P2P-softat
|
|
Sid
Junior Member
|
8. syyskuuta 2001 @ 03:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Saako eDonkeyta toimimaan Soneran ADSL-yhteydellä? Itse en päässyt millekään palvelimelle. Kaverin mukaan ohjelman käyttö ei onnistu Elisan yhteydellä, mutta Soneralla toimisi.
Millä jako-ohjelmalla löytyy eniten kotimaista musiikkia?
|
BeerPeer
Junior Member
|
9. lokakuuta 2001 @ 23:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä eDonkeyn käyttö onnistuu vallan mainiosti myös Elisan/Kolumbuksen yhteydellä.
Suomalaista musiikkia ei taida tällä hetkellä löytyä hyvin oikein mistään, mutta jotain on joskus WinMX:llä tullut vastaan.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
10. lokakuuta 2001 @ 09:31 |
Linkki tähän viestiin
|
AudioGalaxyn Satellitella yleensä löytyy suomalaista poppia, vaikkakaan ei kauhean hyvin silläkään.
|
jasser
Inactive
|
22. lokakuuta 2001 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Minäpä tässä taas kyselen tyhmiä. Minkä hemmetin takia tiedostojen lataaminen on niin perkeleen hidasta hommaa, vaikka mulla on 512/512 ADSL-yhteys. Kun lataan esim. WinMx:llä jotain, saattaa nopeus tippua jopa alle 1 k/s, vaikkakin vastapuolella olisi kuinka nopea yhteys?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2001 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
a) Vastapuoli ei ole välttämättä rajoittanut koneelleen otettavien yhteyksien määrää, joten saatat jakaa vastapuolen kaistan 100 muun käyttäjän kanssa
b) Verkko pätkii aina
c) Vastapuoli voi duunata kaistallaan jotain muuta, esim. siirtää dataa FTP-saittiin, jne, joka vie sitten kaiken kaistan.
|
(-_-)
Junior Member
|
1. marraskuuta 2001 @ 14:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Vastapuoli voi itse rajoittaa kaistanopeuden (bandwidth) määrän. On hyvin yleista (WinMX:ssa) etta toiset kayttajat eivat anna kaistanopeutta jollet vaihda heidan kanssaan mitaan (trade) jos kyseessa on yli 100MB: tiedosto. Harvoin voit esimerkiksi ladata jotakin leffaa "ilmaiseksi" (freeload).
Kazaassa on samanlainen tiedostojen jako-ohjelma kuin WinMX mutta mielestäni lataus sujuu paremmin sieltä koska kun lataat esim. jotain leffaa niin kazaa tarkistaa onko muilla kayttajailla samaa tiedostoa (file) jos on niin se aloittaa lataamaan myos niilta kenella se on jolloin kaistanopeus kasvaa yleensa maksimiin eli niin nopeaksi kuin sinun liittymasi kykenee.
Jollei kazaa jostain syysta etsi itsestaan muilta sita samaa tiedostoa niin voit painaa tiedoston paalta oikealla hiiren nappulalla (kun se on jo lataamassa) ja valita FIND MORE SOURCES jolloin sen pitaisi ruveta etsimaan...
KaZaan loydat osoitteesta
http://www.kazaa.com
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2001 @ 14:52
|
Ghostdog
Senior Member
|
2. marraskuuta 2001 @ 18:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse käytän Morpheus:ta. Koodilleen sama ohjelma kuin Kazaa mutta ilman niitä 21 spyware tiedostoa jotka tulevat KaZaAn mukana. Ladatessasi tiedostoa Kazaasta tai Morpheuksesta nopein lataus onnistuu useimmiten siitä tiedostosta jolla on eniten jakajia(käyttäjiä)(Pieni plussa-merkki hakulistassa). FastTrack-ohjelmat ovat siitä hyviä että ne lataavat monelta käyttäjältä yhtäaikaa ja näin "upload"-aika pienentyy. WinMX:ään kyllästyin parin päivän käytön jälkeen koska se ei koskaan toiminut kunnolla ja AudioGalaxy:n tietokannasta ollaan poistamassa monien artistien biisejä.
|
blazey
Newbie
|
5. marraskuuta 2001 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
spywaret pystyy hyvin blokkaan kun asentaa ilmaisen tiny personal fw:n. itse käytän sitä ja siinä voi ohjelmakohtaisesti säätää datan kulkusuunnan ja oikeudet.
edonkey käyttää kanssa (kuten myös winmx) sitä featurea että lataa usealta käyttäjältä samaa filea ja yhdistää ne lopuksi yhdeksi fileeksi.
itse käytän winmx:ää ja olen siihen erittäin tyytyväinen, toimii jopa paremmin kun napster aikoinaan.
|
kalu
Newbie
|
6. marraskuuta 2001 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on kanssa sellanen ongelma EDonkeyn kanssa, että alussa se toimi ihan normaalisti ja yhdisti servuille, mut nykyään se ei enään suostu yhdistämään millekkään serverille. Yhteys on 512 Sonera ADSL. Olisko jollain jotain tietoo/kokemuksia tällasesta?
|
BeerPeer
Junior Member
|
6. marraskuuta 2001 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmeisesti server listisi on vanhentunut (servereiden IP-osoitteet on saattaneet vaihtua, osa servuista lopettaa ja uusia syntyy, jne). Voit päivittää listan esim. Donkeyn kotisivulta.
|
kalu
Newbie
|
6. marraskuuta 2001 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
ei se siitä voi johtua, koska olen kokeillut lisätä itse joitakin servuja, eikä se yhdistä niillekkään.
|
blazey
Newbie
|
6. marraskuuta 2001 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
moi,
kokeile näitä, nää auttaa imutuksen nopeuteen ja yhteyksien saamiseen:
1. kirjoita sinne tekstiruutuun jonne tulee kaikki ilmoitukset servereistä ja imutettavista fileistä "port 80" ja käynnistä aasi uudestaan. näin liikenne kulkee http -portin kautta eikä isp blokkaa sitä niin helposti.
2. nosta (w2k) edonkey:n prosessin prioriteettia task managerissa.
3. laita connection määräksi itselle ainakin 300 ja ul nopeudeksi vähintään 30. aasi säätää itse dl nopeuden pieneksi jos oot asettanu ite pienen ul nopeuden tai connectionien määrän.
|
wings
Inactive
|
8. joulukuuta 2001 @ 04:13 |
Linkki tähän viestiin
|
en ole saanut edonkeytä toimimään vaikka olen tehnyt kaikki mitä täällä foorumissa käsketään!!! mikään ei siis ole auttanut tarvitseekos tämäjotain käyttäntietoja ynm.. kaverilla toi toimii ja ihan sama yhteys mutta en vaan tiedä mikä on voisikos joku kertoa ?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. joulukuuta 2001 @ 04:14
|
ES21
Suspended due to non-functional email address
|
12. joulukuuta 2001 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Edonkey2000 ei ota yhteyttä eilisen jälkeen
vaikka päivitin serveri listan
veikkaanpa että se voi johtua siitä
ettei sitäole rekistöröity
|
blazey
Newbie
|
12. joulukuuta 2001 @ 16:08 |
Linkki tähän viestiin
|
vaihdoin soneran adsl:stä mtv3:n liittymään ja edelleen skulaa homma hyvin. toiminut putkeen jo yli puoli vuotta. tsekkaa proxy-asetukset, fw jne. entä jos ispis on blokannu tietyt portit? mikä yhteys käytössä?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2001 @ 16:09 |
Linkki tähän viestiin
|
eDonkeyn pääsivu on nurin jostain syystä, voi vaikuttaa yleisesti ongelmiin. Kippasi viime yönä.
Muutenkin laajempaa serverikatoa on sattunut viime päivinä, porukka voinut tänään varsinkin vähän säikähtää piratismiin liittyviä seikkoja (katsokaa aD:n uutiset) ja ottaa eDonkey-palvelimia alas.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. joulukuuta 2001 @ 16:11
|
ES21
Suspended due to non-functional email address
|
12. joulukuuta 2001 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla itellä elisan kolumbus premium adsl 512/256 eilen edonkey toimi hyvin mutta tänään se ei ole toiminu koko päivänä
|
plakkari
Inactive
|
13. joulukuuta 2001 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi port 80-juttu ja serverilistan päivitys auttoi ainakin mulla. Tietääkö joku semmoista windows-ohjelmaa, joka näyttäisi kaiken senhetkisen sisään/ulos-liikenteen nopeuksineen, ohjelman nimineen ja portteineen?
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
13. joulukuuta 2001 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
ZoneAlarm muistaakseni kertoo ainakin kaikki verkkoa käyttävät softat ja samalla mahdollistaa softien pois/päälle kytkemisen siten että ne eivät voi kytkeytyä verkkon (eli jos olet onnellisesti hankkinut viruksen koneeseesi, niin se ei pääse värkkäilemään verkkoon mitään ilman erillistä lupaa).
|
dr00l
Newbie
|
16. joulukuuta 2001 @ 07:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Eilen vielä toimi "hyvin" (imutusnopeus 1.2, ADSL128), mutta tänään "Can't Listen for connections. Please adjust your proxy settings in the options tab.". Jesh. Tiedän, että Baanalla on käytössään tämä ärsyttävä pieni sydeemi nimeltänsä NAT, joka toimii hieman samalla tavalla kuin palomuuri estäen samalla tehokkaasti esim palvelimien pidon. Pitäisikö minun pistää jotain proxy-kohtaan? Kaveri neuvoi että laita None ja port 0, ja toimi. Vaan eipä toimi enää.
Muita kohtalotovereita? Damn you Baana :P
|
Vidiootti
Junior Member
|
17. joulukuuta 2001 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo paripäivää sitten lakkas toimimasta. Välillä eDonkeyn uudelleenasennuksen jälkeen toimi ja nyt taas ei. Mulla on Elisa/Sonera liittymä.
Käynnistäessä punainen "yhteysmerkki" donkissa välähtää mut sitten tulee vaan can't connect.
|
mistawank
Junior Member
|
4. tammikuuta 2002 @ 18:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen verran vann ZoneAlarmista, että se on muuten kyllä helvetin hyvä palomuuri, ilmaiseksi ainakin, mutta se bytes sent- sydeemi kyllä saattaa temppuilla pahemman kerran; jos joku lataa morpheuksella jotain sulta, niin bytes sent nousee sellasta 5Mb/s aina jonnekin 4Gb:n asti, vaikka se toinen latais 5Mb:n mp3:sta...Valitin kyllä sinne tekijälle ja ne sano että saattavat fixata sen seuraavassa versiossa, vaan eivät luvanneet kuitenkaan...
|
plakkari
Inactive
|
5. tammikuuta 2002 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Edelleen can´t connect-ongelman parissa painiskeleville: muuttakaa portti 80:ksi.
Eli sinne alas, missä se can´t connect tekstikin on, kirjoitat:port 80 omalle rivilleen. Itseltä ainakin ratkesi kaikki ongelmat. Tietysti kannattaa myös asentaa se pikku ohjelma, joka päivittää serverilistan aina donkeyn käynnistyksen yhteydessä.
|
Vidiootti
Junior Member
|
9. tammikuuta 2002 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Plakkari, mikä ohjelma? Ja mistä?
|
Mainos
|
|