Procaster Cinex
|
|
tmskpk7
Junior Member
|
15. heinäkuuta 2005 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Verkkokauppa myy Procaster Cinex-nimistä pienelle kannettavan kovalevylle tehtyä koteloa, johon voi siis tallentaa tietoa ja myös toistaa divx/xvid-elokuvia, mp3:sia yms.
Googlella ei löydy muuta tietoa kuin verkkokaupan sivu ja itseni esittämä sama kysymys toiselle palstalle. Siellä ei kukaan ole tähän vastannut. Mikähän tämä laite oikeasti on, kun siitä ei löydy mitään valmistajan nettisivuakaan tai esim firmwarea.
Kysyisin käyttökokemuksia. Pieni mukana kuljetettava kovalevy olisi hyvä, mutta miten tuo laite toimii muussa käytössä? Lähinnä kiinnostaa tuo elokuvien katselumahdollisuus. Tosin minulla jo on modattu xbox, jota tuo tuskin voittaa siinä asiassa. Voiko siihen päivittää firmwaren? Mitä muita mainitsemisen arvoisia kommentteja?
Tässä on verkkokaupan sivulta löytyvä linkki arvosteluun:
http://www.dnainternet.fi/id/viihde/laitteet/artikkelit/11188445280377 46.html
|
hoppula
Newbie
|
13. elokuuta 2005 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin ton pari viikkoa sitten 60gigan kovolla. Tyytyväinen olen ollu ostokseen, vaik hintaa tuli 214?
Hyvää tos on et tosiaanki helvetin pieni, saatanan kätevä ja perkeleen hyvä :D Ei vaan joo, ei turhia mieti ku painaa nappia, vaan videot lähtee heti pyöriin. Kaukosäädin on näppärän kokonen ja silti toimii kaukaa. Kaikki videot mitä oon sisään tunkenu toi on toistanu. Käyttöliittymä on erittäin kätevä ja helppo, itse en oo vielä joutunu setuppien kans tekemisiin ku kaikki on pelannu ok.
Huonoa on että laitoin muutaman .subin tohon nii se toisti Ä:t ja Ö:t viivoiksi (_), en tiä miten sen sais sitte toimimaan, vai saako. Pitää vissiin polttaa tekstit leffoihin. Lämpenemisestä sen verran että kyllähän kovot aina lämpiää, on toi toiminu useita tunteja putkeen ihan hyvin. lisää saa kysyä jos tarvii :P
Kyl se näin on joo
|
laiz
Newbie
|
27. elokuuta 2005 @ 07:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ostanut saman soittimen (lähinnä kyllä ulkoiseksi kovokehikoksi)
ja seuraavia vikoja olen huomannut.
Subit: Ä:t ja Ö:t jää toistumatta
Äänen sync: Ääni jää jossain DivX:ssä jälkeen, selvittelen vielä mitä tiedostoja tämä tarkalleen vaivaa...
Olen laittamassa VK:lle reklamaatiota aiheesta ja tuntuisi että kaikki te jotka olette ongelmia laitteen kanssa kokeneet, laittaisitte viestiä VK:lle --> niin olisi toivoa saada Firmware päivitys tähän vehkeeseen.
Perkele kun ei ole yleisempi laite esim.euroopassa, olisi varmaan jo moni "hakkeri" tuohon tehnyt paljon parempia firmwareja kuin tuo alkuperäinen.
Laitteen idea ja nykyinenkin toimintavarmuus on kokoon ja hintaan nähden kyllä ylivoimaisia, ihmettelen että ei ole muissa maissa yleistynyt.
|
hoppula
Newbie
|
28. elokuuta 2005 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Nii joo ton unohdinki. Täytyy tosiaanki toivoo että joku tekis tohon paremman firmwaren missä noi bugit korjautuis.
Kyl se näin on joo
|
misteli
Newbie
|
7. syyskuuta 2005 @ 08:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, itsekin olen katsellut cineX:ää. Mitenhän tuo toimii autokäytössä? Minkälaista sähköä laite siis tarvii? Kai virtajohto on irroitettava, jolloin powerin saisi tupakansytyttimestä? Olisi hieman kätevämpi kuin nykyinen kannettava autossa... vai? Erillinen näyttö siis on.
|
hoppula
Newbie
|
7. syyskuuta 2005 @ 10:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo tos on ulkonen muuntaja joka diffaa sen jännitteen 5-volttiseksi. Eli jos osaat tehdä/löydät sopivan muuntajan niin voisin hyvin kuvitella et sopii autokäyttöön mainiosti. Sun vaan pitää jättää toi ite yksikkö jotenki näkösille et se kaukosäädin toimii. Tosin sekin on laitteen "eetupaneelissa" eli jos hanskaat noi hommat hyvin niin ei oo kova homma piilottaa laita kojelautaan :P
Kyl se näin on joo
|
misteli
Newbie
|
8. syyskuuta 2005 @ 04:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos. Pitääpä alkaa katsomaan jos jostain jotain löytyisi.
Siis 5V. Onhan se tasavirtaa? Entäpä CineXin tehon tarve? Ensimmäisenä tuli mieleen, että olisikohan kännyköiden autolaturit noilla hujakoilla. Pitää tarkistaa, kunhan jostain vanhan laturin löydän. Eivät kyllä taida antaa riittävästi virtaa mutta luulisi jotain valmista löytyvän.
|
misteli
Newbie
|
8. syyskuuta 2005 @ 06:22 |
Linkki tähän viestiin
|
hmmm... taidan sittenkin siirtyä invertteriin mallia Biltema. Lyhyellä googlauksella bilteman invertteri on ainakin parissa tapauksessa toiminut vähän aikaa. Onpahan sitten autossa 230V jos sattuu jossain tarvitsemaan. CineXin tehontarve edelleen kiinnostaa, että voi arvioida tarvittavan kokonaistehon.
Ihan mielenkiinnosta. Minkälainen käyttöliittymä CineXissä on? Lähtökohdat ovat siis 7 tuuman näyttö, tärisevä auto ja käyttäjä 4v (ellen sitten kohta itse siirry taakse ja laita emäntää ajamaan :) ).
|
hoppula
Newbie
|
8. syyskuuta 2005 @ 11:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Käyttöliittymä on tylsän näköinen, mutta helppo. Toimii resurssienhallinnan tavoin. Uskoisin että toimii hyvin jopa 7 tuuman näytöllä.
Inputti on 0.5A ja output 2.0A maksimissaan. Ja tasavirtaa se syöttää kovoon.
Kyl se näin on joo
|
laiz
Newbie
|
17. lokakuuta 2005 @ 07:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2005 @ 07:13
|
hoppula
Newbie
|
17. lokakuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa-a, kysyppä sä vuorostas verkkokaupasta et onko niille tullu tietoa uudesta firmwaresta :P
Kyl se näin on joo
|
misteli
Newbie
|
20. lokakuuta 2005 @ 14:03 |
Linkki tähän viestiin
|
tere taas
Eihän tässä mennyt kuin melkein 2 kuukautta ennenkuin sain laitteen hommattua. Verkkokaupasta ei vastattu enää niin kyselenpä jos täällä olisi joku ratkaisu keksitty ääniongelmaan. Siis mpeg2:ssa ääni on kymmenisen sekuntia jäljessä. Muilla en ole ehtinyt kokeilemaan enkä varmaan ehdikään, kun kohta tyttö herää uniltaan :). Idea on kuitenkin niin hyvä, etten millään viitsisi palauttaa laitetta.
Oli jo riittävästi ongelmia levyn alustuksessa ja sekin onnitsui vain puoliksi. XP ei suostunut alustamaan kuin 32 G:n FAT32:n. Kaipa tuohonkin vielä joku hifistimpi ratkaisu löytyy, kunhan vain olisi aikaa tapella tän kanssa.
|
hoppula
Newbie
|
19. marraskuuta 2005 @ 21:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse alustin XP pro:lla, se kyl osas alustaa mun 60 gigan kovon. Sit on olemassa erinäisiä ohjelmiaki millä saa alustettua isotkin FAT-osiot toimimaan. Mites on muuten projekti edistynyt? Ja onko kukaan saanut selkoa tuohon subtitle-onglemaan?
Kyl se näin on joo
|
misteli
Newbie
|
21. marraskuuta 2005 @ 03:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Hou
Itse yritin myös XP Prolla eikä onnistunut. Kaveri sitten alusti jollain muulla ohjelmalla.
Äänen olen saanut synkkaan, kun enkoodaan filekset vidomilla. Tuolla olen nyt tullut toistaiseksi toimeen. Ääniongelma on siis lähinnä mpeg2 fileksissä, jotka olen tallentanut Hauppaugen WinTV2000:lla. Kyseessä ei siis kaiketi ehkä varmaankaan ole ollenkaan CineX ongelma.
|
piilopoju
Newbie
|
16. joulukuuta 2005 @ 03:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Tästä laitteesta löytyy tosi vähä tietoo... millaset ääni lähdät tässä masiinas on?? onko kaikki liittimet samalla sivustalla jot telakka seman ralkentaminen olis mahdollista?? Tarttis tietää kun vähä harkihin pientä projektin poikasta mobiileen
GURU All Over The Net!!
Sponsored by AfterDawn.com
|
kk80
Newbie
|
21. joulukuuta 2005 @ 09:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Nii kertokees millä ohjelmil ootte formatoinu noita yli 32gigasii levyi fat32:siks
|
hoppula
Newbie
|
21. joulukuuta 2005 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Partition magic on ohjelma jolla mie alustin tuon oman 60 gigasen kovon, hyvin pelaa.
Tohon aikasempaan viestiin että kaikki liitännät tossa on yhellä sivulla, eli takasivulla. IR-vastaanotin on taas "etupaneelissa", eli aivan etummaisena, muuta siinä edessä ei sitte olekkaan. Luulis sopivan hyvin myös autohommiin. Äänilähtöinä tossa on vaan toi AV-out liitäntä, eli on samassa plugissa video ja sitten L&R musat. Sitte tossa on VGA-lähtöki, ikinä en oo tosin käyttäny.
Kyl se näin on joo
|
piilopoju
Newbie
|
21. joulukuuta 2005 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
millanen sen käyttö liittymä on? Näyttääks se jotenki nää filet näytöl josta valitaan vai kuis tää härpäke skulaa?
GURU All Over The Net!!
|
hoppula
Newbie
|
21. joulukuuta 2005 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo kansiot näkyy vasemmalla ja alikansiot oikeella.
Vertaa yksinkertaistettuun resurssienhallintaan.
Kyl se näin on joo
|
kk80
Newbie
|
22. joulukuuta 2005 @ 12:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Tohon ÄÖÅ ongelmaan kannattaisi kysellä procasterilta firmware päivitystä
Edit: näköjään heittomerkkikin tuottaa ongelmia.. muita?
Edit: Palaute... :(
Hei,
Kiitos palautteesta. Valitettavasti piirisarjan valmistaja ei enää toimita ohjelmistopäivityksiä tälle purkupiirille, joten valitettavasti ääkkös-tekstitystä ei saada tulevaisuudessakaan näkymään oikein.
Ystävällisin terveisin,
ProCaster Support Finland
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. joulukuuta 2005 @ 08:24
|
piilopoju
Newbie
|
22. joulukuuta 2005 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo kyl tää vaikuttaa asia tamineelta ja pitää laittaa tilaukseen... ei vaan kerkii enää täks jouluks pukinkontiin... Ei taida olla myytävänä kuin verkkokupan kautta vaan!?
GURU All Over The Net!!
|
kk80
Newbie
|
17. tammikuuta 2006 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Tekstillä olis voinu olla edes tumma tausta.. "ei näy valkosta vasten teksti ollenkaan"
Pientä hiomista vaatis firmiksil..
Näppärä toi kyl muuten on...
Ku sais yhen firmiksen ni vois kattoo noit dvd soittimien koodei et onko ne paljoa erilaisia
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2006 @ 15:49
|
hoppula
Newbie
|
17. tammikuuta 2006 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
En oo käyttäny tekstei ollenkaan ku se näyttää ne vitun ääkköset niin heikosti :/
Kyl se näin on joo
|
kk80
Newbie
|
20. tammikuuta 2006 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Sit vielä kysymys muilta Cinexsin omistajilta:
tuossa cinexsissä ole kaikkia valikoita mitä manuaali pitää sisällään.
Esim:
General Setup: Captions "puuttuu"
Preferences: Audio, Subtitle, Disc menu "puuttuu"
Puuttuhan nämä kait muiltakin kun itelläkään ei ole?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2006 @ 15:51
|
Mainos
|
|
|
Japander
Newbie
|
13. kesäkuuta 2006 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Cinexin käyttäjät hei, mitä kaikkia tiedostomuotoja toistaa? Lähinnä että mitkä videotiedostot.
|