User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 21:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > nat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
NAT
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
anubis90
Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 05:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nyt haluaisin tuon NAT:in pois koska ei mitkään torrent ohjelmat toimi sen kanssa miten se onnistuu (niin ja olen yrittänyt puhkoa sinne niitä portteja auki mutta ei ole onnistunut) ISP onpi saunalahti ja purkki on ZyXel prestige 660H. Kiitos etukäteen.
IsoPylly
Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 06:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Torrent clinut toimii ihan hyvin NAT:in kanssa, kunhan puhkaisee niitä portteja sinne, Itselläni oli myös Zyxelin purkki, ja mitään ongelmia ei ollut. En suosittele poistamaan.

selaimeen osoite, 192.168.1.1
-> sieltä löytyy kyllä se kohta mistä aukaiset portin, muista IP osoitteeksi 192.168.1.33

Muistaakseni, pahoittelen jos muistin väärin

Amilo M-3438G,Linux+KDE
HP DV5-1153EO, Linux+Gnome
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. syyskuuta 2005 @ 06:25

anubis90
Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten sanoin olen yrittönyt puhkoa mutta kummiinkaan se ei toimi.
pkaksp
Moderator
_
27. syyskuuta 2005 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun noita portteja aukaistaan, niin IP osoitteeksi sinne laitetaan se IP minkä NAT koneelle antaa. Sen saa selville:

Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

Tuolla ohjeita porttien aukaisuun: http://www.portforward.com/routers.htm

Edit: tietysti jos on itse määrittänyt koneelle jonkin IP:n, niin laittaa sen tuonne purnukan asetuksiin..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. syyskuuta 2005 @ 12:18

anubis90
Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Just niin olen tehnyt.
IsoPylly
Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei muuten laiteta sitä ulkoista IP osoitetta, ainaaan zyxelin malleissa, vaan sisäinen IP.

Amilo M-3438G,Linux+KDE
HP DV5-1153EO, Linux+Gnome
AspireOne, Linux+KDE
Asus P6T + I7. Linux+KDE
pkaksp
Moderator
_
27. syyskuuta 2005 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei niin, mutta jos on NAT käytössä, niin tuo ipconfig komento näyttää sisäisen IP:n, ei ulkoista.

Ja tämä on ihan kaikissa näin.
Moderator

1 tuotearvio
_
27. syyskuuta 2005 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helpointa on kokeilla portin toimivuutta dc++:lla. Aktiveksi vaan ja aukaistu (mielellään joku yli 10000:sta) portti. Kannattaa softamuuri ottaa pois kokeilun ajaksi.
fugit185
Newbie
_
27. syyskuuta 2005 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sulla DHCP päällä?
Port forwarding vaatii kiinteän IP osoitteen, joten konfiguroi DHCP siten.
Testaa myös että otat NATit ja muut pois ja kyktek ZyXelin bridge moodiin, ettei mikään toinen ohjelma (FW?) tee ongelmmia.
Mainos
_
__

_
Jim~Bob
Suspended due to non-functional email address
_
29. syyskuuta 2005 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kummaa, mulla on sama purkki eikä mun tarvinnu puhkoo sen kummemmin mitään portteja.. Nat on käytössä ja hyvin pelittää
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > nat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy