User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 22.12.2024 / 21:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > mikä kohtuulinen takuuhuoltoaika?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä kohtuulinen takuuhuoltoaika?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
jarzza
Suspended due to non-functional email address
_
18. heinäkuuta 2005 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli Gigantista ostettu 4kk. käytetty samsung x480 pimeni,takuuhuollossa 7vk,ei yhteydenottoja.
neggis
Member
_
18. heinäkuuta 2005 @ 19:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
2vko on mielestäni kohtuullinen takuuhuoltoaika. Ei muutakuin paikalliseen kuluttaja-asiamieheen yhteyttä niin homma lähtee aukeamaan melko suurella todennäköisyydellä vauhdikkaasti (nimim kokemusta on).
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=8687&site=3...

Registered Linux User #395726
Postituslista suomalaisille SUSE Linux käyttäjille: http://lists.kotoistaminen.novell.fi/mailman/listinfo/suser-fi
All mail clients suck. This one just sucks less: http://www.mutt.org/
Messenger sucks, use Bitlbee: http://www.bitlbee.org
Senior Member
_
18. heinäkuuta 2005 @ 20:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehdottomasti ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kuten jo edellä mainittiin.
Ja tuo kohtuullinen huoltoaika on tosiaan n.2 viikkoa.
(Nimim. joskus tiskin toisella puolella seisoskellut)
jarzza
Suspended due to non-functional email address
_
19. heinäkuuta 2005 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No en vielä kääntynyt KA:n puoleen vaan kävin huoltotiskillä,ilmaisin närkästykseni, kommentti:meillä huollot hoitaa alihankintayritys, minä:te teette sopimuksen,vastaus:Öh juu on nyt kesälomaaikakin.
Senior Member
_
20. heinäkuuta 2005 @ 11:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa olla aika turha vetää hernettä nenään jos huolto vie 2-4vkoa. sitä pidemmästä huollosta voi käydä keskustelemassa siinä liikkeessä mihin sen on huoltoon jättänyt. Huoltoajat taitaa olla kaikkialla suht samaa luokkaa johtuen siitä että jokaisella valmistajalla on yleensä vain 1 valtuutettu huoltopiste missä tehdään kaikki huollot. Se on eriasia jos jossain myymälässä korjataan pikku korjauksia mutta mutta esim kylmäjuotoksia saattaa olla vaikea tehdä missään takahuoneessa...
Mulla meni autosta takalasi niin maahantuojan huollossa ja toisessa merkkiliikkeessä ne sano että voidaan ottaa auto sisään 3-4 viikon kuluttua. kiva ajella takalasi rikki. mutta elämä on!
AppleMr
Junior Member

2 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2005 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttajasuojalain määrittelemä kohtuullinen huoltoaika on 2 (kaksi) kuukautta.

AppleMr
jarzza
Suspended due to non-functional email address
_
20. heinäkuuta 2005 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei herneen vetämisestä ole kysymys,vaan siitä että tämä on TAKUUn alainen vehe,tavallinen huoltoonvienti ei edellytä firmalta mitään aikataulua (ellei paperilla).
Tuota kuluttajaviraston sivuilla esitettyjen esimerkkitapausten valossa omani oikeuttaisi kaupan purkuun, tai virheetön tuote tilalle (uusi).
Tämä kirjoittelu lähinnä siksi että Gigantti pitää itseään esimerkillisenä näissä asioissa.
Kuitista: Ostaja ei ottanut hänelle tarjottua IMMU sopimusta.
neggis
Member
_
21. heinäkuuta 2005 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kuluttajasuojalain määrittelemä kohtuullinen huoltoaika on 2 (kaksi) kuukautta.
Kyllä se pari viikkoa on;
http://www.ssml-fdma.fi/Kuluttajansuojalaki.pdf


Registered Linux User #395726
Postituslista suomalaisille SUSE Linux käyttäjille: http://lists.kotoistaminen.novell.fi/mailman/listinfo/suser-fi
All mail clients suck. This one just sucks less: http://www.mutt.org/
Messenger sucks, use Bitlbee: http://www.bitlbee.org
Senior Member
_
21. heinäkuuta 2005 @ 09:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei oikeen toi aika riitä tutkimaan koko pdf:ää joten voisitko kertoa mistä sieltä tällainen tieto löytyy. kiinnostavaa.
neggis
Member
_
21. heinäkuuta 2005 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mulla ei oikeen toi aika riitä tutkimaan koko pdf:ää joten voisitko kertoa mistä sieltä tällainen tieto löytyy. kiinnostavaa.
olisko control + f mitään?

Registered Linux User #395726
Postituslista suomalaisille SUSE Linux käyttäjille: http://lists.kotoistaminen.novell.fi/mailman/listinfo/suser-fi
All mail clients suck. This one just sucks less: http://www.mutt.org/
Messenger sucks, use Bitlbee: http://www.bitlbee.org
Senior Member
_
21. heinäkuuta 2005 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sori, en haluais olla mitenkään pikkumainen mutta mä en löytänyt tosta mitään mikä viittaisi 2 viikon kohtuulliseen huoltoaikaan.
Senior Member

2 tuotearviota
_
21. heinäkuuta 2005 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siellä minun mielestäni mainittu kiinteää 2 viikon aikaa, päinvastoin kohtuullista takuukorjaus-aikaa arvioidaan tapauskohtaisesti. Vilkaise Kuluttajaviraston FAQ-osuus läpi ja päätä sen perusteella miten kannattaa toimia:

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=64...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. heinäkuuta 2005 @ 14:05

jarzza
Suspended due to non-functional email address
_
21. heinäkuuta 2005 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, siellä mainitaan esimerkkejä,lapsiperheen pesukone:viikossa ,nahkasohva:ei niin kiirettä.
Mulla känny ollut kuitenkin 7viikkoo, no "varalousku" on onneksi.
Senior Member
_
23. heinäkuuta 2005 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta joo että toi 7 viikkoo on liian kauan mutta se 2 viikkoo ei myöskään ilmeisesti aina riitä. Ootko soittanu suoraan samsungille ja kyselly mitään kompensaatiota tai sitä että koskahan sen voi saada takaisin?
AppleMr
Junior Member

2 tuotearviota
_
13. elokuuta 2005 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Frankku. Pari viikkoa niin varmasti. Kuluttajasuojalautakunta ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa autuaaksi tekevä elin. He antavat suosituksen toimenpiteelle, ei määräyksiä. Edellisen yrityksen palveluksessa kerran todistamassa olleena kyseisenlaista tapausta tuli hyvin selväksi, että maksimi aika on tosipaikan tullen kaksi kuukautta.

AppleMr
Senior Member
_
16. elokuuta 2005 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sitähän mä tässä yritän nätisti sanoa...
siis että kone on huollossa ja tulee kuin tulee, eikä rutina hirveästi aina auta.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
16. elokuuta 2005 @ 13:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin tietotekniikkatavaroissa kaksi (2) viikkoa on kuuleman mukaan suositeltava enimmäisaika ainakin yleisten/hyvin saatavien tuotteiden kohdalla. Ensin otat yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kerrot, että valitus lähtee jos ei homma edisty. Jos ei auta, niin sitten valitus vaan menemään. Tosin siinä valitushommassa sitten meneekin helposti vuosi.
Nimim. Päätös valituksesta tulee viimeistään ensi huhtikuussa.
Senior Member
_
18. elokuuta 2005 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
äh, menköön. mitä mä noista voin tietää, oonhan ollu alalla vasta parisen vuotta. kylläkai te paremmin tiedätte :)
(tähän taitaa olla turha enää vastata, en ajatellut tätä keskustelua seurata tämän jälkeen)

Edit: jos todella kiinnostaa se kohtuullinen huoltoaika niin kannattaiskohan ottaa yhteyttä siihen kuluttaja-asiamieheen?

Edit:typot

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 16:34

snb
Junior Member
_
23. elokuuta 2005 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa marssia sinne liikkeeseen mistä oot ostanu sen luurin ja vaatia sieltä vastaavanlainen laite huollon ajaksi tilalle, taikka muuta hyvitystä.
Mainos
_
__
 
_
acido
Suspended due to non-functional email address
_
1. syyskuuta 2005 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuluttaja-asiamies (Marita Wilska) ei ole taho, johon näissä asioissa otetaan yhteyttä. Wilskan toimisto valvoo lähinnä markkinoinnin lainmukaisuutta noin yleisesti.

Aluksi voi pyytää neuvoa kunnallisilta kuluttajaneuvojilta ja siittä sitten vaikka väsätä reklamaation vahigokorvausvaatimuksineen (mm. matkakulut). Jollei auta, valitus kuluttajavalituslautakuntaan: www.kuluttajavalituslautakunta.fi Valituksessa tärkein osa on vaatimusosa. Eli jollei laitetta saada kohtuuajassa kuntoon (tai se toistuvasti leviää uudestaan), niin kannattaa vaatia kaupan purkua.

When the going gets weird, the weird turn pro..
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > yleistä keskustelua kännyköistä > mikä kohtuulinen takuuhuoltoaika?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy