User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 8.6.2025 / 23:40
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevy (agp, n.100?, socket 939)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emolevy (agp, n.100?, Socket 939)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
puppe_b
Senior Member
_
20. heinäkuuta 2005 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kuten otsikossa tulee jo ilmi, niin vaatimukset uuteen emoon ovat: agp väylä, socket 939 ja hinta 100? tuntumassa.
-Onko A8V Deluxe ja A8V-E Deluxe emolevyillä paljoakaan eroa ja ovatko ne hyviä vaihtoehtoja?
-Kannattaako ostaa nForce4-piirisarjalla varustettu emo (löytyykö tuollaista emoa agp väylällä?)

edit: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/209394 A8V Deluxe on aika vahvoilla, mutta laittaakaa myös muita vaihtoehtoja...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2005 @ 08:21

kkreippi
Junior Member
_
20. heinäkuuta 2005 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tietääkseni ei löydy nforce4 emoa agp väylällä :(
mutta jos nyt ihan pakko on agp väylällä ni suosittelen MSI K8N NEO2 PLATINUM emoa. siinä on paras nforce3 piiri (Ultra) ja siinnon agp väylä jne. ja tietysti se maksaa sit semmosen 100-130? riippuen kaupasta
niin ja noita VIAllisia emoja en suosittele vaikka onhan nekin "toimivia" emoja :)

XP2600+|768mtDDR400|Radeon9600|80Gt|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2005 @ 08:32

Member

3 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2005 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä yks vaihtoehto
Epox EP-9NDA3+
Valmistajan sivu: http://www.epox-europe.com/products/view.php?product_id=274
MuroBBS: http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9099_a-2...
Hintaseuranta: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/23949

Hinnat on nyt nousussa johtuen dollarin vahvistumisesta, ite ostin ton emon Cruz Brokerista 10 päivää sitte 99 eurolla..
Member
_
20. heinäkuuta 2005 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
A8V-E Deluxe on PCI-E väyläinen emo, kuten kaikki nForce4 emot. Jos AGPllä haluat, niin nForce3 emoista löytyy ja kantana 939. Hinta on satasen kantturoissa.
Itse tein juuri hankinnan samoilla kriteereillä ja päädyin Asuksen A8V Deluxee WiFillä, mutta en vielä voi kertoa kokemuksia kun homma vasta alulla.
Voin kertoa tän illan jälkeen lisää jahka saan koneen laukkaamaan. Oli kovalevyn kanssa "HIEMAN" ongelmia...

EDIT: Niin ja linkki olikin mun topicciin... ;P

[DFI Infinity RS482][Opteron 146 (270x10)]
[Tulossa G.Skill 1Gb kit DDR550]
[MSI 7600GS (@ 540/920 MHz)][Antec NeoHE 430]

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2005 @ 10:46

puppe_b
Senior Member
_
20. heinäkuuta 2005 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitä odotellessa... =D
-saako tossa emossa dual-channelin hyödyntämään 4 muistikampaa? (esim. 4x 512mb toimis samalla tavalla kuin 2x 1024mb)
Member
_
21. heinäkuuta 2005 @ 04:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin, nyt pikainen hätäapuohje Asuksen A8V Deluxe emoja halajaville.

1.) Windowsin asennus
- ennen kuin lähdet asentamaan mitään, niin BIOSista pois päältä emolevyn äänipiiri, LAN ja se IEEE1394
- minulla oli vaikeuksia saada MITÄÄN asennettua ilman että (IDE levyjä) oli toinen kovalevy kytkettynä Promisen UltraDMA133 liittimeen ns. RAID valmiuteen (RAIDia ei kytketä, vaan annetaan piirin tunnistaa että siellä on levy)
- yhdellä kovalevyllä asennus kaatui melko heti alkuunsa (osioinnin ja formatoinnin jälkeen, datoja kopioitaessa levylle)
- Windowsin asennus jumiutui sitten alussa siihen kun käytiin lataamaan laiteajureita, siksi tuo eka kohta.. ;)
- asenna windows

2.) Windows käyttökuntoon
- asenna VIA:n 4 in 1 ILMAN AGP 3.0 ajuria toistaiseksi
- kytke BIOSista äänipiiri ja asenna se Winiin
- Kytke BIOSista LAN ja asenna Winiin
- Kytke BIOSista IEEE palikka ja asentuu itsekseen... :)
- Hae netistä ainakin äänipiirin uusin ajuri ja USB ajuri (CDllä olevasta puuttuu tiedosto)
- laittele nuo em. (saa varmaankin tehdä niinkin että ensin LAN ja sitten suoraan päivitetty äänipiiri)
- asenna SP2
- Asenna VIAn 4 in 1 ajurit uudelleen ja nyt ota mukaan tuo AGP 3.0 ajuri
- asentele loput roippeet... :)

Itsellä meinasi usko loppua, kun ei meinannut Windows alkuun asentua. Mutta jos näistä on apuja jollekulle, niin hienoa. Itse olin hieman hukassa. Voihan se olla, että tuo mun emo on joku maanantaiversio mallia P.O.S.
Netistä: SATA levyjen kanssa on ollut myös samankaltaista ongelmaa, että yhdellä ei meinaa päästä hommassa eteenpäin. Kahdella levyllä kaikki menee kuin kusi kuperaa lautaa (lainatakseni wanhaa kansaa).

Nyt kun homma on jalkeilla, niin kokoonpano vaikuttaa aika hiton hyvälle. Ehdin jo ottamaan 3DMarkit läpi ja vakuutuin toiminnasta.

Niin ja puppe_b; ainakin emon manuaalin mukaan Dual Channelissa toimii neljä muistikampaa tai sitten kaksi (kohta 2.4.2).

EDIT: Nyt kone pörissyt pari päivää ja eilen ilmeni pieni jäätymisongelma. Eli Windows jäätyi ja homma ei lähtenyt kuin virtanapista. Soittelenpa tuonne liikkeeseen mistä ko. lankun ostin, se kun taitaa tosiaan olla maanantaipainos. Voi hattu sentään... :/
Taidan koittaa puhua lankun vaihdon KOKONAAN toiseen.

EDIT2: Voi v**** sentään! Jos laitan emon sinne huoltoon, niin ne haluavat ensin syynätä lankkua viikon verran (tai jotain) ja sitten sen jälkeen vasta ratkaistaan että mitä asian kanssa tehdään. Ja mun vaan pitää kiltisti odottaa hattu kourassa, että mitä setät pajalla sanoo. On se vaan hanurista... :(
Eikö se piisaa et en ole tyytyväinen tuotteeseen, ja haluan vaihtaa tuotteen uuteen toimivampaan?!?!?! Häh??? Prkle...
Mitähän kuluttajasuoja-asiamies sanois tästä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. heinäkuuta 2005 @ 11:17

Member
_
26. heinäkuuta 2005 @ 05:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Spammaan urakalla tästä Asuksen A8V Deluxesta.

Prkele, nyt testattu Prime95:llä muistien toimivuus rasitustestissä ja homma kaatuu ekan testin alkuvaiheessa laskuvirheeseen. Eli kakkia koko emo, kusee muistiasetukset oiken urakalla. Vika ilmeisesti BIOSissa (ollut jo 2 viimeisessä BIOSin versiossa - eikä tuleva versio taida auttaa jos betaa kokeilee)...
Olen kokeillut Prime95:sta muistien auto -asetuksilla ja sitten manuaalisesti säädetyillä. Kumpikin kippaa testin nurin. Vanha DFIn nForce2 emo sentään meni vielä FSB215 ja muistit 1:1 asetuksilla helposti läpi ko. testin samaisilla muistikammoilla.

Muuten emo vaikuttaisi lupaavalta, kunhan se VAIN toimisi. Everestin muistitestissä päästään aika koviin nopeuksiin... :)

Itku tässä kohta tulee...

puppe_b
Senior Member
_
26. heinäkuuta 2005 @ 08:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ompas paljon ongelmia :/ , onkohan tästä apua:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/214200
viliwee
Senior Member
_
26. heinäkuuta 2005 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse katselin tuollaista
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16683
Tuosta löytyy nForce3 piirisarja, Agp ja 939 kanta.
Eli kaikki mitä oikeastaan tarvitset. Eikä hintakaan ole paha.

ASROCK S775 PT880PRO, INTEL DUAL CORE E2160 1.8GHZ, 2x2gb DDR2, Asus AH3650 512mt, Seagate 120gb, Maxtor 300gb, Antec SLK1650B
Senior Member
_
26. heinäkuuta 2005 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en missään tapauksessa suosittelisi EpoXin 9NDA3:sta. Itselläni ensimmäinen kappale tuosta oli täysin susi, ei inahdustakaan. Takuun kautta toinen tilalle, ilmeisesti emon ide-väylissä tai niiden ohjaimissa jotain vikaa, kone kun kaatuilee etenkin silloin kun on useampia torrenteja auki tai purkaa rar-paketteja.
Member
_
26. heinäkuuta 2005 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä,
lupaava emo tää Asus muuten mutta tosiaan nuo BIOS ongelmat on kyllä NIIN syvältä ja poikittain. Olen nyt silmät ristissä lukenut netin läpi aiheesta ja ongelmista ja valaistunut hieman. Jos kikkakolmoset auttaa, niin kerron sitten mitä pitää tehdä jos A8V Deluxen hankkii, että se saadaan jaloilleen.

Tänään alkaa empiiriset kokeet ja savun hälvettyä katsotaan joskos se alkais vakaantumaan tuon muistinkäsittelyn osalta. Ja se kun saavutetaan, aloitetaan ylikellotus... :D

Mainos
_
__

_
Member

3 tuotearviota
_
26. heinäkuuta 2005 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia tuon Epox 9NDA3+ emon kanssa.. voi olla että niissäkin on eroja ja toisten kovojen kanssa toimivat sitten huonommin. Mulla 120GB IDE Deskstar kovona.. DVD-asema ei kyllä suostu toimimaan kunnolla, mut se on ennenkin temppuillu ja samassa kaapelissa oleva CD-RW kyllä toimii ihan normaalisti..
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevy (agp, n.100?, socket 939)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy