Elikkäs, hankin tässä uuden kotelon, emolevyn (ASUS A8V emolevy) ja prosessorin (AMD Athlon 64 (Venice) 3000+). Osien kiinni pulttaamisen jälkeen, joka itsessään oli jo aikamoinen työurakka allekirjoittaneelta, koitti koneen käynnistys. Kaikki tuntui muuten pelaavan hyvin, mutta windows(2000 pro) ei (yllätys yllätys) enää suostunut käynnistymään.
Ongelmaa alkoikin löytyä jos monenlaista ja koitan nyt ne jotenkin järkevästi ulostaa päästäni tänne, jos vaikka joku osaisi auttaa. :)
- Vanha windows asennus antoi näytölle bluescreeniä heti windowsin alkulatauksessa herjaten jostain "inaccessible boot sector" tjms. Tämä sama kyseinen ongelma on tullut vastaan ennenkin uusia osia asentaessa ja yleensä tähän vaivaan on purrut windowsin uudelleen asennus.
Joten ei kun asentelemaan
-Windowsin alku asennus sujuu ilman suurempia ongelmia. Formatoin kovalevyn ja koitin puhtaalle pohjalle windowsin asentaa, mutta:
Käytettäessä FAT32 järjestelmää windows puskee heti ensimmäisen käynnistyskerran ohessa bluescreeniä herjaten FAT_FILE_SYSTEM erroria Fastfat.sys tiedostossa, ruudulla lukee myös jotain "Physical memory dump":ista. Eteenpäin ei pääse joten kone täytyy käynnistää uudestaan saaden aikaan saman ilmoituksen. Tämä siis joka kerta kun yrittää käynnistää windowsin.
Vaihdoin NTFS järjestelmään kovalevyllä, joka tuntui aluksi toimivan paremmin. Ensimmäisellä käynnistyskerralla windows avautui ihan kiltisti ja pääsin jopa asetuksia valitsemaan, jonka jälkeen kone sammutti itse itsensä täysin ilman varoitusta. Myöhemmillä käynnistyskerroilla kone boottaa jo windowsin latausruudussa, ilman mitään näkyvää syytä. -> windows ei käynnisty :/
Olen kokeillut asentaa windowsia jo kahdella eri kovalevyllä, saaden samat tulokset. Onko mahdollista että ryssin uusien osien asennuksessa, rikkoen jotain? Kaikki tuntuisi muuten pelaavan, mutta windows ei ota toimiakseen ei niin millään.
Tähän mennessä olen koittanut asentaa pelkkää windows 2000 professionalia. Koitan saada käsiini Windows XP:n jos sen saisi toimimaan, mutta olisi mukava jos joku osaisi kertoa miksi 2000 ei asennu.
Kysykää jos jotain jäi epäselväksi, tuntuu että asian ilmaiseminen oli hiukan hankalaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. heinäkuuta 2005 @ 12:24
|