vobsub/tekstit
|
|
jiikoo
Newbie
|
4. helmikuuta 2003 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
miten noita juttuja yleensä käytetään? ite en ainakaan saanu mitään tekstejä mihinkään vaikka olis mitä tehny...
tuolla vobsubissakin on vaikka mitä eri kohtia...
eli siis kysymys kuuluu että miten tekstit mukaan aviin?
|
Tuppu
Junior Member
|
4. helmikuuta 2003 @ 13:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jarvis
Newbie
|
4. helmikuuta 2003 @ 14:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Käytännössä erilliset tekstit saa näkymään helposti: Asennat vain VobSubin ja tarkistat että leffa ja tekstitykset ova samassa kansiossa. Tidostojen nimet täytyy olla esim. leffa.avi ja leffa.sub. Nimien pitää olla TÄSMÄLLEEN samanlaiset paitsi tiedostopäätteen kohdalla.
Ainii, varmista että tekstityksien tiedostopääte on joko .sub tai .srt nimittäin jos nimi on vaikka tekstit.txt ei VobSub tunnista niitä.
VobSubin asetuksia ei tarviste itseasiassa räplätä ollenkaan, joskus kannattaa vain hieman kokoa säätää. Jos tekstit ei sittenkään toimi, on tiedostossa todennäköisesti vikaa. Siihen ei käytännössä auta muu kuin joko tekstityksien korjaus käsin tai uudet tekstit. Suosittelen jälkimmäistä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2003 @ 14:40
|
jiikoo
Newbie
|
4. helmikuuta 2003 @ 14:52 |
Linkki tähän viestiin
|
noin mulla justiin onkin että leffa ja tekstit on samassa kansiossa mutta onko vika sitten siinä että asensin vob-subin vasta sen jälkeen kun olin avin jo tehny? pitääkö ne tekstit jotenkin ottaa mukaan jo rippausvaiheessa??
|
jiikoo
Newbie
|
4. helmikuuta 2003 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
niin ja idx näyttää olevan päätteenä tossa tekstitiedostossa
|
Jarvis
Newbie
|
11. helmikuuta 2003 @ 11:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Olet siis ripannut leffan DVD:ltä, vai? Tutki .idx tiedostoa vaikka Muistiolla, ja tutki näyttääkö se tekstityksiltä. Jos näyttää, (Siinä on numeroita ja niiden vieressä/alla tekstityksiä)muunna tiedostopääte .subiksi tai .srtksi. Jos kyseessä on joku ihme datatiedosto (Lue: Numeroita ja kirjaimia jotka eivät sano sinulle mitään) yritä hankkia tekstit muualta.
|
Solitude
Member
|
12. helmikuuta 2003 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on Elokuva.avi ja Elokuva.sub samassa /subtitles kansiossa. DirectVobSub installoituna. Avaan Elokuva.avi tiedoston Windows Media Playerillä ja se näkyy - ilman tekstejä..?
Siis VobSub ei (muka) tarvi kuin installoida koneelle? Eikö sille/sen säädöille tarvi tehdä mitään? Eikö sen edes tarvi olla päällä kun käynnistää sitä videota(miten sen saa päälle?)? Eli en tosiaankaan ole perillä itse VobSubin toiminnasta ja olen yrittänyt ottaa siitä selvää palstoilta paljoa kuitenkaan kostumatta... Perimmäisenä tarkoituksena olisi saada TMPGE:llä .avi ->mpg ja siihen samalla tekstit. Olen jo tietoinen miten se toimii kunhan vain saisin ne kirotut tekstit nyt ensinkään näkymään. Voiko olla mahdollista että tekstitys tiedosto on viallinen? Muutin sen .txt muodosta .sub muotoon Subtitle Workshopin avulla. Kiitos
|
Portsu73
Suspended due to non-functional email address
|
13. helmikuuta 2003 @ 01:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Vobsub aukeaa automaattisesti kun laitat leffan pyörimään.
Elokuva.avi ja Elokuva.sub samassa /subtitles kansiossa.? Onko tuo subbi omassa kansiossa?
Pitää olla samassa leffan kaa ja täysin samoin kirjoitettu, ni silloin pitäis näkyä automaattisesti. Lukuunottamatta päätettä. Monesti oon joutunut kopioimaan leffan nimen teksteihin ja sitte vaan muuttamaan päätteen ennen ku on ruvennu toimimaan.
|
Tuppu
Junior Member
|
13. helmikuuta 2003 @ 02:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä VobSub (Direct VobSub) osaa etsiä tekstitiedostot muustakin kansiosta. Siis avi:t ja sub:it ei tarvitse olla samassa kansiossa. Iselläni on kaikkien leffojen tekstit yhdessä kansiossa ja avi:t omissa kansioissa. Määrittää vain VobSub:lle paikan josta etsiä tekstit. Tietysti ne täytyy olla nimetty samalla tavalla.
|
Solitude
Member
|
13. helmikuuta 2003 @ 04:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei onnistu... Mulla on Win98. Koko VobSub:in installoimises oli jotain häikkää ni poistin sen ja asensin vaan DirectVobSub:in. Voisiko ongelma johtua .txt -> .sub muunnoksesta? .txt tiedostossa nimittäin tekstitykset(eli paikoitusnumero ensin) alkaa suoraan kun .sub filussa se alkaa näin ennen itse tekstiosion alkua:
{HEAD
DISCID=
DVDTITLE=
CODEPAGE=1250
FORMAT=ASCII
LANG=EN
TITLE=1
ORIGINAL=ORIGINAL
AUTHOR=
WEB=
INFO=
LICENSE=
Normaalia?
Otin suoraan tekstit ulos .sub muodossa ja käynnistin leffan ni ensimmäistä kertaa VobSub käynnisty alapalkkiin! YES YES ajattelin - alas - tekstityksessä on kohta jossa tulee numeropaikat mukaan... rivi eroaa muista koska siinä on laitettu kaksi numeroa yhteen 7+8... ratkaisuja? Ei kuitenkaan kaikkia numeroita siitä eteenpäin viitsisi muuttaa...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. helmikuuta 2003 @ 05:12
|
Portsu73
|
13. helmikuuta 2003 @ 05:30 |
Linkki tähän viestiin
|
muistaakseni divxg400 osaa näyttää .txt päätteisiäkin.
|
Solitude
Member
|
13. helmikuuta 2003 @ 16:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Hommat selviää kokeilemalla...mutta sitämukaa tulee uusia! Tekstit näkyy ja jopa oikein - kiitos Subworkshopin. Mutta... Tekstit ovat elokuvan alussa kohdallaan,mutta loppua kohti ne ovat jälessä? Onko kyse fps asetuksista? Miten, kuinka, etc.? KIITOS!!!
|
mikste
Inactive
|
16. maaliskuuta 2003 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuinkas saa *.txt tiedoston *.sub tiedostoksi
|
Portsu73
|
17. maaliskuuta 2003 @ 04:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Esim. subtitle workshopilla.
|
joni_
Junior Member
1 tuotearvio
|
17. maaliskuuta 2003 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
sit kun sen tekstityksen nimen on muuttanu saman nimiseks ja se "liimautuu" kiinni ni pittäkkö siihen levyyn laitta vaan se elokuva vai pittääkö siihen levylle laittaa myös tekstitykset. Kertokaa jos tiiätte
-
|
Portsu73
|
17. maaliskuuta 2003 @ 16:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos oot polttamas leffaa, ni paa ihmees se textikin levylle. Pysyy tallessa leffan mukana.
|
Solitude
Member
|
18. maaliskuuta 2003 @ 04:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli jos laitat tekstit kiinteäksi, esim. TMPGEnc:llä muuttaessasi vaikka avi->mpg EI tekstitiedostoa tarvitse enää levylle poltettaessa. Jotkin soittimet kuitenkin tukevat(SVCD) irtotekstityksiä, jolloin soitin hakee tekstit videon päälle kuten esim. VobSub tai DivXG400. Tuolloinkin tekstit tulee olla oikeassa kansiossa levyllä. Katso Guidet.
|
Mainos
|
|
|
joni_
Junior Member
1 tuotearvio
|
18. maaliskuuta 2003 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|