Matrix Infinityn asennus?
|
|
Valittaja
Account closed as per user's own request
|
5. syyskuuta 2005 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli oon nyt asentamassa Matrix Infinity mod-piiriä.
Tarvis tietää että mihin se itse piiri kiinnitetään juotosten jälkeen?
Ja että mitä kaikkia varusteita pitää olla ja on hyvä olla?
Ja sitten että otetaanko pleikkarin siitä piirilevystä jotain pois ennen
piirin asentamista?
Ja muukin kaikki asennukseen liittyvä info on tervetullutta! :)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2005 @ 18:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Valittaja
|
5. syyskuuta 2005 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
mun pleikka on v7 oisko siitä tollasta kuvaa ?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
5. syyskuuta 2005 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei niissä niin paljon eroja ole.......Yleensä sääntö on että laitat modin mahdollisimman lähelle bios piiriä (m, n, o, p, piuhat ja muut siihen läjään) ja kuitenkin niin kaksipuolisella teipillä että se ei vastaa päälle tulevaan peltiin. Kun tutkit sitä peltiä niin huomaat että se ei osu kuin niiden ruuvien kohdalta emoon. Ja sitä piiriähän voi eristää eristysnauhalla vaikka molemmin puolin ettei kosketuksia tule.
http://www.konsolipiste.com/asennus.php?versio=messiahv7
no tuossa yksi vaihtoehto johon kans olen asentanut
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. syyskuuta 2005 @ 19:02
|
Shadown
Suspended due to non-functional email address
|
6. syyskuuta 2005 @ 09:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Tota modia ei kannata missään tapauksessa asentaa tuohon kohtaan mihin Konsolipisteen ohjeet näyttää.
Ainoastaan tuohon "tyhjään" kohtaa, joka näkyykin tuossa toisesssa linkissä missä Messiah on laitettu.
Ei ihmekkään, että mulle tulee noita koneita missä toi modi on tohon ängetty.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Siinä keskellä on kans ihan hyvä paikka muutamassa emossa. Tuo messiahin paikka kyllä on aika kaukana ja saattaa aiheutaa kans ongelmia. Nuo nyt on vain esimerkkinä mihin niitä voi lätkiä. Vaihtoehtoja on rajattomasti.
O2MOD sivuilla löytyy hyviä kuvia ja paljon kun selailee foorumia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2005 @ 11:11
|
Shadown
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:12 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Valittaja
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitti!
|
Valittaja
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Jäi viel yks juttu kysymättä!
eli mihinkä kohtiin tuossa piirissä tulee tuota paksumpaa johtoa?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Messiah kuva on liian kaukana ja saattaa värkätä vaikkakin on harvinaista. Siinäkin se kyllä pelaa kunhan pitää ne bios johdot tiukalla ja lyhyinä eikä jätä yhtään joutilasta. Itse olen muutaman infinityn asentanut siihen bios-piirin vieressä olevan piirin päälle kokeeksi ja toimii edelleen. Siihen asennettuna piuhat jää alle 3 sentin mittaisiksi. O2MOD:in asennuksessa muita paikkoja ei oikein olekkaan kun piuhat pitää olla noin lyhyitä eikä vielä kestä koskea juuri toisiinsa.
Virta ja maa paksummalla. Jotkut laitaa sitä myös resettiin mutta ihan ok on pelannut ohuellakin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2005 @ 11:47
|
Shadown
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
GND ( maa ) ja 3,3 ( Käyttöjännite ) olis kaippa suotavaa.
Itse kyllä asentelen noita ihan samalla johdolla kaikki ja on pelannut kaikki. Ainoastaan DMS3-modi vaatii paksumpaa johtoa ihan oikeasti.
Download: Ja nyt tulee soopaa. Matrix on modeista niitä parhaimpia pelaamaan. Vaikka ne johdot olisivat miten kippuraas ja pidempiäkin, niin ei väliä.
On meinaan kokeiltu.
Messiah1 oli noista mitä kaikki olen asentanut aika ranttu saatika DMS3.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2005 @ 11:49
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh..pari on alkanut pelaamaan kun piuhoja on saksittu lyhyemmäksi.
|
Svr
Junior Member
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli modaukseen ei tarvitse noin paljoa kamaa mitä infinityn kotisivuil lukee? Siihen tarvitsee vain kolvin yhtä johtoa (tai kahta) ja tinaa? Lisätkää mikä muu on tarpeellinen (tai pakollinen).
|
Shadown
|
6. syyskuuta 2005 @ 11:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Syy miksi on alkanut pelaamana, on luultavasti jossain muualla.
Johto saattanut olla ruuvin välissä jne.
Jos on pidemmät johdot, niin joutuukin vähän keskittymään konetta kasattaessa, ettei johtoja jää ruuvien väliin.
Mutta tosiasiassa modin voi ihan hyvin jättää siihen "tyhjään" tilaan ja johdot siltikin voi olla löysiä.
Mietippä miten pitkät johdot tulee kun V3 koneissa vedät biossilta johdot lankun toiselle puolen ja sinne "tyhjään" tilaan asti ja pelaa.
Svr: Ja fluxia. EI pakko, mutta ihan hyvä lisä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2005 @ 11:59
|
Svr
Junior Member
|
6. syyskuuta 2005 @ 12:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Shadown mitä fluxilla sitten tehdään? Paikataanko sillä jotenkin juottoa vai?
|
Shadown
|
6. syyskuuta 2005 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei paikata mutta sanotaan vaikka, että tulee parempaa jälkeä helpommalla.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. syyskuuta 2005 @ 14:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuolla ympäri maailman eri foorumeila ja myyjien ohjeissa painotettiin bios piuhojen lyhyyttä ja liian pitkien johtojen aika ajoin tuomia ongelmia. Varsinkin muutamassa kohdassa huomasin W johdosta mainittua pituutta. V3 mallissa sekin piuha tulee laudan pälle eikä ole kovinkaan pitkä. En siitä ala sen enempää tinkaamaan mutta monilla sitä ongelmaa on ja voi johtua muustakin kuin johtojen pituudesta mutta kummasti nuo ongelmat on kavereilla näköjään ratkennut kun piuhat on lyhennetty. Lisäksi soitin eräälle asentajalle joka sanoi että MXL2 meni vielä tuossa kauempana mutta infinityjä on jouduttu joskus siirtämään/piuhoja lyhentämään.
|
Shadown
|
6. syyskuuta 2005 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Juotan W ja R:n sinne biossille suoraan ja toimii.
Netissä nyt on kaikkee hassua jutua millon mistäkin "tärkeestä".
Sinällään harmi, koska tämän kaltaisissa tilanteissa tullaan just sanomaan: "Kun netissäkin oli".
Ei siinä muuta, mutta painoarvo netissä olevaan tekstiin laskee mulla sitä mukaan kun saan muilta "oppeja" mitä "netissä sanotaan".
Olen nyt kuitenkin noita koneita tuhansia asennellut ja factat on tiedossa ihan ilman nettiäkin.
Mutta DMS3 modi on kyllä tarkka ihan aikuisten oikeestikkin. Sen olen huomannut ihan itekkin. Vaikken ens alkuun uskonutkaan. Mutta siksipä en niitä enään asentele.
Messiah1 oli myöskin tarkka. Mutta Messiah2 olikin jo toista luokkaa.
|
Peteju
Member
|
6. syyskuuta 2005 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen 100+ konetta asentanut v4-v10 ja kaikissa paitsi V10 koneessa
olen piirin laittanut samaan paikkaan eli emolla olevaan tyhjään kohtaan..
Piuhat ovat olleet sopivan pituisia eli suht löysiä ei kireällä
jos vetää kireälle kiinni emon pintaan niin johtoon saattaa ns indusoitua esim regulaattoreista tms komponenteista häiriötä.. eli ei hyväjuttu siis se kireä johto.
modpiirin paikalle nyt on aivan sama kunhan se on lähellä GND ja PWR kohtia.. GND ja PWR kannattaa vetää vaikka sellasella PC:n IDE-piuhalla joka on monisäikeistä..
ainoastaan GND ja PWR piuhojen pituudella on väliä, tuli huomattua DMS 3:n paskamodien kanssa... tosin DMS 3+ korjasi ongelman..
mainittakoot vielä että oma V4 "ensimmäisiä" ps2 asennuksiani
on toiminut 3-vuotta ilman ongelmaa ja johdotus ei ollut mitenkään suunniteltu vaan johdot olivat suurinpiirtein mitoitettu ja piiri siellä koneen takaosassa..
no kukin asentaa miten tykkää, mutta kuka sinne koneen sisään ylipäätään katsoo kun kone on valmis ja toimii?
toki aina täytyy olla juotokset 100% onnistuneita ja siistejä..
tietty nykyisin, asennuksessa kiinnitän johdot joko kaksipuoleisella teipillä taikka kuumaliimalla emolevyyn sekä mitoitan johdot sopiviksi ettei jää liikaa löysää matkalle.
mutta niinkuin moneen kertaan on mainittu niin koneen takaosa on mielestäni paraspaikka sijoittaa piiri malleissa V4-V9
-Petri Junttila
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2005 @ 20:53
|
Svr
Junior Member
|
7. syyskuuta 2005 @ 14:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mitä tuo tarkoittaa kun infinityn asennus kuvassa on 18 johdolle juotos kohdat ja modpiirin sivuilla sanotaan, että 20 johtoa pitäisi juottaa? Vai onko se niin että vain V7 konsoliin juotetaan 18 johtoa ?
AMD Athlon 64 4000+, DDR Kingston 2048, 4x 160GB Kovalevy yht 640GB, Connection 3D Radeon 850X 256MB, LG DVD+/- RW Dual-Layer, Näyttö Acer TFT 19 Tuumaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. syyskuuta 2005 @ 14:37
|
Shadown
|
7. syyskuuta 2005 @ 14:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi 20 nyt on vaan summassa heitetty johtojen määrä.
Japsi koneisiin joutuukin 20 johtoa laittamaan joihinkin koneisiin, koska tuo H piste joudutaan laittamaan.
Tais kyl olla jenkkikoneissakin.
|
Svr
Junior Member
|
7. syyskuuta 2005 @ 14:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Entäs miten tuon Infinity managerin kanssa ladataanko infinityn kotisivuilta uusin versio mikä sisältää Infinity managerin?
AMD Athlon 64 4000+, DDR Kingston 2048, 4x 160GB Kovalevy yht 640GB, Connection 3D Radeon 850X 256MB, LG DVD+/- RW Dual-Layer, Näyttö Acer TFT 19 Tuumaa.
|
Shadown
|
7. syyskuuta 2005 @ 14:55 |
Linkki tähän viestiin
|
"Uusin" jossa on Manager mukana, on 1.36. Löytyy valmistajan sivuilta tai minun foorumiltani.
|
Svr
Junior Member
|
7. syyskuuta 2005 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli pitää ns. vanhentaa versiota 1.54 -> 1.36 jos aikoo infinity manageria käyttää?
|
Mainos
|
  |
|
Shadown
|
7. syyskuuta 2005 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei. Poltat sen imagen levylle ja buuttaa sen ja valkkaat, että Install Manager Memory Card tms. En muista mitä tarkalleen luki, mutta jotain tollasta.
Muistikortiltahan sitä käytellään.
|