User Käyttäjä Salasana  

tiistai 10.6.2025 / 01:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ip-lupa vanenee, netti pätkäsee... mikä avuksi?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
IP-Lupa vanenee, netti pätkäsee... mikä avuksi?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

6 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2005 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis netti on alkanut katkeilla ittellään.
Ja huomasin että "verkkoyhteydet\netin tila\tiedot" paikassa on "lupa myönnetty" ja "lupa vanhenee", ja aina kun lupa vanhenee, eli joka tunnin välein, netti katkeaa, ja sen saa melkein heti takaisin.
Missä voisi olla vika?
Tämmönen on ärsyttävää varsinkin kun nettipelejä pelaa.

Oon jo kokeillut laittaa manuaalisesti ip:n, mutta kun kaapeliverkossa ip:t liikkuu tiheään, niin silloin tulee että on ip-osoiteriita muiden koneiden kanssa.
Viruksetkin on katsottu McAfeella.

The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
Senior Member
_
10. heinäkuuta 2005 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmeisesti DHCP palvelin antaa todella lyhyen "vuokra ajan" IP osoitteelle. Otappa yhteyttä verko ylläpitäjään/palvelun tarjoajaan.
jhvisto
Member

2 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2005 @ 12:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sama juttu, tosin joka toinen tunti, tosin ei sitä ainakaan huomaa...

Senior Member

6 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2005 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se "vuokra-aika" on aina tunti normaalisti, ei se siitä vuokra-ajasta ole kiinni, vaan siitä että kone ei pysty ittellään käyttäjän huomaamatta uusimaan sitä. se pitäisi jotenkin saada korjattua. Yksi keino on kyllä, osoi alustetaan ja Windows uudelleen, mutta en ala semmoista joka kerta tekemään kun jotain vikoja tulee:/

Miten muuten tämä aihe tuli tälle alueelle? laitoin kyllä tän windows-ongelmat alueelle...

Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2005 @ 14:15

zack2k
Member
_
10. heinäkuuta 2005 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä tuon luvan pituus on 3 päivää.
Tosin tuo lupa taitaa olla dsl-modeemin myöntämä, koska tässä järjestelmässä on nat päällä ja dsl-modeemi jakaa osoitteet koneille. Onko sulla sellainen järjestelmä missä palveluntarjoajan ip tulee suoraan koneelle vai onko koneella dsl-modeemin myöntämä osoite tyyliin 192.168.XXX.XXX? Jos osoite on tuo viimeksi mainittu, vika voisi olla tuossa dsl-modeemissa, jos se ei jostain syystä saa uutta lupaa/osoitetta. Mutta en yhtään ihmettelisi, jos vika olisi palveluntarjoajan puolellakin...
Senior Member

2 tuotearviota
_
11. heinäkuuta 2005 @ 00:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
suosittelen soittamaan palveluntarjoajalle, esim helpdeskiin ja kysyä sieltä missä vika, mitä pitäis tehä ja kuinka tulis toimia?

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
Senior Member

6 tuotearviota
_
11. heinäkuuta 2005 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon jo soittanut sinne joskus kun oli sama ongelma(se selvisi silloin sillä että windows uusiksi), ei siellä tiedetty mitään, sieltä vaan kysyttiin että onko johdot hyvin ja onko virukset tarkastettu, ja annettiin funetin osoite että saa testata nopeuden. Tietysti kyselin kaikkea muutakin järjestelmään liittyvää ja modeemiin ja onko siellä päässä vikaa, ei kuulemma ollut, sitten sieltä tuli paikalle joku korjaaja, ja testasi omalla modeemillaan linjat.
Ei ne tunnu tietävän noista käyttöjärjestelmäjutuista mitään:(

Ja muuten, mulla on kaapelimodeemi ja -liittymä, eikä mitään DSL:ää...
Ja koneelle tulee ihan vaan 212.86........ ip, eli DNA:n

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. heinäkuuta 2005 @ 09:43

Senior Member
_
11. heinäkuuta 2005 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensä noiden teknisten tukien puhelimeen vastaa joku joka ei asiaa tunne, vaan hänllä on lista mahdollisista korjaus ja testaus menetelmistä jotka käytdään läpi. Turha varmaan sano että ne kaikki listat päättyy windowsin uudelleen asennukseen...
zack2k
Member
_
11. heinäkuuta 2005 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ai kaapelimodeemi... sorry mun moka. Periaate ja diagnoosi taitaa kuitenkin olla sama -> Vika palveluntarjoajan määrityksissä. =)
Senior Member

6 tuotearviota
_
11. heinäkuuta 2005 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka olisikin vika palveluntarjoajan asetuksissa niin ei ne semmosta viitti myöntää, saati sitten korjata:(

Broglodin
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2005 @ 10:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itselläni oli aikoinaan adsl:llä ongelma sama otin yhteyttä palveluntarjoajaan ja ne pähkäili asiaa. mutta sitten tein pari tarkistusta itse ja huomasin että johdoissa oli vika, joten pyydän että tarkista myös ne.

Pööpeli mööbeli
Senior Member

6 tuotearviota
_
12. heinäkuuta 2005 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiko johdoissa olla vika jos netti katkeaa kun ip-lupa vanhenee?

P.S. muuten, se on alkanut mennä niin että sattumanvaraisesti se ei katkeakaan kun ip-lupa vanhenee...

Broglodin
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2005 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ip-lupa ei vaikuta mielestäni (myöhemmin oppineena) mitenkään netin katkeiluun sinänsä. se johtuu joko palveluntarjoajasta omasta boxista tai johdoista, ensinnä tarkistaisin omasta päästä kaikki. lainaisin kaverilta johtoja.

Pööpeli mööbeli
Senior Member

6 tuotearviota
_
12. heinäkuuta 2005 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kyllä se ip-lupa liittyy katkeilemiseen, ainakin minun kohalla. ja kyllä oon tarkistanut johdot jo.

Senior Member

6 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 11:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja taas netti katkeilee tasan tarkalleen samalla tavalla, viime kerrallakin jouduin turvautumaan taas Windowsin uudelleenasennukseen...:(

Niimpä kysynkin, onko kellään muulla käynyt näin ja on osannut ratkaista ongelman.

Ja kertokaapas hyviä virus advare jne. poisto-ohjelmia. Oon kokeillut jo McAfee, Ad-Aware ja HijackThis.
Että jospa se sittenkin olisi virus tai jokin... huomasin että Ad-Aware löysi mitä McAfee ei löytänyt...

dorkempi
Junior Member

1 tuotearvio
_
8. elokuuta 2005 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla oli oi Welhon paska kaapelimodeemi, joka aina välillä pätki. Johdoista se oli kii...
Senior Member

6 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pätkikö niin kuten olen selittänyt tässä threadissa?
---
Muuten, taisin EHKÄ paikallistaa ongelman, Internet download manager. Sen olen viimeksi asentanut, ja se liittyy nettiin... nyt poistin, katotaan miten jatkuu ongelma...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2005 @ 14:39

Senior Member

6 tuotearviota
_
10. elokuuta 2005 @ 05:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, se oli Internet Download Manager(latausten nopeuttaja)
Se jotenkin aiheuttaa yhteyden häviämisen. Nyt ei oo pariin päivään yhtään katkeillut=D

Mainos
_
__

_
stokker
Suspended due to non-functional email address
_
12. elokuuta 2005 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellänin on samanlainen ongelma jossa kone katkaiseen yhteyden nettiin 6tunnin välein. Ip-osoite ei kylläkään vaihdu mikä vikana? Tämä vika tuli sen jälkeen kun otin modeemin johdot irti ukkosen takia.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ip-lupa vanenee, netti pätkäsee... mikä avuksi?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy