Eli minulla on säädön alla vnc yhteys: ubuntussa(gnome ja kde) serveri ja päasiassa windows alustalla asiakas. Softat uusimpia, muistaakseni realvnc:n. Asennan sitä nyt kotiverkon kautta.
Saan hyvin toimivan yhteyden normaalisti, ainakin mukana tulleella serverillä, laitoin vielä toisen serverin(vncserver?) kun en oikein saanut kde:n puolella onnsitumaan. Se nyt melken sama kumpi ympäristö etäkäytössä, mutta hyvä olisi saada molemmat.
Ongelma tulee ssh tunneloinnin kanssa(tarkoitus joskus käyttää internetin kautta): saa yhteyden koneeseen ja pystyy kirjautumaan, mutta kuvan tilalla näkyy vain harmaata ja hiiri näkyy "ristinä". Olen kokeillut kaikilla värisäädöillä jne.
http://www.tekniikka.oamk.fi/~archy/vnc/vnc_kayttoonotto.html tuota ohjetta olen käyttänyt.
Tuossa ohjeessa käynnistetään vncserver ssh:n kautta. Minulla se antaa siinä jonkun .xauthority errorin , mutta ilmeisesti käynnistää serverin. Siinä nyt ei suurta ongelmaa kun serverin voi käynnistää koneelta, silloin kun aikoo sitä käyttää.
Quote:mutta kuvan tilalla näkyy vain harmaata ja hiiri näkyy "ristinä".
Tuo on Xserverin default WM
Itse en ole tuon vnc:n kanssa paljoa pelannut, käytän sitä ainoastaa npalomuurini konffaamiseen guarddogin kautta. Silloinki vain käynnistän tarvittaessa ja sammutan kun en tarvitse. ITse olen tuohon defaulttiin tyytynyt, ajaa asiansa.