User Käyttäjä Salasana  

torstai 9.1.2025 / 17:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kovalevy ei aukea
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevy ei aukea
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Settiesa
Newbie
_
8. elokuuta 2005 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on 200 gb S-ATA kovalevy joka valittaa (aina kun sitä yrittää avata) "Tiedosto tai hakemisto on vioittunut tai lukukelvoton".
Alkoi valittamaan kun asensin windows:in uusiksi (toiselle kovalevylleni). Kaikki toimi hyvin mutta sitten yhtäkkiä mikään ei auennut kovalevyltä ja virheilmoitus alkoi tulemaan jatkuvasti.
Olen lukenut foorumilta samantapaisista ongelmista ja kokeillut seuraavaa:

chkdsk e: /f antoi ilmoituksen: "tiedostotyyppi on NTFS, Asemaversiota ja -tilaa ei tunnistettu. CHKDSK keskeytettiin."

Olen asentanut kertaalleen windowsin vielä uudestaan service pack 1 kanssa mutta ongelma ei poistunut.

Kaksi mummoa ajoi tandemilla, toinen ajoi ojaan.
tuomox
Member
_
9. elokuuta 2005 @ 07:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ymmartanyt, etta s-ata kovalevyille on oma ohjainkortti.
Windowssit on suunniteltu toimimaan parhaitan ide kovalevyilla, eli
kannattaa tarkistaa, etta sulla on siihen s-ata korttiin toimivat
ajurit.

Mahotonta meininkiä !!!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. elokuuta 2005 @ 07:18

Settiesa
Newbie
_
9. elokuuta 2005 @ 07:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ajurit löytyy ja pari kertaa olen uudelleen asentanut nekin.

pkaksp
Moderator
_
9. elokuuta 2005 @ 07:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkos sitä kovoa koska viimeeksi tarkistettu scandiskillä ja koska viimeeksi eheytetty?
Mainos
_
__

_
Settiesa
Newbie
_
9. elokuuta 2005 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eheytetty muutama päivä ennen ongelmaa. Skandisk tehtiin noin viikko sitten. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt ennen tätä.

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kovalevy ei aukea

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy