ADSL-modeemin osto ongelma
|
|
Hotdog87
Junior Member
|
25. heinäkuuta 2005 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen elämäni ongelman edessä :)
Olemme hankkimassa ADSL nettiä syksyllä, ja nyt pitäisi osata ostaa koneeseen ADSL-modeemi. Minulla on yksi PC ja yksi PS2. PS2:sta ei välttämättä tarvitsisi saada nettiin.
Olen kaverin luona käyttänyt oman koneeni kanssa ulkoista ADSL-modeemia.
Mihinkä minun kannattaa kiinnittää huomiota modeemia ostettaessa? Luultavasti hankittaisiin 512/512 yhteys.
Onko merkeillä eroja?
Pärjääkö pelkällä softa-palomuurilla?
Onko suosituksia?
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2005 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiinteä palomuuri antaa merkittävän lisäturvan ja estää matojen tunkeutumisen koneeseen, jos jostain syystä joutuisit softapalomuurin sammuttamaan, joten omasta puolestani suosittelisin palomuurillisen modeemin hankkimista. Miinuspuolena on sitten ongelmat tiedonsiirron kanssa. Itse huomasin, etten saanut messengerillä tiedostoa kaverilleni ennen kuin olin configuroinut adsl-palomuurin porttiasetuksia sallimaan tiedonsiirron. Jos vertaisverkkoja käytettäessä halutaan täydet latausnopeudet, vaatii tämä myös adsl-palomuurin asetusten muokkaamista.
Loppujen lopuksi olen kokenut kiinteän palomuurin tuomat hyödyt haittoja suuremmiksi eritoten kun ajatellaan, että netti tulee olemaan auki aina kun PC on käynnissä.
MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
|
hape
Member
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Omien kokemusten mukaan noihin usb-modeemeihin ei kannata rahoja tuhlata, eli osta semmonen mikä menee verkkokortin kautta (Telewellin ea-100b ollut käytössä, Aina oli takkuamista sen kanssa, Nyt elisalta lahjana saatu modeemi käytössä eikä ikinä ole mitään valitettavaa ollut)
|
pkaksp
Moderator
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mihinkä minun kannattaa kiinnittää huomiota modeemia ostettaessa? Luultavasti hankittaisiin 512/512 yhteys.
Onko merkeillä eroja?
Pärjääkö pelkällä softa-palomuurilla?
Onko suosituksia?
Tuo on tietysti paljolti käytöstä kiinni, että minkälaisen hommaa. Suosituksena vois sanoa, että hyvä olisi jos siinä reitittimessä olisi valmiina esim. 4-porttinen kytkin ja tosiaan se palomuuri. Merkillä ei nyt hirveän suurta merkitystä oo näin kotikäytössä, mutta kaikkein halvimmat ja tuntemattomimmat merkit kannattaa jättää väliin.
Zyxelillä on ainakin suht. edullisia dsl-motukoita juuri noilla edellytyksillä.
|
viliwee
Senior Member
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on ADSL-reititin jossa on palomuuri samassa.
Reitittimellä saat netin myös PS2:seen saman aikaisesti.
Eli esimerkiksi:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4600 Itse ottaisin ehkä tuon, vaikka siitä ei palomuuria löydykään.
En tosin tiedä virusongelmista PS2:ssa kun en sellaista omista, mutta ainakin PC:ssä pärjää hyvin pelkällä softapalomuurilla.
Jos jostain syystä joutuu palomuurin laittamaan pois päältä, voi netin katkaista sen ajaksi.
ASROCK S775 PT880PRO, INTEL DUAL CORE E2160 1.8GHZ, 2x2gb DDR2, Asus AH3650 512mt, Seagate 120gb, Maxtor 300gb, Antec SLK1650B
|
pkaksp
Moderator
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. heinäkuuta 2005 @ 10:48
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa ostaa palomuurilla varustettu boksi ja varmuuden vuoksi myös kytkimellä varustettu, ei sitten tarvii erikseen kytkimiä ostella.
Tuon rautamuurin etuja on parempi turvallisuus ja ei tarvii pelätä, että se kaatuu.
Ja noita P2P-ongelmia ei kannata pelätä, purkin konffaaminen "imutuskuntoon" on älyttömän helppoa.
Telewellilläkin on ihan asia purkkeja, vaikkapa tuo EA-501.
|
Senior Member
|
25. heinäkuuta 2005 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Omien kokemusten mukaan noihin usb-modeemeihin ei kannata rahoja tuhlata, eli osta semmonen mikä menee verkkokortin kautta (Telewellin ea-100b ollut käytössä, Aina oli takkuamista sen kanssa, Nyt elisalta lahjana saatu modeemi käytössä eikä ikinä ole mitään valitettavaa ollut)
Puhumattakaan ajurituesta vähemmän yleisillä käyttöjärjestelmillä. Melkein kaikille varkkokorteille löytyy ajurit melkein joka käyttikselle, mutta sisäiset ja usb liitäntäiset on ongelma. Ehdottomasti todellakin kannattaa hankkia verkkokortin kautta liitettävä ulkonen modeemi.
|
handeran
Member
|
25. heinäkuuta 2005 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
osta sen merkkinen modeemi joka jollaan tutullasi/naapurillasi on toiminut hyvin samalla verkkoalueella,a-link,zyxell,d-link,telewell ovat kaikki hyviä merkkejä,nat on hyvä olla säädettävä ja rautapalomuuri on myös mukava ominaisuus,oma telewell 716 on toiminut pari vuotta moitteetta,naapurilla tw ea200 oli murheenkryyni kunnes ukkonen(onneksi)kärväytti sen,tilalle hankittu RoadRunner 44 on pelittänyt 100%:sesti,vältä "tarjouskamoja" ja muita ei yleisiä laitteita.
-42-
|
Mainos
|
  |
|
kuassa
Suspended due to non-functional email address
|
25. heinäkuuta 2005 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Veikkaisin että kannattaa panostaa Zyxelin johonkin malliin jossa on 4 ethernet porttia, mahdollisesti kytkin + palomuuri. Ei se haittaa jos mallissa on palomuuri, kaikissa niissä pitäisi saada se myös pois päältä jos tulee ongelmia.
Itselläni on nyt ihan hyvin toimiva A-Linkin Roadrunner 24 enkä ole Zyxelia itse käyttänyt, mutta Zyxelillä tuntuu olevan yleisesti hyvä maine. Tuosta omasta ADSL päätteestä sanoisin sen että se on sinällään ihan hyvä, mutta sillä on omia 'ominaisuuksia' eikä minusta ole ihan täysin valmis tuote vaikkei siinä mitään täysmittaista vikaa olekaan.
Useimmat ADSL modeemit/reitittemet kyllä varmaan kelpaavat keskimäärin. Kannattaa silti panostaa minusta merkkeihin ja malleihin joilla on luotettava maine, sekä ovat olleet jo jonkin aikaa markkinoille.
ADSL 2+ tukea voisit myös harkita tuohon ADSL modeemisi, mahdollistaa teoriassa 24 mbitin yhteyden tulevaisuudessa. Mutta noita yhteyksiä ei ole vielä hirveästi ollut markkinoilla kuten ei laitteitakaan. Jotenka niitten toimivuudesta on vaikea sanoa mitään.
Abit UL8 Athlon 939/64/3000+ Vista Premium Home
Asus A7V8X Deluxe Athlon XP 2200+ Windows XP Home
AsRock 939 DualS Athlon 939/64/3200+ Ubuntu Feisty64bit
|