User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.1.2025 / 20:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd-"rw" -levyistä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD-"RW" -levyistä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Kooderi
Newbie
_
20. syyskuuta 2005 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen käyytänyt mm. paria erilaista Sonyn DVD-RW -levyä lähinnä leffojen polttamiseen. Kun levyn on muutaman kerran kirjoittanut ja tyhjentänyt, niin sitten jossain vaiheessa tulee sellainen ongelma eteen, että levyä ei saakaan enää tyhjäksi. Tämä ilmenee niin, että levyn optista puolta katsottaessa siellä on edelleen samat tummat uurteet, tai mitä nyt ovatkaan, mistä näkee että levyllä on dataa. Sitten poltto ohjelmat Nerosta eri koosto/poltto-ohjelmiin valittavat että levyä ei ole asemassa, vaikka se on, ja niin PC kuin dvd-soitinkin tuntuu hinkkaavan levyä kerta kerralta kauemmin ennen materiaalin toistamista ja jossain vaiheessa ei enää pysty lukeemaan levyä tai tunnistamaan sitä. Onko tämä yleistäkin, että uudelleenkirjoitettava levy "kuluu loppuun" tms. vaikka sitä ei mitenkään ylenpalttisesti olekkaan käytetty?
jarzaa
Member
_
20. syyskuuta 2005 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no onhan niillä levyillä joku raja oltava ei ne voi ikuisuuksiin kestää sitä tyhjentämistä ja uudelleen polttamista levy kuitenkin "kuluu" jokaisella poltto kerralla..... tietysti riippuu aihion merkistäkin että kuinka kauan ne kestää.ihan mielenkiinosta kysyn et kuinkahan monta kertaa tuo "muutama" on noin niinkuin suurin piirtein?
itselläni on myös kokemuksia näistä RW-levyistä levyn takakannessa mainostetaan että levy kestää jopa tuhat uudelleen kirjoitus kertaa mutta se ei todellakaan pitänyt paikkaansa levy oli muistaakseni kanssa Sonyn tosin cd-rw

Member
_
20. syyskuuta 2005 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko kokeillut esim. Nerolla tehdä täyden tyhjennyksen rw-levylle:
tallennin -> tyhjennä rw-levy -> rw-levyn täydellinen tyhjennys.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2005 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen myös muutaman kerran todennut että RW-levyt saattavat mennä siihen kuntoon että esim. Pinnacle Studio ohjelmalla en saa sitä tyhennettyä. Kaikissa ohjelmissa kun ei ole muuta kuin "pikayhjennys" mahdollisuus. Mutta tosiaan kun käyttää jotain yleispoltto-ohjelmaa ja "Full Erase" tai suomeksi täydellinen tyhjennys niin olen saanut levyn jälleen kuntoon.
Senior Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhtään levyä mikä kestäisi tuhat kertaa ei ole tullut vastaan, onpa tullut sellaisia mitkä eivät enää toisella kirjoituskerrallakaan anna kirjoittaa kuin puolet levystä..
Mainos
_
__

_
hörhö
Junior Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 08:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tämäpä oli hyvä tietää, minäkin olen kuullut että levyn pitäisi kestää tuhat polttoa. olen epäillyt että asemassani on vikaa, kun eri merkkisilläkin levyillä maksimi poltot on noin 5x. rw levyjen kanssa homma on mennyt niin hankalaksi, että oon ajatellut, että kun viimeinenkin levy sanoo työsuhteensa irti, niin polttelen tavallisille r:ille ja nakkaa sitten vaikka saunanpesään. r-levyt on jo sen verran halpoja, ettei viitsi venkoilla noitten rw:n kans.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > dvd-"rw" -levyistä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy