User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 7.10.2024 / 07:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > tekstitys ei näy procasterissa - taaskaan
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
tekstitys ei näy Procasterissa - taaskaan
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Member
_
17. elokuuta 2005 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja taas kerran sama ongelma eli en saa tekstitystä näkymään Procasterissa. Elokuva on levyllä muodossa leffa.avi ja leffa.srt - tämän perusteella pitäisi siis toimia. Koneella levy toimii eli näyttää nuo tekstit, mutta tosiaankin Procasterissa näkyy vain pelkkä leffa. Mitkään kikkailutkaan eivät toimi. Firmware on päivitetty. Mistä vois johtua? Olen nyt useampaan kertaan kokeillut eri levyillä että näkyykö vai ei, tuloksetta...
temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
17. elokuuta 2005 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko päivittämäsi firmware varmasti oikealle servolle?
Onko tekstitys joskus toiminut?
Member
_
18. elokuuta 2005 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
firmware on oikea. Tekstitys on toiminut kiinteänä, mutta ei näin että se tulisi automaattisesti näkyviin leffan lähtiessä käyntiin. Pitää nyt itse vielä tutkiskella nuo tekstitiedostojen päätteet ovatko ne oikein - olen aika satavarma, että ongelma piilee noissa tekstiedostoissa eikä itse laitteessa.
Member
_
18. elokuuta 2005 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin uudemman kerran tekstitysten ajastusta ja sub:n muuttamista srt:ksi subtitle workshopilla - tekstit eivät edelleenkään näy. Kaiketi sitä vielä vois palauttaa tehtaan asetukset laitteeseen ja laittaa uudemman kerran firmware päivitys koneeseen. Irtotekstit eivät ole koskaan toimineet omatekoisilla leffoilla - kiinteät tekstit toimivat. Missähän tämä vika nyt vois sitten olla? Alan pikkuhiljaa kääntymään siihen, että laitteessa on vika...

EDIT

ai niin, procasterin tiedot ovat seuraavanlaiset:

version 05.00.03.05
sub-ver 0B.00.00.02

tämä on siis tuo verkkokaupan sivuilta aikoinaan otettu firmware. pitää kaiketi käydä testaamassa tuo uudempi firmis vanhalle servolle... kyllä on yhtä tuskaa...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 12:35

temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
18. elokuuta 2005 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Milloin olet soittimen ostanut? Nimittäin jos sulla onkin uudempi ProCaster ja olet päivittänyt vanhemman firmwaren siihen, niin siinä näkyy silloin vanhemman ProCasteriin servo-tiedot

(Olen lukenut Procaster 002 ketjusta: Jos laittaa uudempaan ProCasteriin Vanhemman firmwaren niin tekstitys ei silloin toimi)

Nuo versio tiedot ovat vain siitä firmwaresta, joka soittimessa on sillä hetkellä sisällä.
Esim. jos minulla on vaikka 17.03.00.00 servon soitin ja päivitän siihen vanhemman firmwaren(04.05.01.00) niin päivityksen jälkeen soitin näyttää servoksi: 04.05.01.00.
Oikea tapa olisi selvittää servo tiedot ennen mitään päivityksiä!

Suosittelen päivittämään verkkokaupan sivulta löytyvän firmwaren ja uskon, että se auttaa saamaan tekstitykset näkyville

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 12:56

Member
_
18. elokuuta 2005 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin aikapäivää sitten viime vuoden joulukuussa laitteen. Ja koska kiint. tekstit ovat olleet ok niin olen jättänyt automaattisesti nuo irtotekstien kokeilun. Päätin kuitenkin kokeilla irtotekstejä enkä saanut niitä näkyviin. Just äsken sain kuin sainkin tekstin näkyviin tuskallisten kokeilujen ja kymmenien rw-levyjen säätämisen jälkeen. Enää ongelmana tekstityksen näkyminen väärin - ajastuksessa ei ole mitään vikaa eli subit tulevat kohdallaan, mutta rivejä tulee tuhottomasti väärin tavutettuina. Nähtävästi nyt sit pitää säätää näitä tekstejä? Käykö esim. Subtitle Workshop tähän hommaan vai miten saada homma skulaamaan?
temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
18. elokuuta 2005 @ 13:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko kokeillut mitään modattuja firmwareja kuten: Minun yamada v15, MTZ:n v15, NewAge v15. Näissä firmwareissa on korjailtu vähän noita tekstityksiä.
Pienellä fontilla tukee jo aika pitkiä tekstitysrivejä. Verkkokaupan sivullahan aikaisemmin kehottivat jopa päivittämään vanhempaan ProCasteriin MTZ:n YAMADA6600 v15 firmwaren.

Ongelmana onkin luultavasti liian pitkät tekstitysrivit ja soitin yrittää siirtää osan teksteistä toiselle riville, mutta tuo ominaisuus ei toimi siinä firmwaressa kunnolla.

Itse käytän tekstien muokkaamiseen Directsub ohjelmaa mikä osaa muokata rivitykset soittimeen sopivaksi. Myös SUB -> SRT muunto onnistuu
http://www.sibit.si/htm/directsub.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 13:38

Member
_
18. elokuuta 2005 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen seuraillut tota ns. virallista Procaster -kirjoittelua, mut en ole sit jostain syystä uskaltanut vaihtaa modattuun firmikseen. Mistä ton modatun firmiksen löytäis esim. ton sinun ja onko siihen ohjetta mitä tehdä?

DirectSubista sen verran, että kuinka saada leffa käyttämään tuota olemassaolevaa firmistä? Huomasin, että siellä on sellainen kohta kuin että Add support for new firmware...
temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
18. elokuuta 2005 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sivullani on Yamada6600 v15.1 firmware, joka on täysin sopiva vanhempaan ProCaster 002 soittimeen. Sivulta löytyy myös ohjeet päivitykseen
http://personal.inet.fi/koti/temi/tiedostot.html

Tätä firmwarea ovat käyttäneet monet ProCasterin omistajat ja hyvin on toiminut.

minä olen käsin laittanut nuo arvot Direcsubiin
Ainakin minun YAMADA v15 firmwaressa isolla fontilla toimii
http://personal.inet.fi/koti/temi/kuvat/asetukset.jpg

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 14:22

Member
_
18. elokuuta 2005 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitti, kokeilen tätä. Niin ja tuo modattu firmishän siis käy, kun koneessa on tällä hetkellä tuo verkkokaupan ensimmäisen päivitys (ei siis tämä uusi firmis).
temi
Senior Member

14 tuotearviota
_
18. elokuuta 2005 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä käy. Päivitystiedoston joudut muuttamaan zDVX2410.BIN muotoon kuten ohjeesta käy ilmi.
Mainos
_
__
 
_
Member
_
18. elokuuta 2005 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on koneessa Yamadan firmis. :)

DirectSub ilmoittaa muuten, että unable to write to C:\Documents and Settings\xxx\Työpöytä\firmwares\fw_Temi_set.ini - mitäs nyt?

EDIT

testasin just, että teksti näyttäis toimivan ainakin tossa yhdessä pätkässä oikein, vaikkakaan DirectSubilla ei olla säädetty...

Kiitti Temi auttamisesta! Niin ja kärsivällisyydestä. Nyt kun vielä sais ton DirectSubin kuntoon - aina ilmaantuu jotain, kun yhden asian saa tehtyä valmiiks...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. elokuuta 2005 @ 15:46

afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > dvd-soittimet > tekstitys ei näy procasterissa - taaskaan
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy