LG GSA-4163B lukeeko hyvin naarmuisia cd/r/dvd±r/rw?
|
|
jva
Member
1 tuotearvio
|
31. elokuuta 2005 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
LG GSA-4163B lukeeko hyvin naarmuisia cd/r/dvd±r/rw?
nykyinen asema NEC ND-2500A ei lue naarmuisia edes kohtalaisesti.
levyt palaa aivan loistavasti. firmis on joku viilattu rip lock, en muista mikä.
testit kehuu lgeetä->www.cdfreaks.com/article/172
kannattaako ostaa 59egee...
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
31. elokuuta 2005 @ 19:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo LG on tosi hyvä asema mutta saattaa olla ettei naarmuisten levyjen luku ole sen parhaita puolia. En viitsi levyjä naarmuttaa tahallaan testiä varten joten en pysty kokemuksesta sanomaan mitään...;)
Mutta esim. viime MikroPC lehden testissä väitetään että esim. LiteOn SOHW-1693S asema "on erinomainen lukemaan naarmuuntuneita tai muuten huonolaatuisia levyjä. Vastaavasti lehti väittää että "jälki laatulevyillä on keskinkertaista, halpislevyillä vaihtelevaa".
http://mikropc.net/nettilehti/index.jsp
|
zapetu
Senior Member
|
31. elokuuta 2005 @ 21:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: LG GSA-4163B lukeeko hyvin naarmuisia cd/r/dvd±r/rw?
Ainakin naarmuisia video-DVD-levyjä lukee ihan hyvin. Naarmuisia audio-cd-levyjä ei sensijaan ollenkaan hyvin.
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
1. syyskuuta 2005 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
LG:n asema on ainakin tähän mennessä lukenut kaikki DVD-levyt mitä olen sille syöttänyt. Mitään kauhean naarmuisia levyjä en kuitenkaan ole kys. asemalla kokeillut.
Mutta ainakin Lite-On SOHW 1633S lukee naarmuisia levyjä todella hyvin. Minulla on ollut muutama kertaa niin naarmuisia levyjä, että oli todella ihme, että kyseinen asema edes pystyi lukemaan niitä. Kannettavani DVD-asema hyytyi levyihin heti. Joitan levyjä joutu kyllä pariin kertaan tyrkyttämään asemalla ja ennen kun suostu lukemaan.
|
AfterDawn Addict
|
1. syyskuuta 2005 @ 19:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä LiteOnilla on ihmelaitteet huonokuntoisten,naarmuisten levyjen lukemiseen ja polttamiseen,joskus kirjastosta ja videovuokraamosta saa niin V***n naarmuisia levyjä,mutta tää mun vanhempi
LiteOn SHOW 1633S ei ole nikotellut ollenkaan,kaikki on kelvannyt mitä on tarjottu.
|
RistoF
Newbie
|
4. syyskuuta 2005 @ 06:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmmm mulla on tuo LG mutta en ole sillä saanut edes poltettua vielä ainuttakaan levyä en dvd enkä cd levyä eikä tuo lue omia poltoksiaan.
Vien huomenna poikkeen koko aseman ei tuommosella te mitään... vai onko samsungin levyt ihan pyllystä tämän aseman kanssa? jossain lukee että Pleomaxit palaa lg:llä 2x mutta mulle Nero ei anna edes kuin 4 tai 8X
varmaan on juttua jossain mutta ei nyt harmituksessa löydy...
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
4. syyskuuta 2005 @ 06:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tuota LG:n asemaa kannata hylätä sen takia, ettei se polta kunnolla Samsungin Pleomaxeihin. Kannattaa ostaa Verbatimin DVD-levyjä. Niihin tuo asema polttaa hyvää laatua. Pleomaxit on melkein samanhintaisia kuin Verbatimit, eli en näe juurikaan syytä ostaa Pleomaxeja kun ne ovat hieman huonolaatuisempia.
Ainakaan tuon LG:n aseman firmwarella A104 ei asema antanut polttaa Pleomaxeja kuin 2X-nopeudella. Firmwaren päivitys versioon A105 varmaan auttaa asiaan. Itse en kuitenkaan päivitystä ole viitsinyt tehdä, kun verbatimeille tuo polttaa nykyisellä A104-firmwarella hienosti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. syyskuuta 2005 @ 06:48
|
RistoF
Newbie
|
4. syyskuuta 2005 @ 06:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on A105 firmis levyt palavat hienosti ja toimivat päivän mutta seuraavana eivät enää missään asemassa eivät varsinkaan tuossa polttimessa...
|
zapetu
Senior Member
|
4. syyskuuta 2005 @ 07:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä levyt on ostettu? JA onko kyseessä siis Samsung Pleomax DVD+R 8X vai DVD-R 8X levyt?
Entä missä pidät noita levyjä? Et varmaan sellaisessa paikassa, missä aurinko pääsee paistamaan suoraan niihin tai muuten vain kuumassa ja ehkä kosteassakin paikassa? Ihmetyttää kyllä että voisivat normaalioloissa päivässä mennä pilalle. Ehkä vuodessa, mutta...
Itselläni on ainakin verkkokauppa.com:sta ostetut pleomaxit palaneet A103-firmiksellä ja 4X nopeudella kohtuullisen hyvin. Yksi pullonalunen on tullut. Tosin en enää aio noita levyjä ostaa, vaan mieluummin verbatimeja tai muuta laatukamaa.
|
RistoF
Newbie
|
4. syyskuuta 2005 @ 07:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuopion cruzilta ostin polttimen mukana... säilytän kuten kaikkia muitakin levyjäni cd kaapissa olohuoneessa elikkä on kuivaa ja valolta suojassa koteloissaan...
niin ja ovat DVD+R levyjä... myyjä oikein suositteli näitä pitää ostaa tdk:n levyjä ne kun tuntuu toimivan...
|
zapetu
Senior Member
|
4. syyskuuta 2005 @ 08:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kuopion cruzilta ostin polttimen mukana... säilytän kuten kaikkia muitakin levyjäni cd kaapissa olohuoneessa elikkä on kuivaa ja valolta suojassa koteloissaan...
niin ja ovat DVD+R levyjä...
Vaikuttaisi, että levyissä on jotain häikkää. Saattavat olla jopa väärennettyjä tai sitten vain muuten huonolaatuisesta erästä. Jollain Optodisc:llä kun laadunvaihtelu on varmaan paljon suurempaa kuin MC:llä tai TY:llä.
Itse olen hankkinut näitä:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6469 http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16554
Ihan kohtuullisesti ovat toimineet, tosin suosittelin tuolle LG:n asemalle näitä (tulee lähes täydellistä polttojälkeä):
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6304
Quote: myyjä oikein suositteli näitä pitää ostaa tdk:n levyjä ne kun tuntuu toimivan...
TDK:n levyt ovat varmasti paljon varmempi valinta kuin nuo pleomaxit. Suosittelen myös kokeilemaan verbatimeja.
|
RistoF
Newbie
|
4. syyskuuta 2005 @ 08:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Pitää ostaa koepaketti noita tdk:n levyjä tiältä paikanpiältä riistohintaan ja kokeeks tilata noita verbatim levyjä tuolta verkkokaupasta...
|
thumber
Junior Member
|
4. syyskuuta 2005 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Jossain Mikrobitissä tuo oli testivoittaja, ainoa miinus oli se, että naarmuuntuneet levyt eivät toimi.
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
4. syyskuuta 2005 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos nyt oikein muistan, niin tuon LG:n aseman ainoa huono puoli MikroBitin testissä oli, että se ei lue kunnolla naarmuisia CD-levyjä, eli naarmuiset DVD-levyt se vielä syö aika hyvin. Lite-Onin asemilla taitaa kuitenkin olla paras virheensieto.
|
RistoF
Newbie
|
4. syyskuuta 2005 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
LG polttaa muttei lue ite omia poltoksiaan muilla toimii minun polttamat levyt mutteivät minulla itelläni... omituista luulin vikaa olevan levyissä mutta ilmeisesti aseman huono lukukyky iski nyt päälle??
|
margoth
Newbie
|
10. syyskuuta 2005 @ 10:34 |
Linkki tähän viestiin
|
ostin tuommonen 4163b lg:n toimi 2kk moitteetta, sitten jumi aina ku iski dvd:n sisään. vein takuuseen, oli joku tunniste shittinä. sain uuden tilanne ja 6kk toiminu moitteetta. poltan aina 2x nopeudella,
toisessa koneessa oleva muutaman vuoden vanha LG:n 16x dvd asema ei lue 2/5 osaa levyistä jos poltan 4x, mutta tuolla 4163b:llä toimii kaikki mitä poltan
en oo ikinä polttanu yli 4x ku ei oo niin nopeita levyjä
tuleeko hitaammalla poltettuna parempi laatu?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. syyskuuta 2005 @ 10:35
|
Mainos
|
|
|
mvnet
Member
2 tuotearviota
|
10. syyskuuta 2005 @ 15:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Hitaammalla polttonopeudella ei tule aina parempaa laatua DVD-levylle poltettaessa. Esim. jos poltat 16X-certified -levylle vaikkapa 1X-nopeudella, niin tulee aika varmasti surkeampaa jälkeä kuin esim. 4X- tai 8X-nopeuksilla. Liian suurellakaan polttonopeudella ei kannata poltella. 16X-levylle 16X-nopeudella poltettaessa, tulee aika varmasti taasen huonompaa jälkeä kuin 8X- tai 12X-nopeuksillä. Kaikki rippuu kuitenkin itse kirjoittavasta DVD-asemasta ja levymerkistä.
Itse käytän kyseistä LG:n asemaa ja polttelen Verbatimin DVD-R 16X -levyille. Käytän aina 4X-nopeutta, koska sillä tulee mielestäni parasta polttojälkeä. Alle 4X-nopeuden ei kannata yleensä mennä, ellei sitten ole jotain vanhoja DVD-levyjä, joihin voi vain polttaa maksimissaan 4X-nopeudella.
|