User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.9.2025 / 17:49
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > nat/dhcp modeemi & peerguardian
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
NAT/DHCP Modeemi & PeerGuardian
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
5Thumbs
Newbie
_
16. elokuuta 2005 @ 06:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä vähän järkeilen foliohattu päässä.

Jos minulla on käytössä reititin/modeemi joka jakaa nettiyhteyden (NAT/DHCP), ja tämän lisäksi olen asentanut koneeseeni PeerGuardian softan suojelemaan minua pahoilta pahoilta organisaatioilta (vaikkakin he toimivat lain mukaan ja minä siis väärin). PeerGuardianhan suojelee koneeni IP:tä, right? Jos nyt kuitenkin Herrat lainvalvojat minun piuhaa alkaa jäljittää niin kyllähän he pystyvät katsomaan että nyt tuohon foliohatun modeemiin asti kulkee warezia? Ja siitä eteenpäin jos on vain kaksi konetta sisällä joissa pyörii PeerGuardian on heidän varmasti vaikea tehdä johtopäätöksiä mihin se warez menee.

Onko asia näin. Miten PeerGuardian toimii? Suojeleeko se vain konetta, vai tapahtuuko tuo yllämainittu jos käytän jaettua nettiä?

Jaaha, pitää lähteä ostamaan lisää foliota.
5Thumbs in the middle of palm
pkaksp
Moderator
_
16. elokuuta 2005 @ 07:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PG ei suojele sun ip:tä, vaan blokkaa tietyt viranomaisten ip:t sun koneelta. Eli valtion virkamiehet ei pääse omilla ip osoitteillaan sun koneelle.

Tavallinen palomuuri ajaa kyllä saman asian kuin tuo pg ja on muutenkin huomattavasti turvallisempi.

Myöskin jos asiaa oikein pohtii, niin tuskinpa ne virkamiehet niillä julkisilla ip:llä sun koneelle yrittää JOS edes yrittäisivät. Eli periaatteessa tuolla pg:llä et tee yhtään mitään. Se on vain vainoharhaisille tarkoitettu softa.
kolmedee
Junior Member
_
16. elokuuta 2005 @ 09:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NAT on ihan riittävä suoja, ainakin näin kun linuxilla ajelee menemään. Windows nyt on täynnä kaikenlaisia tukkimattomia aukkoja, että siitä on paha mennä takuuseen.

tehot on perseestä
Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
16. elokuuta 2005 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NAT ei ole riittävä suoja, mutta palomuurin kera täysin pätevä. (ainakin windowsia käyttäessä)
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > nat/dhcp modeemi & peerguardian

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy