xp tietoturvakeskus ilmoitaa kummia
|
|
pongi
Member
|
11. syyskuuta 2005 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei vaan !Mulla on ollut Avast! - Sygate yhdistelmä käytössä ainakin puoli vuotta ja erittäin hyvin ne toimii.Pari päivää sitten win xp-n tietoturvakeskus yhtäkkiä ilmoitti,että palomuuri ei ole käytössä ja
windows ei löytänyt tietokoneesta virustentorjuntaohjelmia,vaikka sekä Avast! että Sygate ilmoittavat olevansa toiminnassa ja aktiivisia!
Se tietoturvakeskuksen ilmoitus pukkaa esiin aina,kun pistän konetta päälle ja sen pieni kuvake on jatkuvasti kellon vieressä!
Skannasin koneen monta kertaa Avast-illa , Ad-Aware ja Spyboat ohjelmilla,eikä löydy mitään,vaikka netissä kyllä ollaan wintoosan ilmoituksesta huolimatta.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan tilanteeseen?Kaikki tuntuu olevan koneessa kunnossa,mutta jollain tavalla häiritsee tämä asia,olisi kiva päästä ongelmasta pois!
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
|
Tepsu9
Senior Member
|
11. syyskuuta 2005 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita pallukka kohtaan ei käytössä(ei suositella).(Windowsin palomuuri).Katso myös kohta poikkeukset että siellä on ruksit Avastin ja Sygaten kohdalla.
|
pongi
Member
|
11. syyskuuta 2005 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo,windowsin palomuuri ei ole käytössä,poikkeuksesa Avastin kohd. on ruksi,mutta Sygate ei näy.
pongi
|
Wezda
Member
1 tuotearvio
|
11. syyskuuta 2005 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla oli sama tilanne kun kokeilin Avastia.
XP:n tietoturvakeskus herjasi että ei ole virustorjuntaa käytössä, vaikka Avast oli toiminnassa.
Silloin muistaakseni laitoin monitoroinnin pois virusskannerin kohdalta.
Nyt käytän toista virusskanneria, joten tilanne on siltä osin korjaantunut.
Edit: typo
| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. syyskuuta 2005 @ 17:35
|
pongi
Member
|
11. syyskuuta 2005 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin,mutta olen käyttänyt Avast!-ia jo kauan,ja Windows rupesi herjaa
maan vasta nyt,ja samaan aikaan palomuuristakin valittaa,että sitä ei olisi,vaikka on,ja toimii.
pongi
|
Wezda
Member
1 tuotearvio
|
11. syyskuuta 2005 @ 18:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko juuri asentanut SP2:n ?
SP1:ssä ei ollut koko tietoturvakeskusta.
| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
|
pongi
Member
|
12. syyskuuta 2005 @ 03:42 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole.Asensin sen heti kun se ilmestyi.Piteisikö mun asentaa uudestaan ne ohjelmat?Siis Avast!-ia ja Sygatea?
pongi
|
Hakkeri*
Suspended permanently
|
12. syyskuuta 2005 @ 04:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mullaki on ihan sama brobleema! ei auta vaikka säätää tietoturvakeskuksesta.Käytän itse myös sygaten firewall pro ja antivirus
ilmaisversiota. Mutta samapa tuo eikös? kuitenkin toimivat no hätä!
älä asenna uudestaan ei se mitään auta olen koittanu
sitä jo!
|
pongi
Member
|
12. syyskuuta 2005 @ 04:27 |
Linkki tähän viestiin
|
No,ainakin nyt tiedän,että en ole ainoa tämän probleman kanssa,kiitos vastauksista,jos kuitenkin tulee ideoita kirjoitakaa!
pongi
|
Senior Member
|
12. syyskuuta 2005 @ 05:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Koitappa näin:
Mene tietoturvakeskukseen-->Klikkaa muurin kohdalla"Suositukset", ja täppä ruutuun"käytössäni on palomuuriratkaisu, jota valvon itse..."
Toista äskeinen Virustentorjunnan kohdalla.
Mulla on tehnyt silloin tällöin samaa riippumatta mikä virustorjunta
on ollut käytössä.
|
jeppe
Suspended due to non-functional email address
|
12. syyskuuta 2005 @ 06:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Tai sitten teet niin, että klikkaat alapalkista sen tietoturvakeskuksen ikkunaksi, vasemmalta linkistä "muuta tietoturvakeskuksen ilmoitustapaa" sitten vaan täpät pois niistä kaikista kohdista ja tietoturvakeskus ei ole enää ärsyttävä maanvaiva väärillä ja turhilla ilmoituksillaan.
|
Mainos
|
|
|
pongi
Member
|
12. syyskuuta 2005 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Nämä olivat hyviä neuvoja,kiitos!Nyt se ärsyttävä ilmoitus on poissa.
pongi
|