Muistin Mhz:t selville?
|
|
Joukkeli
Member
|
16. elokuuta 2005 @ 06:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, nyt on semmonen homma, että en muista kuinka paljon tuossa omassa muistissani on noita Mhz ja olen ajatellut ostaa uuden 512mt kamman. Ja sen tietenki tulisi olla samanlainen(?). Saako noita mhz tietää jollain ohjelmalla, koska koneessa on vielä aika hyvin takuuta jäljellä mutta se raukeaa jos kopan avaa?
|
roope14
Junior Member
|
16. elokuuta 2005 @ 07:08 |
Linkki tähän viestiin
|
eikös sun pidä avata kuitenkin se kone jos sitä uutta muistia aiot lisätä? joten koppa auki vaan ja katsot kammasta mallin ja (nopeuden)..
Älä unelmoi elämääsi, vaan elä unelmaasi..
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Etsippä käsiis sellainen ohjelma kuin Aida32 tai SiSoftwaren Sandra..Niillä saa selville

AsRock Z68 Pro3 \i5 2500K+ Artic Cooling Freezer Pro 13\ MSI GTX580 Twin Frozr II \8Gb DDR3 1600MHz\ Spinpoint 1TB \BitFenix Shinobi + XFX 650W
|
pkaksp
Moderator
|
16. elokuuta 2005 @ 08:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
5 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 08:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mulla ainakaan takuu raukea jos koneen aukaisee. Itse otin koneen heti auki ja revin kaiken ylimääräisen sieltä pois.. Sitä paitsi millä sen muka näkee onko se aukastu vai ei jos siellä ei jotain sinettiä ole..?
Niin ja se ohjelma jolla sen näet on vaikkapa:
EVEREST home edition (entiseltä nimeltä Aida32)
ja sen saat tuolta:
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Edit: Joku kerkes ennen mua linkittää..
Pöytäkone (HP Pavilion t.860.fi):
(LG 19" TFT) - (P4 3.4GHz) - (MSI 7600GT) - (4 x 1024 Mb DDR 400) - (500Gb + 250Gb + 250Gb) - (LightScribe DL DVD Writer) - (Windows XP Home Edition,Fin + Windows Vista Ultimate, Fin)
Läppäri (Acer Aspire 9301 WSMi):
(17"Laajakuva) - (2.00GHz) - (1024Mb DDR2) - (120Gb) - (1.3MP integroitu webkamera) - (Windows XP Media Center,Fin)
8/1 Mbit
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2005 @ 08:04
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
16. elokuuta 2005 @ 09:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Takuun raukeaminen kopan avaamalla on kyllä sen verran kohtuuton takuuehto, että se ei Suomessa mene läpi. Ongelma voi tietysti olla saada myyjäkin suosiolla ymmärtämään sama asia, ettei tarvitse kuluttaa puolta vuotta asiasta tappeluun.
|
STF
Member
|
16. elokuuta 2005 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Täytyyhän sitä koneen ikää edistää puhdistamalla pölyt pois ja tämä vähentää takuuhuoltoja. Yleensä koppa täytyy avata jos pölyt haluaa pois. ei kyllä voi takuu raueta tuon takia :D on varmasti aikamoinen paloriskikin pölyinen kone...
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
17. elokuuta 2005 @ 05:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kait noita takuusinettejä kauheasti enää mikään firma liimaile. Tai jos liimailee niin se on valmistajakohtaista.
Itsellä oli vuoden 1999 Fujitsu-Siemensissä tungettu joka paikkaan (myös kotelon rungon ja sivupellin saumaan) "warranty void if removed" -tarroja, mutta sen jälkeen parissa Osbornessa ei ole ainakaan kopan ulkopuolella tarroja näkynyt.
Niin ja noi muistin nopeudet näkee mm. CPU-Z:n kanssa. Pieni ohjelma, ei tarvii edes asentaa.
|
Mainos
|
  |
|
Joukkeli
Member
|
17. elokuuta 2005 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Juuh, ei ole juuri ehtinyt vastailemaan tai muutenkaan koneelle ku on nuo kouluhommatki tuottanu aika paljon päänvaivaa. Asiaan, itselläni on kyllä koneella everest, mutta ei sieltä minun mielestäni mitään hertsi määriä näe. En kyllä tiedä, että oliko vika sitten siinä ku katselin sitä everestiä ihan pikkutunneilla vasta :) Mutta pitääpä kokeilla noita ohjelmia mitä ehdotitte ellei tuo everest kerro kaikkea tarvittavaa. Ja kai tuolla jonkinmoinen sinetti taitaa olla... Jos esim. näyttis hajoaa niin kyllä ne liikkesäkin huomaa että onko sitä availtu vai ei ja sanovat että olet kuitenki ite hajottanu ton näyttiksen niin ei mee takuuseen. :) Ehkä vähä liioteltua. :)
|