kyseessä integroitu vai erillinen äänikortti?
Lataa everest, niin saat selville emolevyn tai äänikortin valmistajan.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
E6750 @ 3,2GHz | MSI Neo P35 | Nvidia 8800 GTS | 2Gb ddr2 800MHz | Antec 180 | Samsung 225BW | Maxtor 200SATA Seagate 200SATA Seagate 80ATA | Be Quiet! 550W | Logitech G5
|
Member
|
7. heinäkuuta 2005 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Emolevyn valimistaja on Fujitsu Siemens D1520.
|
mandu
Newbie
|
11. heinäkuuta 2005 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla taitaa olla sama fujitsu scale l kuin SakkeSys:llä, mutta ongelma hieman mutkikkaampi. Aluksi kaikki toimi moitteettomasti, mutta windowsin uudelleenasennuksen yhteydessä äänet ei toiminukkaa. Päivän pari siinä yritin säätää ja epätovosena rupesin jo johtoja vaihtamaa, mutta mitä tapahtuikaan, äänet kuuluvat mikrofonin paikasta :) No siinä vaiheessa olin tyytyväinen että äänet edes kuuluu, mutta nyt kun pitäs käyttää mikrofoonia, niin sehän toimii tietysti siitä normaalista reijästä. näyttää siis olevan siinä sisään-/ulostulo samassa ja vihreä(kaijuttimen oikea) reikä jääny toimeettomaksi. Joten onko kellää tälläisestä kokemusta? Windowsia en rupea uudelleen asentamaan, joten tänä iltana riittäköön biosin tutkiminen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. heinäkuuta 2005 @ 10:48
|
Member
|
15. heinäkuuta 2005 @ 05:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei ainakaan ole mutta, laita ne kaiuttimet sen mikin paikalle ja kokeile toimiiko sillein ja joskus jos mä haluan laittaa muutamia kauttimia lisää niin laitan siihen kaiuttimien phones kohtaan sen liittimen.
|
Mainos
|
|
|
grilli
Suspended due to non-functional email address
|
15. heinäkuuta 2005 @ 07:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Voiskohan olla asetuksissa 5.1 äänet mut käytössä 2 kajaria ? eikös se silloin vaihda noiden mikkien ym. liitäntöjen merkityksen ? elikkä pankaas äänikortin asetuksista 2 kaiuttimen tila käyttöön ja tetatkaa auttaako ...jos löytyy jotain s/pdif liittyvää niin ottakaa pois päältä...bios ? kuka käyttää 5.1 (tai useampaakin)ääniä osaa varmaan neuvoa paremmin ...
|