User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.12.2025 / 16:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > club radeon 9700
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
club radeon 9700
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
20. syyskuuta 2005 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ostinpa tälläsen härvelin ja heti tuli pulmia.(eka radeon)=) kun kaikki pelit tuppaa kaatuileen.olen kokeillut eri ajureitakin.mut ei vaan pelitä.koneesta ei voi olla kiinni.ainut että minulla on 300W wirtalähde.josko se se olisi pullonkaulana tässä prokkiksessa.prossu on 3000 nen ja muistia on 512.koneessa on 2 kovoa 4 tuuletinta ja kaksi polttavaa asemaa ja sit on vie enermaxin säätöyksikkö.ne taitaapi haukata tosta virtalähteestä jo niin paljon et ei jaxa pyörittää enään "raatoo".Wirtalähteen merkkiä en nyt just muista.mutta ei ole tusina tavaraa(ei lue biltema kyljessä) =)et olisko apuja.kiittäen etukäteen.ai niin se virtapiuha on kiinni kortissa =)
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2005 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tuo AGP-vai PCI-E väylässä?Onko kortti kunnolla kiinni?Toimiiko se muussa käytössä ok?Pyöriikö kortin tuuletin?

Muistia on vähänlaisesti, mutta kyllä tuon pitäisi riittää...

Mitäs pelejä olet kokeillut? Pyörittääkö vanhempiakaan kaatumatta?

Onko uusin DirectX asennettu? Oletko käynyt biosin puolelta katsomassa,että kaikki asetukset ovat OK?3D kiihdytys käytössä?

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. syyskuuta 2005 @ 22:16

-WK-
Senior Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeileppa laskea tuolla, itse sain alle 300w jos tuo prossu on Athlon XP 3000+, mutta jos se on Athlon 64 3000+ niin meni hieman yli.

http://www.jscustompcs.com/power_supply/Power_Supply_Calculator.p...

En tiedä miten luotettavana expertit tuota pitää, mutta itse olen turvautunut tuohon kun olen miettinyt että kestääkö tämän 250w :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2005 @ 05:06

Member

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 05:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kortti on AGP-väylässä ja kunnolla kiinni.Biossista en tiedä mitään.mutta kaveri joka kortin asensi sanoi sen olevan reilassa.olen kokeillut vanhempia että uudempia pelejä.ei toimi ei.sitten näyttöön tulee joskus viivoja.siis winukassa.kokeilen tänään 400W sella ruokkia sitä.prossu on Athlon XP 3000+.emo on abitin kv7.ennen tässä koneessa oli Forcen 4200:n ja se toimi hyvin.kone formatoitiin ennen radeonin asennusta.
Member

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 06:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ai niin on DirectX asennettu.kortin tuuletin pyörii,muuten kortti toimii hyvin.ellei oteta huomioon.noita viivoja joita joskus esiintyy näytössä.tosin harvoin.
Member

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 06:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt kone ilmoitti tälläin: VPU regover on nollannut grafiikkakiihdyttimen.koska se ei enään vastannut näytönohjaimen komentoihin.
-WK-
Senior Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 07:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole koskaan omistanut Radeon-ohjainta, että en osaa varmana sanoa, mutta mitä pikaisesti selailin, niin näyttäisi siltä että tuo VPU Recover on joku tekniikka joka estää itse Windowsia / muuta konetta kaatumasta. Se saattaa ilmeisesi tosin haitata joitain pelejäkin. Lämpöongelmiakin siellä tarjoiltiin syyksi, mutta ilmeisesti myös puhtaita ajuriongelmiakin se voi tarkoittaa. Siellä pitäs jossakin olla mahollisuus ruksia tuo VPU Recover -ominaisuus pois päältä? Sitä vois kokeilla, mutta en mene minkäänlaiseen takuuseen voiko tuosta tulla vahinkoja, jos se johtuu lämmöistä niin sitten voi....

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2005 @ 07:45

AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käy nappaamassa pois päältä tuo VPU Recovery.Työpöydällä hiiren oikealla naksautat->Ominaisuudet->Asetukset->Lisäasetukset->VPU Recovery ja sieltä täppä pois.Ajurit kannattaa asentaa puhtaasti,eli poistaa vanhat pois alta ja sitten vasta uudet.Oletko päivittänyt piirisarjan ajurit emolle? Jos nuo edelle mainitut asiat eivät auta ja viivat itsepäisesti ilmestyvät edelleen,niin silloin kortti on viallinen.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
jaska123
Suspended due to non-functional email address
_
21. syyskuuta 2005 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minun entinen radeon ei suostunu yhteistyöhön minun koneen kans vaikka kuinka kokeili mitä niksiä hyvänsä,oli aika saman tuntuiset ongelmat.Myin kaverille sillä puheella että jos ei toimi tuokoon takaisin,ja toimihan se siellä mukisematta.Mikä lie yhteensopivuus ongelma oli
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Forward: 9700-sarjan kortteja ei saa PCI-E-väylään.

M.k: Niitä viestejä voi muokata siinä viestin otsakerivin oikeassa reunassa olevaa kuvaketta napsauttamalla. (Kuvakkeessa on kynä ja paperi) Ei tarvi kirjottaa niin monta viestiä peräkkäin.... ;)
Quote:
VPU Recover on joku tekniikka joka estää itse Windowsia / muuta konetta kaatumasta. Se saattaa ilmeisesi tosin haitata joitain pelejäkin. Lämpöongelmiakin siellä tarjoiltiin syyksi, mutta ilmeisesti myös puhtaita ajuriongelmiakin se voi tarkoittaa. Siellä pitäs jossakin olla mahollisuus ruksia tuo VPU Recover -ominaisuus pois päältä?
Vpu Recover on tekniikka, joka nollaa näytönohjaimen suorittimen ilman, että konetta tarvitsee käynnistää uudestaan. (VPU Recover=Visual Processing Unit Recover~Grafiikkaprosessorin palauttaja) Tämän pois kytkemisestä ei ole muuta haittaa kuin, että (jos koneessa ei ole ajurivikaa) kun kone normaalisti käyttäisi VPU Recoveria niin ruutu meneekin sen tilalta mustaksi ja konnen joutuu käynnistämään uudestaan.
-WK-
Senior Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 13:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Vpu Recover on tekniikka, joka nollaa näytönohjaimen suorittimen ilman, että konetta tarvitsee käynnistää uudestaan.
Eli onko niin että vain sovellus kaatuu, ei Windows?
Member
_
21. syyskuuta 2005 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itsellä saman lainen ja saman valmistajan 9700.
ongelmia esiintyi msi:emolevyn kanssa (vpu recovery)oli tosi kranttu ajureista ja piti olla 4x käytössä 8x:n sijaan.epoxin emossa toimi moitteetta.
-kun vaihdat uuden näytönohjaimen koneeseen resetoi emon bios.( clear cmos)jumpperilla.ja päivitä sen jälkeen emon piirisarjan ajurit.
mutta noi viivat viittais siihen ,että kortti saa liian vähän jännitettä.(laita biosista agp väylään 1,7v sen se haluaa 1,5v sijaan)"kuitenki katso että tuuletin pyörii kortissa,koska jos jäähdyttää huonosti voi myös grafiikka häröjä tulla..oma r9700 kestää rääkkäystä aika rankastiki(vakio 276/270 @ 350/300)"artic cooler tosin jäähynä.ylikellotellu ihan esana sitä enarit muistaakseni "380/320" :kone ulkona pakkasessa =) ,biosia vaidellut siihen, välillä vääränkin biosin sille kortille nakannu ja vielä on hengissä...oma kokemuskortista: sitä saa rikki ku kirveellä. taistele etit oikeat ajurit kyl se wörkkii ja 2d kuvan laadussa hakkaa tän mun toisen kortin 6-0 "6800 ultra geforce romu"joka ei kellotu mihinkään.
ps paljo tuli tekstiä mutta ehkä olisi aluksi järkevä vaan disabloida fastwrite ja muuttaa se 8x 4x:ään ja kokeilla noilla asetuksilla.

GA-EP45-DS3
Q6600
HD4870
OCZ 2x2GB 1066mhz
Be Quiet 470W
logitech MX3100
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=7953078

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2005 @ 13:19

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. syyskuuta 2005 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eli onko niin että vain sovellus kaatuu, ei Windows?
Ei välttämättä näinkään. Kun VPU Recover toimii tasan niin kuin sen pitäisi näyttiksen kaatuessa kuva pysähtyy -> Ruutuun epämääräistä värihelinää -> Välkähtää kerran mustana -> Peli lähtee pyörimään kohdasta, mihin se jäi.

Kun näin on tapahtunut muutaman kerran peli kyllä kaatuu, mutta Windows ei. Lisäksi aina grafiikkakiihdyttimen nollauksen yhteydessä Windowssin työpöydän resoluutio muuttuu pelin käyttämään resoluutioon. Esim. Peli 1024*768 ja Windows 1280*1024 -> VPU Recover -> Peli 1024*768, Windows 1024*768
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. syyskuuta 2005 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kappas- vai ei saa kuin PCI-E väylään? No, mink mää sille voin?;)

MInulla ainakin on FW päällä aina ja ei mitään ongelmia ,mutta se kuitenkin on muistaakseni defaultina OFF tuolla biosissa...?

Viivat näytössä voivat johtua ylikellotuksestakin, mutta jos ei ole kelloteltu, niin kyllä siinä sitten on joko vikaa tai sitten se ei vain jotenkin sovi yhteen muun laitteiston kanssa...niin ainakin joku väitti olevan mahdollista...?

Onko tuossa 9700 kortissa lämpöanturia?Voisi katsoa tarkemmin sen lämpötilan...

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2005 @ 21:01

Mainos
_
__

_
Member

1 tuotearvio
_
22. syyskuuta 2005 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Morjens.kiitos kaikille,jotka auttoivat asiassa.nyt on kaikki noi kyseiset temput tehty.eikä pelitä.mulla on käynyt vaan hyvä säkä kait näitten radeonien kans.ekas ostin 9600XT :n se meni takuuseen.siinä oli muistit rikki.kesti 2 viikkoa ennen kun sain tän tilalle.tämäkin näyttäs olevan sit rikki.no huomenna myyjä saa tän poikittain"piip" ja vaihdan kortin forceen.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > club radeon 9700

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy