Verbatim DVD+R levyn jumittaa
|
|
DaVo^^
Suspended due to non-functional email address
|
28. elokuuta 2005 @ 17:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin Verkkokaupasta viron kautta tulevan 50 pakkauksen Verbatim Advaced AZO+ DVD+R 16x levyjä, ja kun on esimerkiksi leffa poltettu, se ei toimi normaalissa soittimessa ollenkaan, ja divx/DVD soittimessa leffat "jumittaa" eli kuva pysähtyy hetkittäin, eikä DVD polttava anna polttaa kuin 1x nopeudella.
Ostin näitä ennen suoraan verkkokaupasta lähes samoja verbatimin levyjä, ainoa ero oli että olivat 8x nopeuksisia, ja nämä toimivat moitteettomasti, olisikohan mahdollista että olen saannut viallasia tuotteita vai mikä on vikana?
|
age007ti
Suspended permanently
|
28. elokuuta 2005 @ 17:47 |
Linkki tähän viestiin
|
aina kannattaa ostaa -R levyjä koska ne vastaa valmiita DVD-levyjä, minä vältän +R levyjä kuin ruttoo
|
zapetu
Senior Member
|
28. elokuuta 2005 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä polttava asema? Firmware-versio?
Kannattaa ainakin päivittää uusin firmware ja kokeilla uudestaan. Jos polttava ei anna polttaa kuin 1X nopeudella, niin vaikuttaa ettei mediakoodille ole polttoparametrejä nykyisessä firmiksessä.
|
lommi
Member
1 tuotearvio
|
29. elokuuta 2005 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
"aina kannattaa ostaa -R levyjä koska ne vastaa valmiita DVD-levyjä, minä vältän +R levyjä kuin ruttoo"
Eipä oo rutto vielä iskenny vaikka käytän pelkästään +R levyjä.(ja hyvin toimii)
asiaan:Oletko kokeillut muita hyväksi havaittuja levyjä ongelmien ilmenemisen jälkeen?
Onko niissä ongelmia?
Jos asema on vähänkään vanhempi sen firmis ei tue 16x levyjä,eli ratkaisuksi tarjoan samaa kuin zapetu.
|
DaVo^^
|
29. elokuuta 2005 @ 12:54 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole, levyt joita minulla on ollut ovat nuo vanhemmat verbatin 8x DVD:T, olisi ihan kiva voida käyttää nuo, kuin heitää 40 levyä hukkaan :(
Minulla on jo jokin firware soittimessani, kuinka sen päivitys tapahtuu?
|
zapetu
Senior Member
|
29. elokuuta 2005 @ 12:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2005 @ 14:03
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
29. elokuuta 2005 @ 15:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lähes varmasti vika on siinä, että polttavassa DVD-asemassasi on vanha firmware, joka ei osaa polttaa ostamillesi levyille. 1X-nopeudella ei noita 16X-levyjä todellakaan kannata edes yrittää polttaa. Tulee aika varmasti huonoa jälkeä. Itse suosittelen käyttämään jotain 4X - 12X -nopeuksia, eli ei liian hitaita, muttei liian nopeitakaan nopeuksia.
Verbatimin levyt ovat varmasti laadukkaita. Älä vain heitä niitä pois! Jos et saa poltettua noihin levyille kunnolla nykyisellä asemallasi, suosittelen uuden aseman ostoa. Esim. Verkkokauppa.comista ostetut LG GSA-4163B on loistava valinta, hintakin vain jotain 50 euroa.
Itselläni oli samankaltainen tilanne, että vanha Lite-Onin asemani ei polttanut Verbatimin laatulevyille kunnolla. Ostin kyseisen LG:n aseman ja en ole katunut hetkeäkään. Niin hyvää jälkeä se polttaa. Ja halvemmaksi tuo melkein tulee ostaa uusi kunnon asema, kuin heittää kolmenkympin edestä levyjä roskiin ja ostaa toisia tilalle.
|
DaVo^^
|
29. elokuuta 2005 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Zapetu:
Kuitista saa sen verran selville että kyseessä on Artec 12x DVD+/-RW
eli onko kyseessä sitten tämä Artec VOM-12E48X DVD drive?
tämä ainakin näkyisi löytyvän tuolta linkistäsi?
jos näin mihin tiedostot pitää laittaa tai miten ne pitää asentaa?
|
zapetu
Senior Member
|
29. elokuuta 2005 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
iroozh
Newbie
|
29. elokuuta 2005 @ 18:22 |
Linkki tähän viestiin
|
sen verra voin sanoo ku saman aseman omistan että tuohon löytyy kyllä firmis jostain joskus kaivoin :P muutta en ole sitä saanut ikänä asennettua kun taidot loppu kesken ja kärsiväälisyys :/ niin ei oikeien tuo vertabittein poltto onnistu niin nyt täl hetkel on vähä tauol tosin dvd-asemaki on huollos niin eipä se hirveesti haittaa ja juu siis asema on Artec VOM-12E48X 12x DVD+/-RR... ton VOM-12E48X jutun kun heittää vaikkapa googlee niin pitäs firmware löytyä :) että tämmöst :D
hmm.. tulipa paljon hymiöt
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2005 @ 18:22
|
DaVo^^
|
30. elokuuta 2005 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä kyseessä on tuo Artec VOM-12E48X, nyt olisi kiva tietää kuinka tuo firmis siihen pistetään?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. elokuuta 2005 @ 13:57
|
zapetu
Senior Member
|
30. elokuuta 2005 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä se nykyinen firmware version on? Näkee Nero InfoTool:lla välilehdeltä "Drive" oikeasta ylänurkasta.
Tuolta sitten etsit asemasi ja lataat siihen firmiksen:
http://www.artecusa.com/tech-support-firmware.html
Pikaisesti kun katsoin, niin joudut tekemään boottikorpun.
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
30. elokuuta 2005 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
No jo on tehty DVD-aseman firmwaren päivitys oikeen monimutkaiseksi kuluttajalle. Itsekin kun katselin, niin joutuu tosiaan tekemään jonkinlaisen bootti-levykkeen.
Itselläni on Lite-Onin asema ja LG:n asema ja kummallakin riittää, että lataa tiedoston ja kaksoisklikkaa sitä Windowsissa. Oottaa hetken ja firmis on päivitetty. Sitten vaan boottaa koneen. Ja kaikilla ei ole edes tuota levykeasemaa, sen verran antiikkinen vekotin se on. Itselläni ei ainakaan ole.
Tuosta zapetun mainitsemasta linkistä kannattaa katsoa tuo kohta "Firmware Flashing (Instructions)". Siinä on ohjeet PDF-tiedostona.
|
DaVo^^
|
30. elokuuta 2005 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi ***** ei oo disku asemaa, onko mitään muuta vaihtoehtoa?
|
heikki71
Senior Member
|
30. elokuuta 2005 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
osta asema?!
maksaa vitosen, pyydä korppu kaupanpäälle.
|
zapetu
Senior Member
|
30. elokuuta 2005 @ 19:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Voi ***** ei oo disku asemaa, onko mitään muuta vaihtoehtoa?
Tehdä boottaavan CD:n? Itse en ole koskaan boottaavaa CD:tä itse tehnyt, joten en asiasta mitään tiedä. Nerolla näyttäisi onnistuvan. Voisin itsekin yrittää tuollaista tehdä, kun tuli nierlestä ostettua myös useampi CD-RW.
Edit: Tarkemmin ajateltuna ei ole hyvä idea, koska jos boottaat asemalta, jonka firmiksen aiot päivittää tulee taatusti ongelmia. Eli löytyykö erillinen CD-asema tai saatko jostain lainaksi diskettiasemaa (ja korppua)?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. elokuuta 2005 @ 04:35
|
iroozh
Newbie
|
31. elokuuta 2005 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
eli siis kahella cd:asemalle pitäisi onnistua :) teen tässä samalla :D heha.. menee varmaa helpoite :) kun kerran sama ongelmaki on
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
31. elokuuta 2005 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös USB-tikustakin saa jotenkin tehtyä "bootti-levyn". Muistaakseni tästä oli jotain juttua muutama numeroa sitten MikroBitissä. Varmaan koneen biosin pitää jotenkin tukea tuota USB-boottausta. En tiiä asiasta sen enempää, kunhan heitin tuollaisenkin vaihtoehdon.
Ja onkohan tuo turvallista tuo firmiksen päivitys edes toisella DVD/CD-asemalla, jos ne on samassa IDE-piuhassa kiinni kuten yleensä ovat. Ainakin LG:n aseman firmiksen päivityksessä varoitetaan siitä, että samassa IDE-kaapelissa ei saisi olla toista CD/DVD-asemaa kiinni kun päivitystä tekee. Muuten päivitys voi sotkea toisen aseman firmiksen.
Itse melkein ostaisin tuossa tilanteessa uuden DVD-aseman, ellet saa lainattua levykeasemaa jostain. Levykeasemaa en itse ostaisi turhaan nurkkiin pyörimään, vaikkei se kyllä mitään maksakaan. Viidellä kympillä saa jo loistavan aseman (aiemmin mainitsemani LG GSA-4163B, sen ostoa et takuulla katuisi).
|
Mainos
|
|
|
zapetu
Senior Member
|
31. elokuuta 2005 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ja onkohan tuo turvallista tuo firmiksen päivitys edes toisella DVD/CD-asemalla, jos ne on samassa IDE-piuhassa kiinni kuten yleensä ovat. Ainakin LG:n aseman firmiksen päivityksessä varoitetaan siitä, että samassa IDE-kaapelissa ei saisi olla toista CD/DVD-asemaa kiinni kun päivitystä tekee. Muuten päivitys voi sotkea toisen aseman firmiksen.
Hyvä pointti. Eli asemat kiinni eri kaapeleihin ja kovalevy(t) kytketään irti päivityksen ajaksi.
Quote: Itse melkein ostaisin tuossa tilanteessa uuden DVD-aseman, ellet saa lainattua levykeasemaa jostain.
Helpointa tosiaan olisi lainata jostain diskettiasemaa.
|