Mikä kohtuulinen takuuhuoltoaika?
|
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
18. heinäkuuta 2005 @ 17:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli Gigantista ostettu 4kk. käytetty samsung x480 pimeni,takuuhuollossa 7vk,ei yhteydenottoja.
|
neggis
Member
|
18. heinäkuuta 2005 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
18. heinäkuuta 2005 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehdottomasti ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kuten jo edellä mainittiin.
Ja tuo kohtuullinen huoltoaika on tosiaan n.2 viikkoa.
(Nimim. joskus tiskin toisella puolella seisoskellut)
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
19. heinäkuuta 2005 @ 16:24 |
Linkki tähän viestiin
|
No en vielä kääntynyt KA:n puoleen vaan kävin huoltotiskillä,ilmaisin närkästykseni, kommentti:meillä huollot hoitaa alihankintayritys, minä:te teette sopimuksen,vastaus:Öh juu on nyt kesälomaaikakin.
|
Senior Member
|
20. heinäkuuta 2005 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Taitaa olla aika turha vetää hernettä nenään jos huolto vie 2-4vkoa. sitä pidemmästä huollosta voi käydä keskustelemassa siinä liikkeessä mihin sen on huoltoon jättänyt. Huoltoajat taitaa olla kaikkialla suht samaa luokkaa johtuen siitä että jokaisella valmistajalla on yleensä vain 1 valtuutettu huoltopiste missä tehdään kaikki huollot. Se on eriasia jos jossain myymälässä korjataan pikku korjauksia mutta mutta esim kylmäjuotoksia saattaa olla vaikea tehdä missään takahuoneessa...
Mulla meni autosta takalasi niin maahantuojan huollossa ja toisessa merkkiliikkeessä ne sano että voidaan ottaa auto sisään 3-4 viikon kuluttua. kiva ajella takalasi rikki. mutta elämä on!
|
AppleMr
Junior Member
2 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2005 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuluttajasuojalain määrittelemä kohtuullinen huoltoaika on 2 (kaksi) kuukautta.
AppleMr
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
20. heinäkuuta 2005 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
No ei herneen vetämisestä ole kysymys,vaan siitä että tämä on TAKUUn alainen vehe,tavallinen huoltoonvienti ei edellytä firmalta mitään aikataulua (ellei paperilla).
Tuota kuluttajaviraston sivuilla esitettyjen esimerkkitapausten valossa omani oikeuttaisi kaupan purkuun, tai virheetön tuote tilalle (uusi).
Tämä kirjoittelu lähinnä siksi että Gigantti pitää itseään esimerkillisenä näissä asioissa.
Kuitista: Ostaja ei ottanut hänelle tarjottua IMMU sopimusta.
|
neggis
Member
|
21. heinäkuuta 2005 @ 08:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
21. heinäkuuta 2005 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei oikeen toi aika riitä tutkimaan koko pdf:ää joten voisitko kertoa mistä sieltä tällainen tieto löytyy. kiinnostavaa.
|
neggis
Member
|
21. heinäkuuta 2005 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mulla ei oikeen toi aika riitä tutkimaan koko pdf:ää joten voisitko kertoa mistä sieltä tällainen tieto löytyy. kiinnostavaa.
olisko control + f mitään?
|
Senior Member
|
21. heinäkuuta 2005 @ 12:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Sori, en haluais olla mitenkään pikkumainen mutta mä en löytänyt tosta mitään mikä viittaisi 2 viikon kohtuulliseen huoltoaikaan.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
21. heinäkuuta 2005 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. heinäkuuta 2005 @ 14:05
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
21. heinäkuuta 2005 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, siellä mainitaan esimerkkejä,lapsiperheen pesukone:viikossa ,nahkasohva:ei niin kiirettä.
Mulla känny ollut kuitenkin 7viikkoo, no "varalousku" on onneksi.
|
Senior Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 08:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Totta joo että toi 7 viikkoo on liian kauan mutta se 2 viikkoo ei myöskään ilmeisesti aina riitä. Ootko soittanu suoraan samsungille ja kyselly mitään kompensaatiota tai sitä että koskahan sen voi saada takaisin?
|
AppleMr
Junior Member
2 tuotearviota
|
13. elokuuta 2005 @ 21:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Frankku. Pari viikkoa niin varmasti. Kuluttajasuojalautakunta ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa autuaaksi tekevä elin. He antavat suosituksen toimenpiteelle, ei määräyksiä. Edellisen yrityksen palveluksessa kerran todistamassa olleena kyseisenlaista tapausta tuli hyvin selväksi, että maksimi aika on tosipaikan tullen kaksi kuukautta.
AppleMr
|
Senior Member
|
16. elokuuta 2005 @ 09:57 |
Linkki tähän viestiin
|
sitähän mä tässä yritän nätisti sanoa...
siis että kone on huollossa ja tulee kuin tulee, eikä rutina hirveästi aina auta.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin tietotekniikkatavaroissa kaksi (2) viikkoa on kuuleman mukaan suositeltava enimmäisaika ainakin yleisten/hyvin saatavien tuotteiden kohdalla. Ensin otat yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kerrot, että valitus lähtee jos ei homma edisty. Jos ei auta, niin sitten valitus vaan menemään. Tosin siinä valitushommassa sitten meneekin helposti vuosi.
Nimim. Päätös valituksesta tulee viimeistään ensi huhtikuussa.
|
Senior Member
|
18. elokuuta 2005 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
äh, menköön. mitä mä noista voin tietää, oonhan ollu alalla vasta parisen vuotta. kylläkai te paremmin tiedätte :)
(tähän taitaa olla turha enää vastata, en ajatellut tätä keskustelua seurata tämän jälkeen)
Edit: jos todella kiinnostaa se kohtuullinen huoltoaika niin kannattaiskohan ottaa yhteyttä siihen kuluttaja-asiamieheen?
Edit:typot
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 16:34
|
snb
Junior Member
|
23. elokuuta 2005 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa marssia sinne liikkeeseen mistä oot ostanu sen luurin ja vaatia sieltä vastaavanlainen laite huollon ajaksi tilalle, taikka muuta hyvitystä.
|
Mainos
|
|
|
acido
Suspended due to non-functional email address
|
1. syyskuuta 2005 @ 19:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuluttaja-asiamies (Marita Wilska) ei ole taho, johon näissä asioissa otetaan yhteyttä. Wilskan toimisto valvoo lähinnä markkinoinnin lainmukaisuutta noin yleisesti.
Aluksi voi pyytää neuvoa kunnallisilta kuluttajaneuvojilta ja siittä sitten vaikka väsätä reklamaation vahigokorvausvaatimuksineen (mm. matkakulut). Jollei auta, valitus kuluttajavalituslautakuntaan: www.kuluttajavalituslautakunta.fi Valituksessa tärkein osa on vaatimusosa. Eli jollei laitetta saada kohtuuajassa kuntoon (tai se toistuvasti leviää uudestaan), niin kannattaa vaatia kaupan purkua.
When the going gets weird, the weird turn pro..
|