User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.1.2025 / 01:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > dvd kotelolle oikean kokoiset kannet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD kotelolle oikean kokoiset kannet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
DaVo^^
Suspended due to non-functional email address
_
28. elokuuta 2005 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä kun netistä ei koskaan löydy oikean kokoisia kansia ne pitäisi muokata jollain, mulla olis Nero Cover maker, mutta en osaa käyttää sitä, joten yksinkertaiset ohjeet siihenkin käyvät.
nrautava
Suspended permanently
_
29. elokuuta 2005 @ 05:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sulla Nero Cover Designer vai Maker?
Suomeksi vai englanniksi?

n_r
Senior Member
_
29. elokuuta 2005 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Elikkä kun netistä ei koskaan löydy oikean kokoisia kansia ne pitäisi muokata jollain
Hmmm, tähän asti mitä muutamia kansia olen tulostellut, niin oikean kokoisia kansia on tullut kun on printattaessa niihin printteri asetuksiin muuttanut tulostuksen koon oikein.
DaVo^^
_
29. elokuuta 2005 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nrautavalle: Nero cover desinger englanniksi.

n_r:älle: Voisitko pistää ohjeitä tähän?
nrautava
Suspended permanently
_
29. elokuuta 2005 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli miten käytetään ohjelmaa Nero Cover Designer.

Sori et mun versio on suomeksi...

Eli eensimmäiseksi kannattaa hakea niihin varmuuskopioihin kannet.
esim. googlella ja hakusanoiksi "cd cover mega search"
Lataa kannet kovalevylle ja avaa softa.
Valitse tyhjä pohja:

Sitten lisätään kuva:

Ja tulee sininen kuvan kokoinen alue joten klikkaa hiiren oikeaa lisätäksesi sen.

Tee sama (tarvitessa) etu taka, sisä ja taka kansille

http://i21.photobucket.com/albums/b294/nrautava/Nero%20Cover%20De...
Kun olet rastittanut mitä tulostetaan, mene takaisin ekalle välilehdelle ja
paina tulosta (print).

OK?

En tiedä missä on vika kun mulla toi viimeinen kuva näkyy sillon tällön, koosta tai muodosta riippumatta. Laitan noi kuvat vaikka toidelle palvelimelle huomenna.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2005 @ 13:44

arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. elokuuta 2005 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ohjelma (ja ilmanen) jolla saa printattua netistä haettuja kansia on CoverXP,

http://www.coverxp.com/main.asp

ja kansia saa googlettamalla, hakusanaksi vaikkapa dvd cover...

...jagulaari...
nrautava
Suspended permanently
_
29. elokuuta 2005 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
arc03

Oliko liikaa lukea aikasemmat viestit?
Kysyttiin juurikin apuja tässä tietyssä ohjelmassa...
Jos haluu ilmasia softia millä voi tehdä saman niin siitten vaain os. www.google.fi ja hauksi "cd cover freeware" tai "cd cover editor freeware"...

arc03
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. elokuuta 2005 @ 14:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Oliko liikaa lukea aikasemmat viestit?
Olen lukenut.
Quote:
Elikkä kun netistä ei koskaan löydy oikean kokoisia kansia ne pitäisi muokata jollain
Kumosin perättömän (joskin tahattoman) väittämän linkittämällä freeware ohjelmaan, jolla saa helposti just oikean kokosen kannen dvd:lle, cd:lle jne. tietyin rajoituksin tosin.
Quote:
Kysyttiin juurikin apuja tässä tietyssä ohjelmassa...
Ja hyvät avut saikin. Itse en tuota ohjelmaa ole koskaan käyttänyt, mutta nythän tuo ohje löytyy. Vois varmaan olla vaikkapa tuolla

http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/61

...jagulaari...
nrautava
Suspended permanently
_
29. elokuuta 2005 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja kuvankäsittely ohjelmalla voi kanssa tulostaa kansia.

Etu kansi KxL 12.1cm x 12.1cm
Taka kansi: KxL 12.1cm x 15cm

Ja mä laitan ton "ohjeen" tonne oppaisiin kun laitan noi kuvat toiselle palvelimelle.

n_r
Senior Member
_
30. elokuuta 2005 @ 05:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVD paperikansien koko on:

LxK: 272mm x 184mm

josta selän osuus on 14mm, siis se joka näkyy kotelon hyllyssä ollessa katsojalle ;-)

Hmmm... tuo tulostuksen koon muuttaminen riippuu ohjelmasta. Mutta ainakin siinä ohjelmassa jolla viimeksi itse tulostelin pystyi muuttamaan tulostuksen kokoa joko prosentteina tai senttimertinä/tuumina... Nyt en muista oliko se ihan Windowsin mukana tullut softa vai Kodakin joku image viewer?
Mainos
_
__

_
DaVo^^
_
30. elokuuta 2005 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos kaikille vastauksista, nyt toimii :)
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > dvd kotelolle oikean kokoiset kannet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy