Polttava DVD asema
|
|
eida
Newbie
|
14. elokuuta 2005 @ 08:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä olisin ostamassa uutta polttavaa DVD asemaa. Olisko jotain suosituksia? Tietenkin mahdollisimmman edullinen saisi olla. Verkkokaupasta olen katellut noita lg:n asemia. mutta mitä eroa on 4163B ja 4163BB välillä? hinta ainaskin on ihan sama.
|
Takajammu
Member
1 tuotearvio
|
14. elokuuta 2005 @ 08:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2005 @ 08:44
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. elokuuta 2005 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mutta mitä eroa on 4163B ja 4163BB
Molemmat on beigevärisellä etupanelilla, B on retailversio kaikkine tilpehööreineen värikkäässä pahvilaatikossa ja BB on bulkversio jossa kuitenkin samat softat mukana mutta IDE-kaapeli ja ruuvit puuttuu...
Jossain on myös myynnissä RB eli musta Retail versio sekä SBB eli HOPEAN-värisellä etupaneelilla oleva BULK versio.
Ettei kuluttajalla olisi liian helppo tehdä valinta...;)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2005 @ 12:16
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ainakin suosittelen lämpimästi tuota LG:n GSA-4163B-asemaa. Se voitti siis hiljattain MikroBitissä DVD-asema vertailun. Itse olen poltellut tuolla asemalla jo kymmynkunta Verbatimin 16X DVD-R levyjä ja se tekee todella hyvää jälkeä. Levyt on melkein parempilaatuisia kuin prässätyt tehdaslevyt. Tuolla vähän lisäinfoa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/200575 .
Asema on kaiken lisäksi aika hiljainenkin (ainakin verrattuna aiempaan Lite-Onin SOHW-1633S-asemaan, jonka polttojälkikin on aika surkeeta). Lisäksi asema tukee vielä DVD-RAM formaattia, jos sitä sattuu tarvitsemaan. Jos kyseisen aseman ostaa, ei varmasti pety. Hinta-laatu-suhde on mielestäni hyvä.
Kannattaa muistaa, että yksistään hyvä polttava DVD-asema ei takaa hyvälaatuisia levyjä. Kirjoitettavan DVD-levyn laatu merkitsee paljon siinä, millaista jälkeä levylle tulee. Itse siis suosittelen Verbatimin 16X DVD-R-levyjä. Tähän mennessä kaikki kyseiset poltetut levyt ovat olleet huippulaatuisia. Eikä ne edes maksa paljoa esim. Verkkokauppa.comissa (25 kpl DVD-R levyjä noin 12 euroa, suoratoimituksena Tallinnasta).
|
spertti
Senior Member
|
16. elokuuta 2005 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo. Itse voin myös suositella tota lg:n asemaa. Kaikki mitä oon sisään työntäny on toiminut. Ja tosiaan hinta taitaa olla siellä 50:n euron hujakoilla.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse annan ääneni BenQ DW-1640 mallille. Anandtechin testissä valittiin tämän hetken parhaaksi polttavaksi. Testi oli noin kuukausi sitten ja kaikkiin asemiin oltiin laitettu uusin firmware. Oli muuten selkeästi paras.
|
Mainos
|
|
|
eida
Newbie
|
17. elokuuta 2005 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Benq DW-1640 asemaa kyselin, mutta on maahantuojaltakin kuulemma loppunut ja vasta 3 viikon päästä tulee, niin päädyin lopulta LG GSA-4163B:hen. Sen verran paljon tosta LG:stä ollut positiivista juttua, että eiköhän se minun käyttööni ihan tarpeeksi hyvä ole. Ja hinnaltaan kummatkin olivat samaa luokkaa..eli n.60? postikuluineen.
|