User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 26.1.2025 / 20:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > suse linux 9.3 professional live-dvd+netti ei toimi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Suse Linux 9.3 professional Live-dvd+netti ei toimi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Heba
Newbie
_
22. syyskuuta 2005 @ 09:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen aloitteleva linuxin käyttäjä ja ajattelin kokeilla tuota susea (ainakin näin aluksi) latasin tässä suse linuxin mutta nettiä en saa toimimaan kun tapaus on sellainen että: asun asuntolassa ja täällä on jokaiselle huoneelle annettu henkilökohtaiset ip:eet eli automaattista ip:n hakua ei voi käyttää niin minne minun pitää mennä että saan ne syötettyä manuaalisesti. ja sitten toinen kysymys: onko tuota mahdollista saada suomen kieliseksi (tuota liveä) vai kannattaisiko minun kokeilla jotain muuta esim. knoppix ja ne... ja jos sen voi saada niin olisiko jossakin jotain selkeitä ohjeita miten se tapahtuu

tietoja:
netti tulee suoraan rj-45 liitännällä suoraan keskittimeltä ilman modeemia
ja verkkokortti on realtekin jonka SuSE tunnistaa kyllä aivan oikein

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2005 @ 09:52

juyli
Senior Member
_
22. syyskuuta 2005 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
henkilökohtaiset ip:eet eli automaattista ip:n hakua ei voi käyttää niin minne minun pitää mennä että saan ne syötettyä manuaalisesti.
ifconfig ja route
malliksi verkkokortille ip (root-oikeudet):
su - -c 'ifconfig eth0 192.168.0.10 netmask 255.255.255.0'
reititys:
su - -c 'route add -net default gw 192.168.0.1'

Ja sitten palveluntarjoajan nimipalvelimet tiedostoon /etc/resolv.conf
nameserver xxx.xxx.xxx.xx
nameserver xxx.xxx.xxx.x
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > suse linux 9.3 professional live-dvd+netti ei toimi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy