User Käyttäjä Salasana  

perjantai 7.11.2025 / 02:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > prosessit winxp:ssa?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Prosessit WinXP:ssa?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
maaku13
Newbie
_
11. syyskuuta 2005 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käytössä on koko ajan 50-60 prosessia, ja ilmeisesti niitä on aikas paljon liikaa. Olen tutkinut niitä googlettamalla, mutta mistäs tiedän mitä uskaltaa hukata pois? Kone raksuttaa ja hidastelee, johtunee em. prosessien määrästä? Help! :)
dfwta
Senior Member
_
11. syyskuuta 2005 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone tarkastettu virustorjuntaohjelmalla ja haittaohjelmanputsauksella ?
Kovalevy eheytetty ? Laita prosesseista lista tänne niin katsotaan
Moderator
_
11. syyskuuta 2005 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On kyllä kiitettävä määrä prosesseja käynnissä :)
..haes ohjelma Hijackthis ja postaa se loki virus-/haittaohjelmat-forumiin, jos et itse tiedä mitä tehdä.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Wezda
Member

1 tuotearvio
_
11. syyskuuta 2005 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen juuri itsekin ihmettelemassa omia prosesseja kun netti hieman takkuaa.

Kuinka monta prosessia teillä on käytössä ?
Mulla on ~30.

| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
MpTV
Junior Member
_
11. syyskuuta 2005 @ 16:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on 26 prosessia, joista
- 4 kpl virustorjunta (Avast)
- 3 kpl palomuuri (Kerio)
- 1 kpl BitComet
- 1 kpl MotherBoardMonitor
- 1 kpl Firefox
- 1 kpl TaskManager

joten Windowsin omiksi prosesseiksi jää vain 15 kpl.
- csrss.exe
- explorer.exe
- kxmixer
- lsass.exe
- nvsvc32.exe
- services.exe
- smss.exe
- svchost.exe 5 kpl
- System
- SystemIdle
- winlogon

Karsiessani prosesseja katselin tuolta apuja:
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
lam0r
Suspended due to non-functional email address
_
11. syyskuuta 2005 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla 44 ja puolet tulee f-securesta mutta en sitä nyt vielä viitsi poistaa kun oon maksannukin siitä..
formatoinnin jälkeen 30

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2005 @ 06:23

Member

1 tuotearvio
_
11. syyskuuta 2005 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on 59
konverter
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. syyskuuta 2005 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
31 kpl

Blond
Member
_
11. syyskuuta 2005 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
43 kpl

Yhtä hankala kuin Soneran Kestoetu-sopimus
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. syyskuuta 2005 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
39

Senior Member
_
13. syyskuuta 2005 @ 00:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Prosesseja 35 kpl.
Member
_
22. lokakuuta 2005 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul 60 kone on aika täynnä kaikenlaisia ohjelmia. Ei viittis poistaa mitää ku kaikkee tarttee ain sillon töllön.

Antec P180B + Be quiet 600W | Asus P5B Deluxe
Core 2 Duo E6600@3.4Ghz + Tuniq 120 | PNY GeForce 8800GTX | 4x1GB 800mhz | 1TB + 750GB + 500GB + 200GB + 200GB | SyncMaster 226BW | Logitech G5 & G15 + Qpad | 2x ESI Near 05 Experience + ESI SW 10K
heikki71
Senior Member
_
23. lokakuuta 2005 @ 00:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
55-prosessia, suoritin idlessä 0-4%

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. lokakuuta 2005 @ 00:18

Rapids
Member
_
23. lokakuuta 2005 @ 08:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
33 prosessia.

Ilves.com
Cirya
Junior Member
_
23. lokakuuta 2005 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
36 löytyy.. Mitä ovat SVCHOST.exe ja ndisuio.sys? Tohon jälkimmäiseen yrittää koko ajan tulla niin paljon kamaa netistä, että plokkasin sen, ilman haittavaikutuksia. SVCHOsteja on päällä 5 kpl. Mitä nää on?
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
23. lokakuuta 2005 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ndisuio.sys ->

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/nd...

svchost.exe ->

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/sv...

Eli molemmat ihan ok. Svchosteja voi olla päällä 1-6 kpl.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > prosessit winxp:ssa?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy