User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 13.7.2025 / 20:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > langaton netti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Langaton netti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Makke86
Newbie
_
27. syyskuuta 2005 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli joo tuli tossa reilu vuosi sitten ostettua pari langatonta verkkokorttia ja adsl modeemiin tietysti sen langattoman hässäkän. langaton hässäkkä on tälläinen http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&P...
ja nyt sitten menin ja ostin kannettavan tietokoneen missä on valmiina langaton verkkokortti. kone on tälläinen http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06b/22095-315715-130150...
ongelma siis kuuluu: kannettava tietokone ei löydä millään per*****lä sitä vapaata langatonta nettiä. olen koittanu siis kaikkee mitä tälläisellä kohtalaisella tietokonepäällä keksii. pitää minun asentaa jotain ajureita ja mihin. ja sitten tietokone itse neuvoi jostain usb flash jutusta?? mikä v**** se on. niin ja lisään viellä että näissä koneissa mihin laitettiin se langaton verkkokortti, niin netti toimii moitteettomasti.

Maastohiihto lopetetaan kesäksi
Makke86
Newbie
_
1. lokakuuta 2005 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös nyt sit kukaan osaa sanoa mitään tähän asiaan?

Fidelaar
Senior Member
_
1. lokakuuta 2005 @ 08:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko langaton verkkokortti päällä? Joissakin kannettavissa löytyy koneesta ulkoinen vipstaaki jolla saa toiminnon päälle ja pois. Omassa koneessani sama tapahtuu Fn+F2 näppäimiä painamalla.
Monessa on myös ledi josta näkee milloin härpätin on päällä (kuten caps lockin valo).

Athlon64 3400+ | 2048Mb DDR400 | Club GF7800GS
babe75
Newbie
_
1. lokakuuta 2005 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä biosissa oletuksena disabled, wlanin joutui kytkemään jokakerta manuaalisesti päälle (manuaalissa oli juttua liittyen lentoturvallisuuteen). Enabloinnin jälkeen verkko käynnistyy automaattisesti. Kaikki meni täysin automaattisesti muuten, ainostaan salausavaimmen joutuu luomaan modeemiin itse. Läppärinä Amilo A1650.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. lokakuuta 2005 @ 08:44

Makke86
Newbie
_
1. lokakuuta 2005 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu mul on sellanen namiskuukeli tos läppäris mist saa wlanin päälle. mutta kun mikään ei vaan tunnu auttavan.

Pete-75
Suspended due to non-functional email address
_
11. lokakuuta 2005 @ 23:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samasta aiheesta uusi kysymys

Mulla on pöytäkoneessa Belkinin langaton verkkokortti. Kortti toimii Windowsin mukaan mainiosti, mutta langatonta verkkoa ei vaan löydy. Läppärillä on ihan hyvä "kuuluvuus" vieressä. Välillä kone ilmoittaa löytäneensä langattoman verkon, mutta kun yrittää mennä kytkeytymään siihen ei verkkoa enää löydy.

Mistä vikaa voisi etsiä?
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
12. lokakuuta 2005 @ 03:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni oli ongelmana silloin kun asensin langatonta sen linjan salaus (jos kerra läppäris on eri merkkinen langaton kortti niin käyttääkö samaa salausta?). Eli oletteko kokeillut saada yhteyttä toimimaan ilman sen salausta ja palomuuria?

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
Pete-75
Suspended due to non-functional email address
_
12. lokakuuta 2005 @ 04:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä mä kokeilin sitä myös poistamalla kaikki suojaukset. Eipä auttanut. Windows tosiaan käynnistyksen yhteydessä ilmoittaa että ainakin yksi langaton verkko on saatavilla, mutta kun yrittää mennä kytkeytymään siihen, niin mitään verkkoja ei enää löydy. Kokeilin aikaisemmin myös jotain toista korttia (en nyt muista mikä se oli, joku SMC tai sinnepäin), mutta en saanut sitä toimimaan ollenkaan. Voiskohan vika olla emossa tai BIOSissa?
Mainos
_
__

_
Makke86
Newbie
_
12. lokakuuta 2005 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla se ei taas löydä yhtään ainoaa vapaata langatonta verkkoa? se siin ihmetyttäää, pitäiskö suoraan mennä ostaan vaan sellainen adsl modeemi missä on langaton verkko ittesään eikä koittaa kikkailla tollasen erillisen boksin kans?

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > langaton netti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy