User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 16.7.2025 / 17:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > doom 3 käynnistysongelma
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Doom 3 käynnistysongelma
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Senior Member

3 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä pelin käynnistyksessä tulee sinipohjainen ikkuna, jossa on keltaisella seuraavanlaista tekstiä:
Quote:
DOOM 1.2.1287 win-x86 Feb 8 2005 19:18:03
2204 MHz AMD CPU with MMX & 3DNow! & SSE
1024 MB System Memory
128 MB Video Memory
Winsock Initialized
Hostname: juha-9f3e01c46f
IP: 10.0.0.91
IP: 82.141.94.40
doom using MMX & SSE for SIMD processing
enabled Flush-To-Zero mode
------ Initializing File System ------
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\game00.pk4 with checksum 0x29cdb978
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak000.pk4 with checksum 0x28d208f1
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak001.pk4 with checksum 0x40244be0
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak002.pk4 with checksum 0xc51ecdcd
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak003.pk4 with checksum 0xcd79d028
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak004.pk4 with checksum 0x765e4f8b
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak005.pk4 with checksum 0x8ffc3621
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\base\pak006.pk4 with checksum 0x95b65ab
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\d3xp\game00.pk4 with checksum 0xb8125946
Loaded pk4 D:\Program Files\Doom 3\d3xp\pak000.pk4 with checksum 0x3003a1eb
Current search path:
D:\Program Files\Doom 3/d3xp
D:\Program Files\Doom 3\d3xp\pak000.pk4 (5186 files)
D:\Program Files\Doom 3\d3xp\game00.pk4 (2 files)
D:\Program Files\Doom 3/base
D:\Program Files\Doom 3\base\pak006.pk4 (48 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak005.pk4 (63 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak004.pk4 (5137 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak003.pk4 (4676 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak002.pk4 (6120 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak001.pk4 (8972 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\pak000.pk4 (2698 files)
D:\Program Files\Doom 3\base\game00.pk4 (2 files)
game DLL: 0x0 in pak: 0x0
file system initialized.
--------------------------------------
----- Initializing Decls -----
WARNING: file materials/d3xpmp.mtr, line 200: material 'models/characters/player/arm2_invis' previously defined at materials/characters.mtr:1807
WARNING: file materials/d3xppatrick.mtr, line 404: material 'models/mapobjects/ruins/balcony_c2_filter' previously defined at materials/d3xppatrick.mtr:354
WARNING: file materials/models_characters.mtr, line 324: material 'models/characters/common/mcneilrightgreen' previously defined at materials/char_common2.mtr:1
WARNING: file materials/models_characters.mtr, line 337: material 'models/characters/common/mcneilleftgreen' previously defined at materials/char_common2.mtr:15
WARNING: file materials/object.mtr, line 1132: material 'textures/object/a_tecpipe1yel' previously defined at materials/d3xpobject.mtr:7
WARNING: file materials/object.mtr, line 1140: material 'textures/object/a_tecpipe1red' previously defined at materials/d3xpobject.mtr:1
WARNING: file materials/object.mtr, line 1148: material 'textures/object/a_tecpipe2blu' previously defined at materials/d3xpobject.mtr:15
WARNING: file materials/object.mtr, line 1156: material 'textures/object/a_tecpipe2grn' previously defined at materials/d3xpobject.mtr:23
WARNING: file materials/object.mtr, line 1164: material 'textures/object/a_tecpipe2sil' previously defined at materials/d3xpobject.mtr:31
WARNING: file materials/patrick_d3ex.mtr, line 33: material 'textures/base_wall/a_lfwall15_' previously defined at materials/d3xppatrick.mtr:2
WARNING: file materials/patrick_d3ex.mtr, line 52: material 'textures/sfx/water' previously defined at materials/d3xppatrick.mtr:14
WARNING: file materials/patrick_d3ex.mtr, line 901: material 'textures/caves/pbricks5' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:810
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3062: material 'textures/hell/bacteria_1_d' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:461
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3092: material 'textures/hell/bacteria_2_d' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:492
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3122: material 'textures/hell/bacteria_3_d' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:522
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3151: material 'textures/hell/bacteria_4' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:552
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3179: material 'textures/hell/bacteria_5' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:581
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3209: material 'textures/hell/bacteria_6' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:609
WARNING: file materials/patricktest.mtr, line 3239: material 'textures/hell/burnedfly' previously defined at materials/patrick_d3ex.mtr:639
WARNING: file sound/d3xp.sndshd, line 24: sound 'teleport_in' previously defined at sound/actions.sndshd:535
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 12: sound 'monster_teleport_in' previously defined at sound/d3xp.sndshd:24
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 22: sound 'teleport_fade_out' previously defined at sound/d3xp.sndshd:34
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 32: sound 'teleport_upper_explosion' previously defined at sound/d3xp.sndshd:44
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 42: sound 'teleport_lightning' previously defined at sound/d3xp.sndshd:54
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 52: sound 'teleport_lower_explosion' previously defined at sound/d3xp.sndshd:64
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 62: sound 'teleport_full' previously defined at sound/d3xp.sndshd:74
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 72: sound 'teleport_full_1s' previously defined at sound/d3xp.sndshd:84
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 82: sound 'teleport_full_2s' previously defined at sound/d3xp.sndshd:94
WARNING: file sound/tele_in.sndshd, line 92: sound 'teleport_full_3s' previously defined at sound/d3xp.sndshd:104
------------------------------
------- Initializing renderSystem --------
using ARB renderSystem
renderSystem initialized.
--------------------------------------
5180 strings read from strings/english.lang
6231 strings read from strings/english001.lang
6325 strings read from strings/englishctf.lang
Couldn't open journal files
execing editor.cfg
execing default.cfg
couldn't exec DoomConfig.cfg
execing autoexec.cfg
5180 strings read from strings/english.lang
6231 strings read from strings/english001.lang
6325 strings read from strings/englishctf.lang
----- Initializing Sound System ------
sound system initialized.
--------------------------------------
----- R_InitOpenGL -----
Initializing OpenGL subsystem
...registered window class
...registered fake window class
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'opengl32' ): succeeded
Couldn't find proc address for: wglGetExtensionsStringARB
Couldn't find proc address for: wglSwapIntervalEXT
Couldn't find proc address for: wglGetPixelFormatAttribivARB
Couldn't find proc address for: wglGetPixelFormatAttribfvARB
Couldn't find proc address for: wglChoosePixelFormatARB
Couldn't find proc address for: wglCreatePbufferARB
Couldn't find proc address for: wglGetPbufferDCARB
Couldn't find proc address for: wglReleasePbufferDCARB
Couldn't find proc address for: wglDestroyPbufferARB
Couldn't find proc address for: wglQueryPbufferARB
Couldn't find proc address for: wglBindTexImageARB
Couldn't find proc address for: wglReleaseTexImageARB
Couldn't find proc address for: wglSetPbufferAttribARB
...calling CDS: ok
...created window @ 0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...PIXELFORMAT 7 selected
...creating GL context: succeeded
...making context current: succeeded
Couldn't find proc address for: wglGetExtensionsStringARB
Couldn't find proc address for: wglSwapIntervalEXT
Couldn't find proc address for: wglGetPixelFormatAttribivARB
Couldn't find proc address for: wglGetPixelFormatAttribfvARB
Couldn't find proc address for: wglChoosePixelFormatARB
Couldn't find proc address for: wglCreatePbufferARB
Couldn't find proc address for: wglGetPbufferDCARB
Couldn't find proc address for: wglReleasePbufferDCARB
Couldn't find proc address for: wglDestroyPbufferARB
Couldn't find proc address for: wglQueryPbufferARB
Couldn't find proc address for: wglBindTexImageARB
Couldn't find proc address for: wglReleaseTexImageARB
Couldn't find proc address for: wglSetPbufferAttribARB

------- Input Initialization -------
Initializing DirectInput...
mouse: DirectInput initialized.
keyboard: DirectInput initialized.
------------------------------------
sound: STEREO
X..GL_ARB_multitexture not found
X..GL_ARB_texture_env_combine not found
X..GL_ARB_texture_cube_map not found
X..GL_ARB_texture_env_dot3 not found
X..GL_ARB_texture_env_add not found
X..GL_ARB_texture_non_power_of_two not found
X..GL_ARB_texture_compression not found
X..GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
X..GL_EXT_texture_lod not found
X..GL_1.4_texture_lod_bias not found
X..GL_EXT_shared_texture_palette not found
X..GL_EXT_texture3D not found
X..GL_EXT_stencil_wrap not found
X..GL_NV_register_combiners not found
X..GL_EXT_stencil_two_side not found
X..GL_ATI_separate_stencil not found
X..GL_ATI_fragment_shader not found
X..GL_ATI_text_fragment_shader not found
X..GL_ARB_vertex_buffer_object not found
X..GL_ARB_vertex_program not found
X..GL_ARB_fragment_program not found
********************
ERROR: The current video card / driver combination does not support the necessary features.
********************
Error during initialization
Shutting down OpenGL subsystem
...wglMakeCurrent( NULL, NULL ): success
...deleting GL context: success
...releasing DC: success
...destroying window
...resetting display
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
Uudelleenasennusta kokeiltu jo ihan tarpeeksi monta kertaa, uusimman patchinkin olen asentanut, mutta ei auttanut.
Threat
Senior Member

2 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ERROR: The current video card / driver combination does not support the necessary features

Olisiko tuossa vastaus. Mikä näytönohjain ja onko sen uusimmat ajurit haettu.

MB: Asus A8N5X
CPU: AMD Athlon 64(tm) 3200+ @ 2,0 GHz
GC: Club 3D Geforce 6800GS
Mem: 3070mb DDR RAM @ 400 mhz
OS: Windows Vista Ultimate 32-bit
HD: 160 gb. Maxtor hard disk
200 gb. Maxtor hard disk
+ Smartx v2.0 modded Xbox gaming console
Senior Member

3 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asuksen 6800LE ja Forceware 77.72, asennettuna on myös Asuksen Enhanced driver 1.18 (tarvitaan, jotta SmartDoctor ohjelma toimisi).
Threat
Senior Member

2 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole oikein perillä tuon Nvidian mallimerkinnöistä enkä eritotenkaan ajuriversioista. Tuossa nyt on nuo doom3:n vaatimukset koneelta liitteenä.

http://doom.neoseeker.com/DOOM_3/PC/pages/system_requirementsa/

Sellaisen tyhmän kysymyksen teen vielä, eli oletko asentanut pelin mukana tulleen (tai uudemman) directx9:n?

Ongelma näyttäisi kuitenkin tuon virheilmoituksen perusteella olevan näytönohjaimen tuntumassa. Kai tuon kuitenkin pitäisi olla senverran uusi näytönohjain ettei joku directx9 tuki puutu tai muuta tärkeää?
Senior Member

3 tuotearviota
_
8. elokuuta 2005 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu ei toi vanha näyttis oo, just tullu kaupasta :) 3DMark03ssa yli 10 000 pistettä, joten pitäs pyörii ihan täysillä graffoilla.

Eikä tyhmiä kysymyksiä ole. DirectX9.0c on asennettuna. Ajurit on uusimmat nVidian sivuilta ladatut.
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
8. elokuuta 2005 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla ollut porukoilla hieman samoja ongelmia,Doom 3 kaatuu ym ym.Jotkut saaneet korjattua ongelman asentamalla vanhemmat beta-ajurit(ei mahdu mun järkeen,että sen jälkeen toiminut) mutta kokeileminenhan ei maksa mitään.
http://www.techsupportforum.com/computer/topic/12655-1.html

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
jorkkeli
Senior Member
_
9. elokuuta 2005 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla toimii Doom 3 samalla kortilla ongelmitta..Kumma juttu..

Intel pentium d805|Asus p5nd2 sli|Geforce 7300 gt sli|2* 1gt ddr667
svenåke
Junior Member
_
9. elokuuta 2005 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mahtaakohan liittyä asiaan mutta itsellä oli samantyyppisiä ongelmia
css:n kanssa , piti hakea vanhat nnvidian ajurit ja johan toimi...
[Icy]
Newbie
_
12. elokuuta 2005 @ 06:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Drizzt^^ Mulla on toi sama Asuksen 6800le ja sama ongelma, Doom 3 ei käynnisty valittaa OpenGL:stä. Lisäks melkeen saman valituksen antaa COD ja COD UO eikä siis kaynnisty muuta, kun toi kuvailemasi boxi joka on melkee samanlainen sekä Doomissa että Codissa. Taitaanhan ton Call of dutynki moottori olla id:ltä peräsin. Tosin mulla ainaki COD käynnistyy kerran konee käynnistämisen jälkeen, mutta toisella yrityksellä ei enää aukene vaan ilmoittaa, että could not load OpenGL... Muitten pelien kanssa ei tunnu olevan ongelmia(HL2,Flatout, Morrowind, Battle Engine, GTA SanAndreas).

Monia ajureita oon koittanu, ilman tulosta. Mulla on kanssa tuo samainen Enhance driver 1.8, sen lisääminen tai poistaminen ei tunnu vaikuttavan.

Kertokaa jos joku keksii tohon jonkun ratkasun. Jos COD ei tolla näyttiksellä ala toimimaan, niin pakko hankkiutua eroon koko roskasta, joka olis kyllä sääli koska toi on loisto peli hintaansa nähden Pixel ja Vertex unittie säädön jälkee.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2005 @ 10:01

Senior Member

3 tuotearviota
_
12. elokuuta 2005 @ 07:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minäkin oon täsä koittanu vaihellä näyttiksen ajureita, mutta ei toimi niin ei toimi. Harmi homma todellakin.
XMasteR
Suspended due to non-functional email address
_
12. elokuuta 2005 @ 09:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiskohan vika piilee siinä että oot avannu kaikki putket tosta ohjaimesta. Vaikka 3DMark menee läpi ja muut pelit pelaa niin ton Doomin engine ei välttämättä tykkää tosta värkkäilystä.

Athlon XP-m 2500+ @ 2500MHz, Abit NF7-S, 512Mt Kingston Value RAM PC3200, Club3D R9800Pro 128Mt, Maxtor SATA 160Gt + Maxtor IDE 80Gt
Xbox (SmartXX LT OPX + IR-mod + Maxtor 160Gt)
Senior Member

3 tuotearviota
_
12. elokuuta 2005 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitää kokeilla vakiona sitten, kun ehtii bootata koneen. Kerronpa sitten tänne toimiiko.
[Icy]
Newbie
_
12. elokuuta 2005 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä oon kokeillu vakiona. Oon pitäny koko korttii vakiona siitä lähtien ku toi ekan kerra ilmeni. Ei toimi ei. Nyt koitan jollai ikivanhoilla ajureilla, jos vaikka niillä sitte...
[Icy]
Newbie
_
14. elokuuta 2005 @ 07:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt toimii. Eka poistin kaikki maholliset Nvidia ajurit. Saatto mennä jotai emonki ajureita, ku on nvidia piirit emossa. Sen jälkee asensin asuksen cdltä ajurit 66.72 ja hyvin pelittää. Koitan vielä ku kerkeen jos olis vaikka alkanu toimii nyt noilla uusillaki ajureilla, huonontaa nimittäin suorituskykyä noi vanhat ajurit.
[Icy]
Newbie
_
16. elokuuta 2005 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lopullinen tuomio on se, että syyllinen oli toi Asuksen SmartDoctor ohjelma. Ilman sitä toimii miten vaan, ja millä ajureilla vaan. Huono homma vaan kun toi kortti pitää aika kovaa ääntä ilman smartdoctorin tuulettimen säätö ominaisuutta.
jorkkeli
Senior Member
_
16. elokuuta 2005 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on SmartDoctor asennettuna ja Doom 3 pyörii ilman ongelmia..Kumma juttu sinänsä...

Intel pentium d805|Asus p5nd2 sli|Geforce 7300 gt sli|2* 1gt ddr667
Senior Member

3 tuotearviota
_
24. elokuuta 2005 @ 09:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toimi Doomi, vaikka kortti on vakiona ja SmartDoctor sammutettuna. Asensin vielä eri ajuritkin, eikä toimi vieläkään.
[Icy]
Newbie
_
2. syyskuuta 2005 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Drizzt^^ poista koko smartdoc sit toimii. Pitäs ainaki.
Mainos
_
__
 
_
timoaxe
Suspended due to non-functional email address
_
3. lokakuuta 2005 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on geforce 6600 gt ja asensin uuden ajurin (77.77). sen jälkeen asensin doom3:n ja päivitin (1.3) sen. nyt ongelmana se, että kun avaan esim. shareazan tai operan, ne aukeavat piilossa jossain näytön oikealla reunalla...

tänksölot
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > doom 3 käynnistysongelma
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy